sy1985

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

nummerbehoud van ander provider naar vodafone

Hoi,

Vorige week zaterdag was ik naar een vodafone winkel gestapt om informatie te vragen over overstappen met nummerbehoud.
De mederwerker daar had vertelt dat ik mijn contract nu al kon aanvragen omdat mijn contract bij de huidige provider 12 april zal verlopen. Door hem werd ik vertelt dat het ipv 60 dagen, nu veranderd is naar 3 maanden (incl. de 1 maand opzegtermijn) ondanks dat het anders staat hierop de site. Op goed vertrouwen had ik dus gelijk besloten om de overstap aan te gaan voor een abonnement met nummerbehoud in combinatie met een Samsung Note 2.

Vandaag had ik via deze site mijn status opgevraagd puur uit nieuwsgierigheid en zag dat de aanvraag afgekeurd is door mijn huidige provider. Nu begin ik toch te twijfelen of ik wel de juiste informatie had gekregen van die medewerker. Wie kan mij hierbij helpen? 
Alvast bedankt!!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
sy1985 schreef:
Ik had klantenservice gevraagd (gewoon als een kleine bevestiging voor mij) of ik nu gewoon nejtes op een bericht moet
wachten om mijn telefoon op te kunnen halen. Volgens hun kon ik hem nu al ophalen omdat hij al klaar ligt in de winkel, maar
ze weten het niet zeker... Weten julie dat toevallig?

Alvast bedankt nogmaals :).

Groetjes!

Wacht nog even af tot je de sms hebt gekregen dat je nummerbehoud is goedgekeurd die je opnieuw hebt ingediend. Zodra dat OK is kun je je toestel in de winkel ophouden. Dan is namelijk alles achter de schermen rond 🙂

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi sy, welkom op het forum! Nummerbehoud dat verder dan 60 dagen van tevoren wordt aangevraagd wordt bij alle providers afgekeurd (zo is de regelgeving in Nederland). Het kan wel dat het aangevraagd wordt en op een later moment opnieuw wordt aangevraagd, maar dat is van wat factoren afhankelijk en kan niet bij elke bestelling. Weet je of dat bij jouw bestelling kan? Ik zou dat eventueel ff navragen bij onze klantenservice, die kunnen je dat vertellen 🙂
sy1985
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nou net gebeld met de klantenservice en het blijkt dus dat opnieuw aanvraag niet vanzelf gaat.
Ik moet tegen die tijd zelf terugbellen naar de klantenservice om dit opnieuw ingang te laten zetten.
Wel heb ik welliswaar kunnen regelen dat zij mij terugbellen hierover op 12 februari, maar toch.
Plus kreeg ik ook te horen dat er ook een risico is dat de aanvraag wordt annuleerd omdat het te lang
open heeft gestaan. Is dit ook zo? Wat kan ik verder nog regelen om dit niet te laten gebeuren?
Want ik neem aan dat zodra dit het geval is, dat ik dus ook buiten de actie voorwaarden kom en is alles
wat afgesproken is niet meer geldig. :(.

en dit allemaal omdat ik verkeerde informatie heb gekregen :(.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Sy,

Wat hebben ze aan de telefoon precies gezegt dan? Als ze je op 12 februari terug bellen zou ik dat even afwachten. Ik neem dan aan dat alles onder controle is. Mocht het onverhoopt toch zijn dat het niet goed gaat, laat het dan even weten.
sy1985
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Annabelle,

Ze zeiden dat ik in eerste instantie zelf contact moest opnemen me de vodafone klantenservice om de aanvraag opnieuw in gang te laten zetten. Nadat ik mijn frustraties had geuit, werd er mij beloofd dat ze mij zullen terugbellen ipv dat ik zelf achteraan moet gaan. 
Verder vertelden ze me dat er een kans bestaat dat mijn aanvraag en contract wordt gecanceled mocht de aanvraag bij hun te lang openstaat. Dit betekend dus dat mijn hele overeenkomst met hun wordt geannuleerd en dat ik dus opnieuw een contract moet afsluiten tegen die tijd wanneer ik moet wel mag overstappen (12-2-2013 dus). Maar dat betekend dus dat alles wat afgesproken was niet meer gelden. Maar dat kunnen ze toch niet zomaar doen? Vooral in eerste instantie wanneer zei niet de juiste info hebben gegeven aan hun consumenten.  De klantenservice zal terugbellen en dan gaan ze tegen die tijd kijken of mijn aanvraag nog op actief staat of niet! 

Ik wacht inderdaad nog tot die tijd af. Hopelijk kan het nog doorgaan met de afspraken waar voor ik  heb getekend...  
nog een ander vraag: is hu eventueel nog mogelijk om mijn abonnement af te kopen bij mijn huidige provider? Of had ik dat al eerder moeten doen?
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
''sy1985 schreef:
nog een ander vraag: is hu eventueel nog mogelijk om mijn abonnement af te kopen bij mijn huidige provider? Of had ik dat al eerder moeten doen?''

Dat is lastig te zeggen, omdat het over een andere provider gaat. Misschien moet je het daar even navragen, want dan zou het verzoek ook weer naar voren geschoven moeten worden. Ik weet niet of dat het overwegen waard is?

Wacht het inderdaad even af, anders hoor ik het wel van je:).

sy1985
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo,

Even een update + een vraagje :).

Mijn abonnement is nu geregeld en goedgekeurd. ze gaan vandaag bij kpn opnieuw de nummerbehoud aanvragen
voor me met alle afgesproken voorwaardens nog intact :). Heeft eventjes geduurd, maar is toch goed afgelopen wat dat
betreft! Bedankt!

Ik had klantenservice gevraagd (gewoon als een kleine bevestiging voor mij) of ik nu gewoon nejtes op een bericht moet
wachten om mijn telefoon op te kunnen halen. Volgens hun kon ik hem nu al ophalen omdat hij al klaar ligt in de winkel, maar
ze weten het niet zeker...  Weten julie dat toevallig?

Groetjes!
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
sy1985 schreef:
ze weten het niet zeker... Weten julie dat toevallig?

Groetjes!

Wacht nog even af tot je de sms hebt gekregen dat je nummerbehoud is goedgekeurd die je opnieuw hebt ingediend. Zodra dat OK is kun je je toestel in de winkel ophouden. Dan is namelijk alles achter de schermen rond 🙂
sy1985
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt voor info en snelle reactie. Dat ga ik inderdaad doen. 🙂
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Graag gedaan hoor! 😄
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic