8mile13

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

kosten SMS paypal beveiligingscode

Hallo. Hoeveel kost ontvangen van Paypal beveiligingscode SMS bij Vodafone?

7 Reacties 7
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3046Posts
  • 896Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @8mile13!

Het ontvangen van een SMS hoort niks te kosten, tenzij dat nadrukkelijk op de website van die aanbieder wordt vermeld (premium SMS-diensten). Bij PayPal (tweestapsverficatie) zie ik deze kosten niet vermeld staan. 


 

8mile13
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

oke. Ik moest 73 cent betalen voor een ontvangen SMS ''de kosten van je laatste transactie zijn 073 euro. Daar waren 6 berichten bij, 3 keer beveiligings code/ 3 keer ''voer de code in'' bericht van Paypal*. Is ook al eens eerder gebeurd. Dat was ook nadat ik CCleaner gebruikte waarna ik op een bepaald moment een aankoop deed op Ebay denk ik met Paypal.  Ik vind het een beetje vreemd dat ik daarvoor moet betalen vandaar dat ik het vraag.

 

* dat ik een code in moest vullen was onverwacht. In eerste instantie probeerde daar weg te gaan waarna een code werd opgestuurd. Ook probeerde ik eerst inloggen op Paypal en daarna de aankoop doen  maar dat hielp ook niet. Eindelijk bleek ik drie keer een code te hebben ontvangen.

 

8mile13
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Die meneer van Paypal suggereerde dat  '' U kunt ook contact opnemen met uw mobiele provider. Het is mogelijk dat er een optie is om de kosten uit te schakelen die worden gebruikt bij het verifiëren met een sms-code.''

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3046Posts
  • 896Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @8mile13 

Hmm, dat is vreemd. Als ik kijk bij het recente verbruik (bij het mobiele nummer in jouw Community profiel) dan zie ik deze transactie niet terug. Ik zie alleen een transactie terug op 25 september, maar dat is voor het gebruik van mobiele data. Na het gebruik van deze mobiele data is het tegoed gewijzigd naar € 3,32. Voor de zekerheid heb ik intern ook even nagevraagd of hier meer voorbeelden over zijn binnengekomen, maar dat was niet het geval. 
 

8mile13
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

oke. Ik heb 3 JPGs hier gepost als bewijs dat Vodafone tegelijk met ontvangst Paypalcode 73 eurocent geint heeft (woensdag 6:54uur) dus ik heb 73 cent betaald aan Vodafone voor berichten van Paypal. Het staat zo op mijn smartphone. 

 

Ik had vandaag ook een bericht dat kosten laatste transactie 0 cent was...had blijkbaar te maken met een wachtwoord wat ik woensdag ontvangen heb...want daarna was er geen activiteit meer op mijn smartphone (die ik alleen als backup gebruik).

 

Ik vind dit allemaal maar vreemd. Het zou allemaal voor niks zijn toch? Waarom betaal ik dan 73 cent? En kunnen die kosten worden uitgeschakeld?

8mile13
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan het zijn dat omdat ik 3 keer code heb ontvangen (en in totaal 6 berichten van Paypal in  korte tijd) dat ik daarmee  een data limiet heb overschreden en dat ik daarom 73 cent moet betalen?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3046Posts
  • 896Oplossingen
  • 1031Likes

@8mile13 Er zijn afgelopen woensdag geen verbruikskosten in rekening gebracht. De laatste keer dat er verbruik in rekening is gebracht is op 25 september. Dit was voor het gebruik van mobiele data. Hierbij is je tegoed gewijzigd van € 4,05 naar € 3,32. Er zijn dus via ons geen kosten in rekening gebracht voor het ontvangen van SMS-berichten. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic