relax

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

netwerkmodus auto probleem

Ik heb sinds een week nu een samsung galaxy s2 (android 4.0.3) met een snel vodafone abonnement .( tot 14.4Mbps)
 
als ik netwerkmodus op GSM/WCDMA (autostand) zet, dan is internet internet 3G(1Mbps) en bellen zwak (1 a 2 streepjes)
zet ik die stand op alleen GSM dan heeft bellen een vol bereik( 4 streepjes), maar internet ontzettend traag G (0.04Mbps)
zet ik die stand op alleen WCDMA dan heeft bellen slecht signaal ( 1a2 streepjes) en internet op H+( 3.52Mbps)
 
hoe krijg ik het voor elkaar dat ze beide tegelijk goed werken, andere instelling of...?
 
M.v.g.
 
Patrick
4 Reacties 4
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Patrick, ze werken beiden,

Zet je de instelling op GSM/WCDMA dan zal het toestel de best dekkende dekking oppikken. ( dit kan GPRSzijn, maar ook HSDPA)

Alleen GPRS heb je niet heel veel aan, dat is tegenwoordig wel erg langzaam.
Alleen WCDMA is ook niet handig, zou je geen 3G of HSDPA dekking hebben, kun je niets met je toestel, dus ook niet bellen.
relax
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
maar waarom dan los van elkaar wel goed bereik en snelheid
maar als ik zet zoals jij het zegt, GSM/WCDMA dan internet trager en bereik ook
 
groeten
patrick
 
ps: vind trouwens als ik hdspa heb, internet nog niet zo snel, zou tot 14mb zijn, maar heb maar hooguit 4, had dan net zo goed een trager internet tot 7.2 mb kunnen nemen
of is dat nog ergens aan te passen of in te stellen qua instellingen ergens?
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Hi Relax,

Misschien dat er problemen zijn met het HSDPA netwerk. Zet je toestel eens op GSM alleen. Merk je verbetering?

Verder kun je niet in instellen ( buiten 2G en 3G) hoe snel je internet moet zijn.

Steef86

Raadgever
  • 171Posts
  • 14Oplossingen
  • 18Likes
Ligt ook heel erg aan het gebied waar je je bevind hoe snel het internet natuurlijk is...
Het is niet overal topsnelheid.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic