Ook ik ben teleurgesteld van zo een goede provider als Vodafone -één van de beste!- maar die, net als een vlek op een mooie witte pagina, verdomd Android Smartwatches te ondersteunen. En dat vind ik ook zo jammer. De reden zijn niet helemaal duidelijk maar ongetwijfeld heeft dat met winst te maken.
Het probleem voor ons, Samsung Smartwatches gebruikers, is dat vaak, om niet te zeggen vrij veel altijd, ook een Samsung mobiele telefoon bezitten, en dat maakt de overstap naar Apple Watch wel lastig. De 2 zijn lang niet 100% compatible, en niet te vergeten dat de meeste van ons al een Samsung smartwatch hebben, of tenminste een Android. Het zou dus veel simpeler voor ons zijn als Vodafone de esim gewoon aanbied...
En ook heb ik gedacht te gaan overstappen naar KPN, ik zou zelf 20 tot 30 euro's goedkoper kunnen zijn, en dat inclusief de esim voor mijn Samsung Watch Pro, en een snelle verbinding van 1GB (up en down) via de kabel.
Twee dingen houden mij tegen...
1 - Het gedoe van de overstap zelf
2 - De slechte reviews op Trustpilot van KPN gebruikers.
Die zijn erg veel en erg slecht, en gaan van haperig internet TV tot zeer slechte klantenservice via allerlei klachten over niet nakomen van beloften en/of telefonisch van de kast naar de muur worden gestuurd.
Dan ga ik sterk nadenken of ik de overstap wel doorzet. Je kan beste goedkoper zijn maar als de service niet optimaal is ben je nog verder van huis.
Ik kan alleen met zekerheid zeggen dat tot nu toe mijn TV het goed doet, (maar dat is natuurlijk van Ziggo), eveneens mijn mobiele verbinding, en voorlopig neem ik altijd mijn mobiel mee, verbonden met de smartwatch via Bluetooth.
2025 komt er aan, en de Android smartwatches groeien op snel tempo. Wie weet, gaat Vodafone wakker worden en de service aanbieden...