johndow

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

YouTube werkt niet.

Iphone5 , iOS6.1.2, youtube app, safari.
Speedtest is meer dan uitstekend. Data 3G werkt top.
GEEN YOUTUBE video's.
APP opnieuw geinatalleerd etc etc.
Ik kom tot de conclusie dat dit alleen nog een Network issue kan zijn.
WiFi werkt prima.

Iemand anders zelfde issue? Oplossing?

John.

7 Reacties 7
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey johndow,

Ik zie dat je oude iOS6.1.2 erop hebt staan. Inmiddels is er een nieuwe update uitgekomen.
Koppel je toestel even met iTunes en voer de update uit. Verhelpt dat de problemen? 🙂

Werkt het trouwens ook niet via de mobiele YT website? Ipv de app?
johndow
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
6.1.3 is geen "update" maar een fix voor een paar kleine issues. Niet de moeite waard.
Bovendien gaat het hier om YouTube en dat werkt binnen geen enkele YT app, incl. safari en andere browsers.
Andere streaming content in het zelfde format (vimeo) werkt uitstekend. YouTube content lijkt echt geblokt in het vodafone netwerk.
LindaM

Gedreven Liefhebber
  • 320Posts
  • 50Oplossingen
  • 10Likes
Hoi johndow,

Ik wil je toch adviseren om de nieuwste update te installeren. Zo kunnen we in ieder geval uitsluiten of het probleem aan de oude software ligt.
Mocht het probleem nog niet opgelost zijn adviseer ik je om je simkaart in een ander toestel te testen een een andere simkaart in jouw simkaart te testen.
ArnoutE

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo,
 
Wat John al zegt is dat 6.1.3 een paar bug fixes geeft, en dat verder geen invloed heeft.
Daarnaast heb ik wel de laatste 6.1.3 op mijn iPhone 5.
Maar helaas werkt de Youtube app niet en ook niet onder Safari.
Graag hoor ik jullie reactie
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey John en Arnout,

Het is inderdaad erg vreemd dat YouTube niet werkt via onze verbinding. Het is inderdaad merkwaardig dat het via de app en de browser niet functioneert. Ik heb voor de zekerheid wat tests gedaan via 3G, ook met een iPhone, maar ook met andere telefoons om na te kijken of er iets ten onrechte geblokkeerd is. Dit is niet het geval, ik kan de filmpjes namelijk in alle gevallen wel laden.

Om na te gaan waar het probleem door wordt veroorzaakt heb ik een aantal vragen, wat de oplossing van dit probleem dichterbij kan brengen:

  • Welke foutmelding krijg je?
  • Is het mogelijk om jullie simkaarten in een andere telefoon te testen? Werkt het dan wel?
  • Op welke locatie hebben jullie hier last van?
  • Welke versie van de YouTube app wordt er gebruikt?
  • Sinds wanneer heb je hier last van?
  • Is er iets veranderd?
ArnoutE

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
 
Beste Marc,
 
Antwoorden op je punten:
* Ik krijg geen foutmelding, hij is aan het laden, maar gaat niet verder
* Die mogelijkheid is er niet
* Overal
* De meest recente versie
* Een paar weken
* Zover ik weet is er niets veranderd.
 
Ik heb de vragen even beantwoord voor jullie duidelijkheid.
Ik ben inmiddels bij de iCentre geweest, en daar hebben ze mijn telefoon een reset gegeven.
Dit hebben ze gedaan doormiddel van de homeknop en aan/uit knop ingedrukt te houden en dit net zolang te doen dat het Apple logo weer te voorschijn komt.
Hier mee was voor mij het probleem opgelost.
 
mvg

Arnout
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Arnout, kijk eens aan! Fijn om te horen dat het weer werkt en bedankt voor de informatie. Hier kunnen andere gebruikers waarschijnlijk ook hun voordeel mee doen!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic