Yorrick

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vraag: Blackberry / Internet

Hoi,
 
Vorig jaar juni heb ik een Blackberry abbonnement afgesloten. Bel + Sms + Web enz. Je moet natuurlijk voor een Blackberry extra services bij het abbonnement nemen om bijv. mail, ping etc te gebruiken. Nou functioneert mijn Blackberry niet echt meer zoals het hoort, hij valt steeds uit, batterij is na een halve dag leeg en noem al die mankementen maar op. Ik wil ook geen nieuwe Blackberry meer aanschaffen ondanks deze niet meer goed werkt. Ik heb nog een Samsung Google Nexus i9250 liggen die ik nog nooit gebruikt heb. Deze is sim-lock vrij. Ik wil mijn sim-kaart in mijn Google Nexus doen om tot juni 2013 te gebruiken, daarna kies ik een compleet ander abonnement.
 
Kan ik ondanks ik een Blackberry abbonnement heb afgesloten gewoon internetten (zonder wifi) op mijn Google Nexus, en apps downloaden en noem maar op zonder dat ik opeens een dikke rekening thuis krijg? De ene zegt dat het niet kan, omdat Blackberry weer een ander geval is met internet, de ene zegt van wel omdat je alleen eigenlijk die Blackberry services erbij neemt om ping, en mail te gebruiken.
 
Kunnen jullie mij helpen aangezien ik misschien op dit forum beter antwoord erover kan krijgen?
 
Groeten uit Friesland.
 
 
3 Reacties 3
Gizmo1

Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Yorrick,
 
Ik had ook een tijdje dezelfde problemen met mijn BlackBerry. Ik heb deze toen aan mijn PC gekoppeld en ge-update via BlackBerry Desktop Manager. Probleem met uitvallen was daarna verholpen.
Wat betreft de duur van je batterij. Heb je al een gecontroleerd of je continue je Bleutooth aan hebt staan? Gebruik je veel Apps op de achtergrond? Deze dingen vreten namelijk heel veel stroom.
 
Volgens mij kun je gewoon met je BlackBerry abonnement gebruik maken van je Samsung. Want je hebt nu alleen de extra service voor BlackBerry diensten geactiveerd. De rest van het abonnement zoals internet wat je nu al hebt, werkt volgens mij ook als je je simkaart in een ander toestel stopt. Lijkt mij dat er dan ook geen extra kosten in rekening gebracht worden.
 
Maar vraag het anders eens na in de Vodafone winkel of bij de klantenservice dan weet je het zeker. 😉
 
Suc6 ermee. 
 
Groetjes Gizmo
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Yorrick
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Gizmo,
 
Als eerste bedankt voor je antwoord. Nee, veel apps gebruik ik niet. Ik gebruik enkel alleen WhatsApp, Twitter en Facebook, wat de meeste personen gebruiken op hun smartphone. Al hoewel ik ben vergeten te vertellen dat ik mijn telefoon vaak heb laten vallen. De batterij is daardoor denk ik behoorlijk beschadigd en is ook duidelijk te zien. Dat zal waarschijnlijk de reden zijn waardoor hij uitvalt en snel leeg gaat. Ik zal de sim kaart in mijn Google Nexus doen en even uitproberen met het internet of ik geen extra kosten opeens krijg. Inmiddels heb ik ook al meerdere mensen gezien met die vraag (Natuurlijk had ik dat ook even kunnen Googelen :$alleen nooit aan gedacht ...) De meeste antwoorden zijn inderdaad dat je gewoon een sim kaart van de Blackberry in een Android toestel kan doen.
 
Groeten uit Friesland.
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Yorrick,
 
je mag natuurlijk altijd even bij mij in Leeuwarden of de collega's in Drachten binnenlopen, dan kijken we even met je mee naar je toestel.
 
Oant sjen! 😉
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic