JoostV1

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

WiFi modem in Duitsland

Ik heb een TP-Link M5350 mobiel wifi-modem met een (Nederlandse) Vodafone prepaid sim erin. Werkt uitstekend in Nederland. Het APN is dan office.vodafone.nl.

Ga ik naar Duitsland, dan wordt het APN automatisch web.vodafone.de, maar dan heb ik geen internetverbinding meer. Roaming staat uiteraard aan. Hoe kan dit en wat doe ik eraan?

Extra info: Vodafone Duitsland heeft twee APN's: web.vodafone.de en event.vodafone.de. Het verschil is me niet geheel duidelijk.

Dank.

7 Reacties 7
Anonymous
Niet van toepassing
Je dient de apn terug aan te passen naar de Vodafone nl apn. Je hebt namelijk niks te maken met de apn van andere providers omdat de data via ons gaat en niet via hun.
JoostV1
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Steven,

Bedankt, ik zal het proberen, maar weet je het zeker? Als je 'roamt', dan maak je toch gebruik van het netwerk van een buitenlandse provider en dus van een ander APN, dacht ik?

De dame bij Vodafone Alkmaar waar ik vandaag was, zei dat het alleen werkte met een Duitse datasimkaart. Dat kon ik me niet voorstellen, want de data op een smartphone met een Nederlandse simkaart werkt ook gewoon in het buitenland en een mobiel modem is niets anders dan een smartphone zonder scherm en gps.

Ik hoop dat je gelijk hebt!

Groeten


Anonymous
Niet van toepassing
Zodra je een simkaart van Vodafone nl gebruikt dien je onze apn s te gebruiken. Dit weet ik heel zeker!
Je zou wel kunnen controleren welke de juiste is bij de klantenservice. Maar over het algemeen wordt voor een multisim de office apn gebruikt (zowel in Nederland als in het buitenland). Het kan ook zijn dat je de live apn moet gebruiken. Helaas kan ik dit niet voor je vanuit hier controleren.

Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
JoostV1 , ben je nog in Duitsland geweest om het uit te proberen? Lukt het als je de APN aanpast zoals Steven- aangaf?
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
We sluiten dit topic over 48 uur omdat we al een tijdje niets meer gehoord hebben. Hopelijk is het probleem met de APN inmiddels verholpen en krijg je gewoon verbinding in Duitsland.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic