Hoi
BrigitteS Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.
Gekke vraag, maar je facturen zijn volledig voldaan? (dat er geen blokkade is in het buitenland?)
In je My Vodafone heb je de instellingen van bellen en gebeld worden in het buitenland ook aan staan?
Heb je nog wel genoeg data om in het buitenland te gebruiken?
Misschien dat we met deze vragen nog een stukje verder komen. Het kan ook zijn dat je op een moeilijke plek zit in Frankrijk en dat daarom data niet goed mogelijk is? Heb je misschien ook al eens gekeken om van provider te wisselen en/of daarna Vodafone nog eens aan te zetten?
En als laatste nog het idee, staan de APN gegevens wel goed?
Werkt het dan nog niet, dan dien je de apn te controleren in het toestel:
* Bij Android is dit onder de instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken en dan namen toegangspunten. Hier moet staan Vodafone Live of Vodafone Internet en apn live.vodafone.com Deze moet dan ook daar aangevinkt zijn.
De gegevens voor de APN zijn:
Naam: Vodafone Live
APN: live.vodafone.com
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4