Wim_Vos

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

internet in Duitsland

Vorige week vakantie gehad op Landal Sonnenberg in Leiwen. 100 mtr van een gsm mast die blijkbaar niet van vodafone.de is. Dit was overigens het enige netwerk waarop ik in kon loggen. De hele week dus geen internet gehad omdat volgens de app netwerkinfo-pro de mast van vodafone onderin het dal staat in Leiwen op 1882 mtr van de bungalow. Het wifi netwerk dat door landal werd aangeboden was één groot drama voor €29,95 per week. U begrijpt de frustratie. mijn zoon met z'n iphone en ander voda-abo kon inloggen op E-Plus en had gewoon internet. Waarom ik niet? En waarom zet elk netwerk z'n masten bovenop de berg, maar vodafone ergens onderin het dal? Teleurgesteld in vodafone...
21 Reacties 21
Wim_Vos
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zit hier nu even bij de instellingen van vodafone-live te kijken. Als ik de automatische instelingen voor internet opvraag bij vodafone en die installeer, dan staat bij verificatie-type de aanduiding HCAP. Als ik nou op de site van vodafone de handmatige instellingen voor mijn toestel (Galaxy SII) opzoek dan staat daar de aanduiding PAP. Welke is de juiste? Ik heb bij mijn instellingen nu de optie 'HCAP of PAP' aangevinkt. Ik merk geen verschil op het eerste gezicht. Waar staan deze aanduidingen voor?
keesstolk

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Even een kleine update van mijn kant.
Wederom de helpdesk gebeld en deze hebben een reset gedaan.
Toestellen opnieuw opgestart en warempel, mobile data verkeer alleen niet hoger dan E.
Alleen na een uur, weer geen data.
Bij de instellingen stond pap niet aan, deze aan gezet en zo far so good alleen toch wel erg traag.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic