Fijn, er zijn dus mede-lotgenoten! Toestel is niet veranderd, daar ligt het volgens mij niet aan. Wij hebben hier ook meerdere toestellen waar het mee optreedt. SIM vernieuwd, helpt ook niet. Dus denk dat het idd aan de postcode ligt, ofwel aan de zendmast ed.Software versie vd zendmast geupdate oid, bestaat dat uberhaupt? We zullen het wel nooit weten, want volgens mij is dit in vlagen het geval. Na een week of wat proberen wordt dat gefixt en zijn wij hier weer weg 😉
Overigens, ik kan, als het optreedt, niet bellen (geen kiestoon), niet gebeld worden (dit toestel is onbereikbaar) en ook geen SMS verzenden of ontvangen. Data werkt ook niet. Detail: de ontvangsstreepjes zijn er nog wel, maar dan vaag grijs (ofwel, lijkt alsof je bijna geen verbinding hebt). Opstarten helpt even, soms wat langer. Zonder waarschuwing treedt het probleem dan weer op.
Kunnen jullie niet iets doen adhv nummer? Bv kijken via welke zendmast de mensen met klachten (wij), op het moment dat het optreedt bellen / verbonden waren? Dan analyseren, en volgens mij kunnen we dan weer vooruit toch? Het lijkt mij, als newbie, iets te maken hebben met de software van Vodafone op de zendmasten. Als dat uberhaupt bestaat natuurlijk.
Succes met zoeken, als we kunnen helpen, ik meld me aan 😉
UPDATE: Wat bij mij lijkt te werken is om je toestel zo in te stellen dat 'tie geen gebruik maakt van 3G maar alleen van 2G via: Instellingen, Draadloos en netwerk, Mobiele netwerken, Netwerkmodus: Alleen GSM.