Karen schreef:
Ik zit voor mijn werk regelmatig in het buitenland, maar dan meestal in landen die niet onder Passport vallen. Is er een manier om voordeliger te internetten of emailen in die landen zonder dat ik de volle mep moet betalen? Ik heb het over landen zoals de Verenigde Staten, Rusland, Arabische Emiraten. Die vallen helaas niet onder de passport landen dus er is geen internetbundel voor deze landen beschikbaar om mijn kosten in de hand te houden.
Ik ben ook benieuwd naar ervaringen van andere reizigers om belkosten te beheersen in het buitenland.
groet
Karen
Kijk eens naar de aanschaf van een MiFi, een soort draagbaar WiFi-Modem, formaat van een pakje sigaretten.
Als je in een land bent dat niet onder PassPort valt, schaf je ter plekke een prepaid data kaartje aan, doet het in je MiFi en je koppelt je telefoon aan de MiFi.
Je bent telefonisch gewoon bereikbaar via je eigen nummer (je eigen SIM zit tenslotte in je telefoon) en voor data gebruik je lokaal prepaid-tarief, de "buitenlandse"SIM zit tenslotte in je MiFi-apparaat.
Hoop dat je hier iets mee kunt.