Polecat

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

net nieuwe mobiel kapot op vakantie.

Hallo,
omdat ik een bepaalde app wil gebruiken koop ik vlak vboor mijn vakantie een nieuw (Vodafone) toestel (en een duurder abonnement), maar zul je net zien, nog voor de eerste vakantieweek voorbij is wordt ik 's morgens wakker en doet het toestel helemaal niks meer. Dacht eerst dat ie niet opgeladen was, maar dat was het ook niet; een drie weken oud toestel helemaal deaud....
Wat zijn de mogelijkheden op dat moment als klant?
Meer dan twee weken zonder mail en de genoemde apps hebben effect op de vakantie, dus da's eigenlijk geen optie.
Op laten sturen naar een reparatiecenter met het risico dat hetnet iets langer duurt dan twee weken, en een toestel dus de halve wereld overgestuurd moet worden is eigenlijk ook geen optie.
Leentoestel wordt in meerdere lokale vodafone vestigingen niet aangeboden, dus da's ook geen optie.
De lokale hoofdvestiging kan geen diagnose stellen, en stuurt ons -ze waren absoluut wel hulpvaardig- door naar hun vaste lokale reparateur, maar die kon er niks mee, dus reparatie ter plekke was ook geen optie.

Heeft vodafone dit eigenlijk op een of andere manier voorzien? Of betekent dit dat je -terwijl je volgens mij redelijk op safe gaat door een nagelnieuw toestel te kopen en je abo ophoogt- gewoon lekker twee weken zonder mobiel zit?

8 Reacties 8
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Wat rot dat je toestel net op vakantie besluit ermee op te houden. Dit is natuurlijk iets wat niemand kon voorzien. Ik neem aan dat je buiten Nederland op vakantie bent?
Dan kun je dit helaas niet regelen via de lokale Vodafone vestigingen.

Ik vrees dat we weinig voor jou kunnen betekenen zolang het toestel zich in het buitenland bevindt.
Ik kan me voorstellen dat dit geen fijne situatie is, maar ik kan het niet mooier maken dan het is.
Polecat
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor je reactie. Dat er inderdaad weinig te regelen is werd me wel duidelijk. Heel eerlijkgezegd had ik van een bedrijf dat zich als ''global business'' manifesteert toch iets meer verwacht.
Of "je hebt gewoon twee weken geen telefoon" nou heel erg 2015 is vraag ik me af, zeker waar het een nieuw doch defect product is.(in geval vaneen ongelukje oid kan ik me er eventueel nog iets bij voorstellen).

Ik begrijp niet dat je dit als bedrijf niet zou willen veranderen. Als ik hoge manager zou zijn wilde ik eens serieus kijken naar hoe vaak dit voorkwam, en wat het zou kosten om -desnoods met een (credit-card) borg systeem- samen met de producent een systeem op te tuigen waarbij de vodafone winkel in New Delhi, Oldenzaal, Athene of NewYork dezelfde service zou bieden, en je je dus écht klant voelt van een wereldwijd opererend bedrijf. Kán haast geen miljoenen kosten, maar geeft je wel een usp, en tevreden klanten leveren meer geld op


Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Bedankt voor je feedback, @Polecat. Ik zal je feedback dan ook kenbaar maken. Helaas kan ik zoals AstridG aangaf op dit moment niets aan de situatie veranderen. Ik hoop dat je een prettige vakantie hebt gehad.
Polecat
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hoop dat er nog eens over nagedacht kan worden ja. Goeie vakantie hangt er normaalgesproken niet van af natuurlijk, maar het kost veel tijd en moeite om te proberen het te fixen, en in mijn specifieke geval had ik nu de mobiel wél speciaal gekocht voor de vakantie vanwege wat apps die ik perse wilde hebben voor mijn hobby.

Mobieltje heb ik na de vakantie ingeleverd (8 oktober) nog niks gehoord, staat al sinds 14/10 ''in reparatie'' by dynafix. Met andere woorden; de mobiel die ik eind augustus kocht is nu al twee keer zo lang stuk/weg als dattie in gebruik is geweest... En dat in een wereld waar je een boek van de andere kant van de wereld binnen 48 uur op je mat hebt liggen, vaak nog sneller. Ik zou het als baas van zo'n bedrijf anders willen in elk geval...
Polecat
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
update...

Mobieltje dus op 8 oktober ingeleverd, nog steeds niks gehoord, staat bij dynafix al sinds 14/10 "in behandeling".

Artikelen die je online bestelt in de VS of china heb je binnen 48 uur op je buro liggen, maar als je mobieltje kapot gaat zit je dus zonder probleem meer dan 7 weken zonder....(2 weken op vakantie en sindsdien al weer 5 weken in reparatie..)
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Hallo @Polecat, ik zie dat er nog niemand heeft gereageerd. Ik begrijp dat de situatie uiterst vervelend is. Dit is een forum voor en door andere gebruikers. Zij kunnen jou echter niet hiermee. Neem hiervoor even contact op met onze klantenservice.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Zoals door Mel al is aangegeven is dit niet iets wat via het Forum opgelost kan worden. Zie ook onze huisregels. Topic gesloten. Op een later moment wordt dit topic gearchiveerd.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic verplaatst naar archief.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic