SayonaraBlank

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

internet oververbruik

Beste meneer/mevrouw, Ik heb gisteren een rekening gehad en tot mijn verbazing zag ik dat het hoger was dan mijn normale kosten. Ik heb een iPhone 5S met een 4G functie. Ik ben toen gaan kijken en zag dat ik aan data over-verbruik 19.20 euro extra moest betalen. Voordat ik besloot om naar de Apple store te gaan met mijn verhaal (daar heb ik het abonnement afgesloten) ging ik mijn data verbruik voor deze maand checken. Tot mijn verbazing had ik binnen 8 dagen al 100 euro extra verbruikt aan internet. Dat vind ik heel raar, want ik heb een abonnement met 2gigabyte internet en als ik apps gebruik waarvan ik weet dat het veel MB verbruikt, zit ik op mijn WIFI verbinding thuis of bij vrienden. Voorheen zat ik 2 jaar lang bij de HI. Ik had een iPhone 4 zonder 4G functie en had al genoeg aan 1000mb internet in de maand. De 2000mb die ik kreeg hoorde bij mijn abonnement, namelijk Vodafone RED E met onbeperkt bellen en sms'en. Nu ben ik met mijn verhaal naar de Apple store geweest in Amsterdam. Ik heb jullie klantenservice gebeld en ben ook nog eens twee keer in de Vodafone store in Purmerend geweest. Klantenservice en de Vodafone winkel kwamen met tegenstrijdige verhalen. Klantenservice vertelde mij dat ook al zat ik op de WIFI netwerk, op de achtergrond blijkt het dat jullie alsnog mijn eigen mobiele data netwerk registreerden omdat 4G sterker is dan WIFI. Alles wat ik dus op mijn telefoon heb gedaan is dus van mijn eigen data gegaan terwijl ik WIFI had. Geen enkele medewerker van jullie heeft mij dit voor het aangaan van het abonnement hierover ingelicht. Ook niet over het gebruik van mijn WIFI in combinatie met de 4G functie op de iphone 5S. Dus ging ik ervan uit dat ik mijn iphone 5S op dezelfde manier kon gebruiken als mijn vorige iphone 4. De klantenservice vertelde mij dat ik als consument ZELF op de hoogte moet zijn van mijn mobiele data, de 4G en het WIFI gebruik. De Vodafone winkel vertelde mij dat, dat helemaal niet klopt wat de klantenservice zegt. Als ik gebruik maakte van WIFI dan verschijnt mijn WIFI icoon, dat houd niet in dat het dan van mijn eigen data netwerk afgaat. Ik ben daarna langs de Belcompany gegaan en die vertelde mij dat het verhaal van de Vodafone klantenservice ook niet klopt. Ik weet vanuit mijn studie dat professionele verkopers (dus de medewerkers van Vodafone en Apple store) een informatie verplichting (Art.7:18 BW) hebben jegens hun consumenten. Hierdoor is er ook sprake van dwaling op grond van Art.6:228 lid 1 sub b BW. ( zie hieronder het artikel )1Een overeenkomst die is tot stand gekomen onder invloed van dwaling en bij een juiste voorstelling van zaken niet zou zijn gesloten, is vernietigbaar: aindien de dwaling te wijten is aan een inlichting van de wederpartij, tenzij deze mocht aannemen dat de overeenkomst ook zonder deze inlichting zou worden gesloten; bindien de wederpartij in verband met hetgeen zij omtrent de dwaling wist of behoorde te weten, de dwalende had behoren in te lichten; Ik verzoek jullie om mijn data over-verbruik kosten kwijt te schelden van deze maand en van de komende factuur.
2 Reacties 2
Rorotan

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zit met hetzelfde probleem! Al maanden geen last van teveel data verbruik! Maar in januari had ik ineens een teveel aan data verbruik van ruim 100 euro in 3 dagen? Toevallig vanmorgen via de app mijn data tegoed gecontroleerd, bleek 1,6 gb te zijn! Check het nu net een half uur geleden, schijnt het ineens 0.00 gb te zijn terwijl ik de hele dag gewerkt heb en me telefoon niet gebruikt heb...???
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey allebei,

We kunnen via het forum niet helpen met dit specifieke probleem. Aangezien er gevraagd wordt om kwijtschelding van de kosten, daarvoor zul je contact op moeten nemen met de klantenservice. Aangezien dataverbruik je eigen verantwoordelijkheid is ben ik bang dat je daar nee te horen zult krijgen.


Voor tips en tricks om in je bundel te blijven kijk even in dit topic:
forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Red-andere-Abonnementen/Dataverbruik-tips-amp-tricks-om-binnen-je-bundel-te-blijven/td-p/51304

Mocht je nog vragen hebben kun je ze stellen in dat topic. Deze gaat op slot aangezien we de klacht via het forum niet op kunnen lossen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic