wgsem

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Z3c met waterschade, klantenservice schiet fors tekort.

Op 22 oktober via Friends&Family een abonnement afgesloten icm een Sony Z3 Compact.

Op 27 oktober het toestel en de simkaart ontvangen.

Op 04 november heeft het toestel voor het eerst contact met water (kraanwater in een bak), ondanks het uitvoerig testen of alles goed gesloten was (telefoon in het water blijft een onnatuurlijke handeling) blijkt het toestel nadien niet naar behoren te functioneren en dus waterschade te hebben. Aan voor- en achterzijde zijn kleine druppels aan de binnenkant waarneembaar en functies afhankelijk van sensoren werken niet meer. (beweging/nabijheid)

Op 05 november via de chat contact gehad met klantenservice, advies; toestel via retourformulier retour zenden omdat het toestel kapot is binnen 14 dagen of afgeven bij Vodafone winkel om verzendkosten te besparen.

Op 08 november het toestel ter reparatie aangeboden bij Vodafone Groningen. In de winkel krijg ik het advies om het toestel ter reparatie aan te bieden en het retourformulier te gebruiken. Motivatie is dat het retour zenden via het retourformulier de consequentie zal hebben dat ook het abonnement gestopt zal worden. Dit terwijl het abonnement bij de andere provider al is opgezegd ivm overstap. Omdat dit niet is wat ik wil is het toestel dus gewoon ter reparatie aangeboden bij Dynafix.

Op 12 november is op de statuspagina van Dynafix te zien dat het toestel is ontvangen.

Op 13 november is het toestel door Dynafix naar Sony verzonden en daar ontvangen, dit is de laatste status-update.

Vandaag (18 november) een drietal gesprekken met zowel Vodafone als Dynafix gehad;
1) Klantenservice Vodafone; 'Sorry meneer, u moet Dynafix bellen want wij kunnen u niet helpen.'
2) Dynafix; 'Sorry meneer, het toestel ligt niet bij ons dus we kunnen niet zeggen hoe lang het gaat duren. Bel Vodafone. We streven naar minimaal 14 werkdagen maar tja dat hebben we nu natuurlijk niet in de hand.'
3) Klantenservice Vodafone; 'Sorry meneer, ik kan u niet helpen. Vul maar een klachtenformulier in.'
'Mevrouw, ik heb geen klacht. Ik zoek een oplossing maar alle partijen wijzen de ander als verantwoordelijke aan.'
'Meneer, dan doet u het kaartje toch in een ander toestel tijdelijk'
'Mevrouw, zou het zo kunnen zijn dat wij voor een nieuw toestel kiezen omdat de andere een oud model is en een ander type simkaart gebruikt?'
'Meneer, ik kan u niet helpen. Dit gaat allemaal via het klachtenformulier. Prettige dag.'

Op 24 november zal het abonnement bij de oude provider afgesloten worden en betaal ik voor een abonnement wat ik in combinatie met een toestel heb afgesloten. Het toestel is kapot, niet in mijn bezit en zijn wij dus onbereikbaar.

Wij kiezen er voor om over te stappen naar Vodafone, sluiten een abonnement icm toestel af.
Een waterdicht toestel wat waterschade oploopt na maximaal 30 seconde in een bak kraanwater gelegen te hebben. Een fout van Sony en niet van Vodafone.
Wat bij mij het 'kastje naar de muur'-gevoel oproept;
- Advies van klantenservice (retourformulier) en advies medewerker Vodafone Groningen zijn fors tegenstrijdig. Had ik het advies van de klantenservice gevolgt had ik nu zonder abonnement en toestel gezeten maar was mijn oude abonnement bij de oude provider ook afgesloten geweest.
- Dynafix.. (kom op, Dynafix.. Tik het in op Google en probeer een positieve ervaring te vinden. Mij niet gelukt.)
- De verwachting dat Vodafone naast mij zou staan en mee zou denken, helemaal omdat dit een Friends&Family-abonnement betreft.

Uiteindelijk acht ik Sony verantwoordelijk voor het leveren van een ondeugelijk toestel maar had ik de verwachting dat Vodafone actief mee zou denken. Nu wijst iedereen naar een andere partij, denkt er niemand oplossingsgericht mee maar wenst iedereen me wel een hele prettige dag. Nu ik nog bereikbaar ben..

1 Reactie 1
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo wgsem, voor wat betreft het tegenstrijdige advies: excuses daarvoor. Gelukkig is het juiste advies in Groningen alsnog gegeven.

Wat betreft de reparatie, ik zou graag iets willen doen maar op dit punt is de gekregen info (hoewel ontactisch verwoord...) wel correct. Zoals je zelf al aangeeft is er helaas een ondeugdelijk toestel uit de fabriek gerold. Dat is nu bij de fabrikant om gerepareerd / vervangen te worden. Dat is hier het logische en juiste proces. Wij & Dynafix hebben uiteraard afspraken met de fabrikant maar zo'n reparatie duurt enige tijd en opties om zo'n proces te versnellen hebben we niet. Als het overdreven lang duurt, dan kunnen we uiteraard Sony vragen op te schieten, maar een reparatieproces dat inclusief verzend-tijd naar de fabrikant nog minder dan 10 werkdagen heeft geduurd, daar kan ik weinig aan doen helaas.
Ik snap dat het onhandig is, maar enig geduld en vertrouwen in een correcte reparatie door Sony is hier de oplossing 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic