WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes

iOS 5 Forum Advies en Tips

Hey mensen,
 
Ik dacht begin deze topic eens over de uitbreng van de nieuwe iOS 5, pracht software die je nu op je appel toestel kan installeren, misschien ben je een van die geluks vogels die al de iPhone 4S heeft (Jaloers!!! :S )
 
Maar het blijkt toch vaker voor te komen (op meerde forums) dat mensen niet echt weten hoe je de nieuwe functies moet gebruiken, daarom ben ik met deze topic gestart om handig adviezen of tips te kunnen geven aan jullie. En heb jij ook een handige tip, dan zet hem hier maar neer!!!
 
Ik begin wel met de eerste, als voorbeeld:
Eentje dat vaak na voren komt is "Hoe gebruik ik mijn camera terwijl mijn scherm gelocked is?"

Antwoord:
Als je dubbel drukt op de home toets van je gelockte scherm, komt er een camera icoontje tevoorschijn rechts onder in de hoek. Druk dit en de camera functie gaat dan open. Je kan ook de volume knop gebruiken om een foto te maken!
Groetjes
 
WhiteWolf
15 Reacties 15
PieterJ

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat zijn nou GOEIE TIPS !!
WhiteWolf
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Ook iets leuks wat je kan instellen op je iPhone is de LED-flits bij melding. Wanneer deze functie aan staat, zal de LED gaan flitsen wanneer je een bericht, email of telefoon krijgt als je toestel op stil staat. 😉
 
Instellingen> Algemeen> Toegankelijkheid> Optie: ‘Led-flits bij melding’
WhiteWolf
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Verborgen internet browsen
Je kan Safari stoppen van het onthouden van jouw geschiedenis wanneer jij gaat browsen!
 
Instellingen> Safari> Prive Browsen > Aan
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
Hey WhiteWolf,

Goeie inzet om een topic te beginnen met advies en tips over iOS 5. Ik heb dan ook deze topic omhoog gezet zodat meerdere mensen dit kunnen gebruiken en hopelijk hun tips en tricks zullen gaan posten 😉

Met vriendelijke groet,

Patrick

Moderator
Vodafone Forum
WhiteWolf
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Dankje!! =D Ik hoop alleen dat er wat meer mensen met tips en advies komen dan alleen ik >_>
 
Je kunt ook een individueel nummer verwijder in je recente oproepen. Daar was ik altijd wel iets verbaasd over dat Apple zo lang erover deed om deze functie erin te proppen =O, maar hij is er =D.

In je recente lijst van gesprekken, kun je het nummer dat je wilt verwijder simpelweg swipe (slepen) van links naar rechts en dan krijg je de optie om het te verwijderen uit de lijst.

Je kunt ook op 'bewerken' drukken, deze staat rechterbovenhoek van het scherm en dan kan je verwijderen door te klikken op de rode cirkel op het nummer dat je wilt verwijderen. Simpel right? 😉
 
Groetjes
 
WhiteWolf
MilanE

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goed topic!

Het is misschien ook handig om te weten dat je tegenwoordig geen iTunes meer nodig hebt om iOS te updaten.
Als je naar Instellingen > Software Update gaat kun je updates draadloos binnenhalen. Er wordt wel aangeraden de telefoon aan de stroom te hangen terwijl je dit doet.
Warforged

Gedreven Liefhebber
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Ik wou dat ze het originele concept uit de jaren 80 doorgezet hadden. 
 
Geeft een beetje een "My First Apple" gevoel. 
 

WhiteWolf
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Awesome Warforged, was dat niet de eerste 'phone' modelle van Apple? Wel grappig om te zien =P Ehh ik had nog een oude tip die bij de iPhone 4S ook werkt. Je kunt een screenshot maken op je iPhone door het home toets en de energie knop tegenlijk in te drukken, je hoort dan een soort click en dan wordt er een foto geplaatst in je album =D
 
Groet

WhiteWolf
Iphoontje

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hey!
 
Thnx for die geweldige tips! Misschien eentje die men nog niet wist, of zich afvroeg waarom sommige smsjes ineens in het blauw zijn...
 
Als je een smsje naar een andere Iphone gebruiker stuurt, stuur je een IMessage. Deze is "gratis" van Iphone gebruiker naar Iphone gebruiker 😉 Je verstuurd alleen data en niet daadwerklijk een smsje.. Soort Whatsapp dus 😄
Iphoontje

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Oww nog een!
 
Geluiden kunnen nu eindelijk ook veranderd worden!
 
Dit kan je doen onder "Instellingen", "geluiden" en daar kan je alles instellen 😉
 
Je kan nu andere geluiden (een ringtone bv) instellen voor de volgende dingen:
* sms
* nieuwe voicemail
* verstuurde email
* tweet
* Agenda meldingen
* Herinneringsmeldingen
 
Ik persoonlijk heb erg lang gewacht op het kunnen veranderen van je sms 🙂 Ben er dan ook errug blij mee!!! 😄
Michielus

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes
De functionaliteit van de "Weer" app van Apple zelf is uitgebreid! Als je de app opent, zie je onderaan 1 stip (of meerdere, afhankelijk van je instellingen in de app) en links daarvan een pijltje.
 
Het pijltje is nieuw: deze geeft de weersverwachting op de locatie (location based service).
 
Wat ook nieuw is: tik op één van de dagen. De weersverwachting verandert van dagen naar de komende uren: handig!
WhiteWolf
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Thanks aan alle voor jullie bijdragen aan dit onderwerp 😄 Zo worden meerdere iPhone gebruikers met groot genoegen geholpen en krijgen ze de steun en kennis die ze nodig hebben.
 
Waar ik pas achter ben gekomen is dat je ook shortcuts (afkorting) kan maken. Dit doe je door naar 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Toetsenbord' > 'Nieuw trefwoord'. Geef hier nieuwe teksten op en wijs een willekeurig trefwoord toe.
 
Met vriendelijke Groet
 
WhiteWolf
marjann96

Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Misschien ook wel leuk.
 
1). Je hoeft nu niet meer een punt te typen, dat kan je ook gewoon doen door 2x op de spatiebalk te tikken!
Vond ik persoonlijk wel handig.
 
2). Als je gaat naar Instellingen > Berichtgeving zie je een lijst met allemaal apps. Als je bijvoorbeeld op de app Twitter klikt in het scherm, kun je aangeven of je bericht wilt worden of niet als er een nieuwe tweet binnen is. Je kunt daar dan aangeven hoeveel recente onderdelen je in het toegangsscherm wilt zien. Ook kun je de Meldingsstijl veranderen van Geen naar Stroken of Meldingen. En je kunt nog kiezen of je de Badge-appsymbool wel of niet wilt zien en of je geluiden aan wilt of niet. 
Deze vind ik ook heel handig. Want voor sommige apps wil ik niet een bericht ontvangen in mijn toegangsscherm.
 
Veel plezier met deze tips!
JelleK

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Nog een tip: Gebruik je volume + als fysieke camera button in de camera app.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
iOS 5 was op de goede weg. Wat gaat iOS 6 (bèta) ons brengen?

Op weg naar perfectie.. 😄

Groetjes,
SeR
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic