Terence

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

e-sim embedded sim

Wanneer komt Vodafone met de nieuwe esim, welk in Duitsland al actief is, esim word onder andere gebruikt om mobiele apparaten zoal smartwatches zoals die van Apple en Samsung met het internet te verbinden. deze apparaten hebben een sim chip aan boord, waarmee de conventionele simkaart overbodig wordt, hopelijk reageren meer mensen hierop zodat Vodafone dit in gebruik stelt.
33 Reacties 33
GerdeMan

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes
Blokkel777 wrote:

Steven wrote:
Ik zal jullie feedback hierover intern aankaarten zodat mijn collega's weten dat dit speelt bij klanten. Dank jullie wel voor de feedback dan ook hierover.
Met alle respect, maar dit laat zien dat Vodafone ver verwijderd staat van zijn klanten. Uw collega's werken bij een bedrijf wat werkt met moderne telecom elektronica en moeten op de hoogte gebracht worden dat de markt gebruik wil maken hiervan ?Dit is de wereld op z'n kop naar mijn inziens. Een innovatief telecom bedrijf zou de markt voor moeten zijn.

Desalniettemin mijn dank voor het intern aankaarten. Wel heb ik grote vraagtekens naar het effect hiervan en plaatsvervangende schaamte dat dit zo moet gaan.


Waar een groot bedrijf klein in kan zijn.

De Vodafone collega's zouden al langere tijd op de hoogte moeten zijn van de komst van de "e-Sim"!!!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
GerdeMan wrote:
Blokkel777 wrote:

Steven wrote:
Ik zal jullie feedback hierover intern aankaarten zodat mijn collega's weten dat dit speelt bij klanten. Dank jullie wel voor de feedback dan ook hierover.
Met alle respect, maar dit laat zien dat Vodafone ver verwijderd staat van zijn klanten. Uw collega's werken bij een bedrijf wat werkt met moderne telecom elektronica en moeten op de hoogte gebracht worden dat de markt gebruik wil maken hiervan ?Dit is de wereld op z'n kop naar mijn inziens. Een innovatief telecom bedrijf zou de markt voor moeten zijn.

Desalniettemin mijn dank voor het intern aankaarten. Wel heb ik grote vraagtekens naar het effect hiervan en plaatsvervangende schaamte dat dit zo moet gaan.


Waar een groot bedrijf klein in kan zijn.

De Vodafone collega's zouden al langere tijd op de hoogte moeten zijn van de komst van de "e-Sim"!!!



Natuurlijk zijn mijn collega's op de hoogte van de E-sim. Met het aankaarten bedoel ik dan ook alleen dat er vraag naar is bij de klant!
Bij de e-sim zullen alle providers dit moeten ondersteunen voordat het er komt. Op dit moment ondersteund geen provider in Nederland dit.
GerdeMan

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes
Steven wrote:

GerdeMan wrote:

Blokkel777 wrote:

Steven wrote:
Ik zal jullie feedback hierover intern aankaarten zodat mijn collega's weten dat dit speelt bij klanten. Dank jullie wel voor de feedback dan ook hierover.
Met alle respect, maar dit laat zien dat Vodafone ver verwijderd staat van zijn klanten. Uw collega's werken bij een bedrijf wat werkt met moderne telecom elektronica en moeten op de hoogte gebracht worden dat de markt gebruik wil maken hiervan ?Dit is de wereld op z'n kop naar mijn inziens. Een innovatief telecom bedrijf zou de markt voor moeten zijn.

Desalniettemin mijn dank voor het intern aankaarten. Wel heb ik grote vraagtekens naar het effect hiervan en plaatsvervangende schaamte dat dit zo moet gaan.
Waar een groot bedrijf klein in kan zijn.

De Vodafone collega's zouden al langere tijd op de hoogte moeten zijn van de komst van de "e-Sim"!!!

Natuurlijk zijn mijn collega's op de hoogte van de E-sim. Met het aankaarten bedoel ik dan ook alleen dat er vraag naar is bij de klant!
Bij de e-sim zullen alle providers dit moeten ondersteunen voordat het er komt. Op dit moment ondersteund geen provider in Nederland dit.


Bijzonder, kom ik op de site https://support.apple.com/nl-nl/HT209096 het volgende tegen
dat bv in Duitsland alleen de providers Vodafone en Telekom de esim ondersteuren.

Ik mag aannemen dat er bv in Duitsland nog meer aanbieders zijn.

Dus dat er voor de ondersteuning van de esim alle providers nodig zijn lijkt mij daarom onzin!

En er is vraag onder de klanten, dus waar wachten we op?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
GerdeMan wrote:
Steven wrote:

GerdeMan wrote:

Blokkel777 wrote:

Steven wrote:
Ik zal jullie feedback hierover intern aankaarten zodat mijn collega's weten dat dit speelt bij klanten. Dank jullie wel voor de feedback dan ook hierover.
Met alle respect, maar dit laat zien dat Vodafone ver verwijderd staat van zijn klanten. Uw collega's werken bij een bedrijf wat werkt met moderne telecom elektronica en moeten op de hoogte gebracht worden dat de markt gebruik wil maken hiervan ?Dit is de wereld op z'n kop naar mijn inziens. Een innovatief telecom bedrijf zou de markt voor moeten zijn.

Desalniettemin mijn dank voor het intern aankaarten. Wel heb ik grote vraagtekens naar het effect hiervan en plaatsvervangende schaamte dat dit zo moet gaan.
Waar een groot bedrijf klein in kan zijn.

De Vodafone collega's zouden al langere tijd op de hoogte moeten zijn van de komst van de "e-Sim"!!!

Natuurlijk zijn mijn collega's op de hoogte van de E-sim. Met het aankaarten bedoel ik dan ook alleen dat er vraag naar is bij de klant!
Bij de e-sim zullen alle providers dit moeten ondersteunen voordat het er komt. Op dit moment ondersteund geen provider in Nederland dit.


Bijzonder, kom ik op de site https://support.apple.com/nl-nl/HT209096 het volgende tegen
dat bv in Duitsland alleen de providers Vodafone en Telekom de esim ondersteuren.

Ik mag aannemen dat er bv in Duitsland nog meer aanbieders zijn.

Dus dat er voor de ondersteuning van de esim alle providers nodig zijn lijkt mij daarom onzin!

En er is vraag onder de klanten, dus waar wachten we op?



Er zullen in ieder geval meerdere providers aan mee moeten doen voordat het uitgerold zal worden. Als er alleen een provider aan mee doet, dan heb je verder er niks aan.
voda33

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes
Steven wrote:

Er zullen in ieder geval meerdere providers aan mee moeten doen voordat het uitgerold zal worden. Als er alleen een provider aan mee doet, dan heb je verder er niks aan.


Hoi Steven,

Ik begrijp je opmerking niet. In andere landen is het ook mogelijk dat maar 1 provider het aanbiedt. Waarom heb je er niks aan als in Nederland maar 1 provider het verschaft???
GerdeMan

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes
voda33 wrote:

Steven wrote:
Er zullen in ieder geval meerdere providers aan mee moeten doen voordat het uitgerold zal worden. Als er alleen een provider aan mee doet, dan heb je verder er niks aan.
Hoi Steven,

Ik begrijp je opmerking niet. In andere landen is het ook mogelijk dat maar 1 provider het aanbiedt. Waarom heb je er niks aan als in Nederland maar 1 provider het verschaft???


Hoi Steven,

Ik begrijp je uitleg ook niet.

Als je alleen al naar Europa kijkt zie je een vijftal landen waar maar 1 provider de esim introduceert.

Kun je dat nader verklaren?

Waaronder Spanje, daar is Vodafone alleen begonnen met de esim!!!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
De e-sim is bedoeld zodat je kunt overstappen van provider naar provider zonder een nieuwe simkaart in je toestel te stoppen.

Een mooie uitleg wat E-sim precies is kun je hier terug lezen. Daarnaast is het weer veiliger dan een gewone simkaart. Om dus echt optimaal van een E-sim gebruik te kunnen maken zijn er meerdere providers nodig, tenzij je bij 1 provider blijft.

Het is intern aangekaart dat jullie als consument hier gebruik van willen maken En aan het wachten op de uitrol hiervan.
voda33

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes
Steven wrote:
De e-sim is bedoeld zodat je kunt overstappen van provider naar provider zonder een nieuwe simkaart in je toestel te stoppen.

Een mooie uitleg wat E-sim precies is kun je hier terug lezen. Daarnaast is het weer veiliger dan een gewone simkaart. Om dus echt optimaal van een E-sim gebruik te kunnen maken zijn er meerdere providers nodig.


Hoi Steven,

Dan ben je echt verkeerd voorgelicht. Je zou inderdaad kunnen overstappen van de ene provider naar de andere (als er meerdere aanbieders zijn), maar er zijn vele redenen voor de esim. Bijvoorbeeld het feit dat hij kleiner is (en dus veel makkelijker in een smartwatch kan worden toegepast). Of dat, als je veel internationaal reist, je in landen lokaal kan bellen zonder extra simkaarten nodig te hebben.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik benoemde hierboven een van de belangrijkste redenen waarom hier in Nederland meerdere providers ervoor nodig zijn.
Dat daarnaast meerdere redenen zijn om de E-sim te gebruiken, stond ook in de link uitgelegd, zoals de veiligheid en smartwatches. Daarnaast geldt het natuurlijk ook om te switchen tussen providers in het buitenland. Deze optie werd inderdaad niet genoemd in de link.
frankz

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
De voornaamste reden waarom ik eSim ondersteuning zou willen zien, heeft niets te maken met ondersteuning van meerdere providers. Ik wil twee simkaarten kunnen gebruiken (zakelijk en privé) in één telefoon die zowel een nano-simkaart als een esim ondersteunt. En daar zit volgens mij precies de reden waarom Nederlandse providers niet happig zijn op het aanbieden van de esim. Het kost ze inkomsten omdat medewerkers van bedrijven die een telefoon krijgen van de zaak die dual-sim ondersteunt via de esim, geen tweede telefoon meer nodig hebben. En in Nederland worden veel telefoons verkocht samen met een (nieuw) contract.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
@voda33, het heeft in dat geval minder meerwaarde. Het antwoord blijft in ieder geval dat Vodafone Nederland (nog) geen eSIM ondersteunt.
voda33

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes
Marc- wrote:
@voda33, het heeft in dat geval minder meerwaarde. Het antwoord blijft in ieder geval dat Vodafone Nederland (nog) geen eSIM ondersteunt.

Marc,

Ik begrijp dat jullie als moderatoren hier niks aan kunnen doen, maar ik hoop dat jullie ook begrijpen dat ik (en niet alleen ik) het belangrijk vinden dat de esim in verschillende vormen (bijvoorbeeld telefoon en smart watches) er wel komt. Persoonlijk heb ik nog geen enkel goed argument gehoord en wel veel vage halve argumenten. Ik hoop dat je tevens begrijpt dat zonder goede argumenten de minder positieve verklaringen overblijven.
Benci

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
It's a shame Vodafone does not implement the eSIM. I will definitely move to the first provider that does it.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten, e-sim is aangemeld dat hier aanvraag voor is.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic