Nekafwolf

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wegvallen verbinding met samsung galaxy s 2

Ik heb een gt-1070 en android versie 2.3.6 en geen verstand van het technische gedeelte. Na de overstap van kpn naar vodafone zakelijk, heb ik telkens problemen me mijn verbinding. Ik zie altijd het g3 netwerk met een aantal streepjes, vele malen per dag kan ik niet bellen, ondanks dat hij de streepjes toont. De enige manier om dit op te lossen is om minimaal 10keer per dag mijn telefoon uit en aan te zetten om weer te kunnen bellen of internetten.

Wie helpt mij, want de situatie is erg frustrerend op dit moment.
8 Reacties 8
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Nekafwolf,

Welkom op het forum, hopelijk kunnen we je via het forum verder helpen! Om voor je uit te zoeken waar het aan ligt is het wel belangrijk dat we zoveel mogelijk informatie van je ontvangen. Het kan namelijk meerdere oorzaken hebben.

Als je dit probleem op een specifieke postcode merkt dan kan het aan de dekking liggen, maar als je dit op meerdere locaties merkt dan kan het net zo goed aan je simkaart of toestel liggen.

Kun je ons vertellen wat er precies mis gaat? Kun je niet bellen maar wel internetten? En kun je wel gebeld worden? We horen het graag van je!
acjkaris

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook dit probleem met mijn Samsung Galaxy Siii mini.
Mijn verbindingen vallen telkens weg (zowel gsm als mobiel internet, alleen wifi niet). Als ik mijn tel opnieuw opstart gaat het even goed, maar na een paar minuten ben ik weer onbereikbaar, kan ik niet bellen en geen berichtjes sturen etc.
 
Ik heb dit probleem sinds 1,5 week (heb zowel tel als abbonement ongeveer 1,5 maand). Mijn tel is al terug geweest naar de winkel, waar ze alle software er opnieuw op hebben gezet. alles is dus helemaal up-to-date. Wie weet wat ik hier aan kan doen?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi acjkaris, welkom op ons forum!
In jouw geval gelden eigenlijk dezelfde vragen als bij voor Nekafwolf. Zou je ons het antwoord op Maartjes vragen kunnen geven? Dan kunnen we verder zoeken.
MisterE

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Fijn, er zijn dus mede-lotgenoten! Toestel is niet veranderd, daar ligt het volgens mij niet aan. Wij hebben hier ook meerdere toestellen waar het mee optreedt. SIM vernieuwd, helpt ook niet. Dus denk dat het idd aan de postcode ligt, ofwel aan de zendmast ed.Software versie vd zendmast geupdate oid, bestaat dat uberhaupt? We zullen het wel nooit weten, want volgens mij is dit in vlagen het geval. Na een week of wat proberen wordt dat gefixt en zijn wij hier weer weg 😉
 
Overigens, ik kan, als het optreedt, niet bellen (geen kiestoon), niet gebeld worden (dit toestel is onbereikbaar) en ook geen SMS verzenden of ontvangen. Data werkt ook niet. Detail: de ontvangsstreepjes zijn er nog wel, maar dan vaag grijs (ofwel, lijkt alsof je bijna geen verbinding hebt). Opstarten helpt even, soms wat langer. Zonder waarschuwing treedt het probleem dan weer op.
 
Kunnen jullie niet iets doen adhv nummer? Bv kijken via welke zendmast de mensen met klachten (wij), op het moment dat het optreedt bellen / verbonden waren? Dan analyseren, en volgens mij kunnen we dan weer vooruit toch? Het lijkt mij, als newbie, iets te maken hebben met de software van Vodafone op de zendmasten. Als dat uberhaupt bestaat natuurlijk.
 
Succes met zoeken, als we kunnen helpen, ik meld me aan 😉
 
UPDATE: Wat bij mij lijkt te werken is om je toestel zo in te stellen dat 'tie geen gebruik maakt van 3G maar alleen van 2G via: Instellingen, Draadloos en netwerk, Mobiele netwerken, Netwerkmodus: Alleen GSM.
 
 
 
Nekafwolf
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
Inmiddels is mijn probleem grotendeels opgelost. Er werd telkens gezocht naar het 3G netwerk, welke niet goed werd gevonden, dus geen verbinding. Heb instelling veranderd in alleen GSM ipv GSM/WCDMA onder instellingen.
 
Voor mij voldoende opgelost dus
 
grt
silver5

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb dit probleem ook met mijn nieuwe Samsung galaxy S4, mijn wifi verbinding valt steeds weg. Met mijn vorige toestel (BlackBerry 9810) had ik dit nooit, dus aan mijn wifi instellingen ligt het niet. Ik moet iedere keer mijn wifi uitzetten en weer terug aanzetten om verbinding te maken
postcode 4386
dademaka

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb sinds 3 weken het zelfde probleem
ik heb een galaxy s plus
als ik het huis uit ga schakelt de telefoon niet meer over op het vodafone netwerk heel afentoe wel
als ik weer opnieuw opstart dan doet alles het weer goed maar dan vaak na een half uur weer geen verbinding
kan dan niet bellen of gebeld worden niet smsen helemaal niets
postcode 3144
venfri

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kan wel op het internet maar zoals gezegd als ik wil bellen zie ik een of twee keer per dag de mededeling op mijn display dat ik alleen een noodoproep kan doen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic