Rednas1969

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wel 3G/H logo maar geen internet, GPRS werkt wel

Sinds 1 week heb ik via 3G/HSDPA geen internet meer met mijn telefoon, de telefoon geeft wel netjes aan dat er een verbinding is met 3G/HSDPA maar ik kan geen data ontvangen of versturen.
Als ik mijn telefoon zo instel dat hij alleen verbinding maakt via GPRS dan werkt het wel. Dit heeft de afgelopen jaar feilloos gewerkt tot voor een week geleden.
 
Via de "klantenservice" kreeg ik de opmerking dat de dekking niet goed genoeg was. Ik was het daar niet mee eens omdat het toestel de volle sterkte aangeeft. Het probleem doet zich alleen voor bij 1 bepaalde mast (Lievelde, Papenweg 52.012108,6.588686). Mijn inziens is er wat mis met deze mast. Simkaart in een ander toestel gaf het zelfde resultaat.
 
 
Wie weet raad, de klantenservice wil me niet verder helpen en gooide uiteindelijk de hoorn op de haak. Terwijl ik heel correct was aan de telefoon.
1 Reactie 1
BjornB

Gedreven Liefhebber
  • 39Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Rednas,

Op de door jouw opgegeven locatie zie ik geen problemen met de dekking, echter in de nabije omgeving (ten oosten en westen van) zie ik dat de UMTS dekking plaatselijk zwak is. Dit kan er voor zorgen dat gebruikers in deze gebieden gebruik maken van de zelfde mast (zoals reeds door jouw benoemd).
Hierdoor kan een vorm van "overbelasting" ontstaan waarbij het toestel wel ziet dat de mast aanwezig is (de dekking zoals aangegeven) echter dat er geen gebruik gemaakt kan worden van deze (op basis van de capaciteit mbt. gebruikers).
GPRS heeft in dit opzicht meer capaciteit wat er toe leidt dat deze wel beschikbaar is en gebruikt kan worden.
Ik moet er bij zeggen dat dit puur uit technische achtergrond afkomstig is en ik geen inzicht heb in jouw specifieke netwerk aanmelding etc.

Doet het probleem zich op specifieke tijdstippen voor? Dit kan namelijk er verder op wijzen dat het gaat reeds genoemde vorm van overbelasting.
Blijft het probleem zich voordoen neem dan alsnog met mijn collega's van onze klantenservice contact op naar aanleiding van deze post.

Met vriendelijke groep,

Bjorn, Vodafone Forum Team.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic