Hoi,
Ik had hetzelfde probleem. Nadat ik de V kreeg was ik nou niet direct onder de indruk. Sterker nog, hij leek wel langzamer dan mijn oude Desire.... Verbinding slecht, wegvallen van de verbinding, erg irritant. De simkaart was de kaart die ik al had uit het oude abonnement en was vervangen in Juni 2011. Afgelopen week begon de traagheid van het toestel mij zo te irriteren dat ik bij HTC de chat gebruikt heb om dit aan te kaarten. Die medewerkster raadde mij aan of de simkaart te vervangen of de SD kaart opnieuw te formatteren. Daarna heb ik nog een systeemupdate gedaan daar die inmiddels beschikbaar was. Ook dat bracht niet de gewenste verbetering.
Met het HTC antwoord gisteren de 14e Maart naar de Vodafone winkel in Doetinchem getogen. Daar het probleem voorgelegd en wat denk je? De uitserst onvriendelijke en niet-klantgerichte medewerkster aldaar wist mij te vertellen dat ze daar nog nooit van gehoord had en zij nog nooit had meegemaakt dat een simkaart daar de oorzaak van zou kunnen zijn. En eigenlijk daar niet in mee wilde. Maar ik kreeg toch een andere mee. Die er ingezet en wat denk je? Een veel betere en sneller toestel. Blijkbaar zit hier wel een probleem dus in tegenstelling tot wat de dame beweerde.
Als je de oude en nieuwe sim naast elkaar legt zit er uiterlijk zeker al verschil in. De oude laat een "cirkelpatroon" zien, de nieuwe niet, die heeft een rechthoekige aanzien op de goudkleurige dataopslag. Dus ikzelf denk dat het toestel inwendig niet goed aansluit op dat type simkaart.
HTC bedankt en Vodafone? Graag meer competentere medewerkers (sters) in uw winkel die verstand van zaken hebben. Hier was ik zeker niet van onder de indruk en dat was in Doetinchem niet de eerste keer.... Enschede heeft wat dat betreft een veel betere service en daar zal ik de volgende keer voor kiezen ook al kost mij dat meer reistijd.
Grtz, Ronald.