RH84

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vodafone regelrechte ramp

Wanneer je nog geen Vodafone abo of prepaid hebt, REN! nu het nog kan. Vodafone is ZWAAR af te raden op alle fronten. Er zijn erg vaak technische problemen en de klantenservice is absoluut nutteloos, onbeschoft en onwetend.

Buiten dat de medewerkers in de gemiddelde Vodafone winkel het IQ hebben van een borrelnoot, zijn ook de medewerkers van de klantenservice alom onwetend. Wanneer je een nieuwe simkaart of nieuwe telefoon hebt/ of er moet ook maar de kleinste aanpassing in enige blox gedaan worden kunt u rekenen op een tijdrovend process waarin alles 20x mis gaat. Niks verloopt soepel of werkt in 1x op de juiste manier bij Vodafone.

Om een klein voorbeeld te noemen: ik heb vandaag een nieuwe simkaart opgehaald voor in een nieuwe telefoon. Ik wilde graag mijn nr behouden en er was mij verteld dat dit mogelijk was.
De heren in de Vodafone winkel keken echter of ze water zagen branden toen ik hen om een nieuwe SIM met behoud van eigen nr, vroeg.
Gelukkig kon ik de heren wat leren en heb vriendelijke uitgelegd dat dit wel degelijk mogelijk was. waarop zij de klantenservice gingen bellen voor uitleg....... Dat dit al een aparte gang van zaken is ok, maar kan ik overheen komen. Na nog geen 10min liep ik de winkel uit met een nieuwe SIM en was deze geactiveerd met mn oude nr. Dat ging soepel! Verdacht dus. Als iets makkelijk en soepel verloop bij Vodafone gaat er iets mis.

Zo nu ook, de telefoon gaf aan: SIM niet geactiveerd, neem contact op met provider. Teleurgesteld dat mn vermoeden klopte belde ik de klantenservice. Ik heb 3 verschillende mensen aan de lijn gekregen, geen van allen wist iets te doen aan het probleem. Het ging van: 'doe de sim er even opnieuw in' naar: 'hij hoort t gewoon te doen....', naar 'ik verbind u even door'....

Inmiddels 3 uur laten probeer ik het via de online chat. Medewerkster 'Nadine' was niet alleen onbehulpzaam maar ook onbeschoft. Het leek of Nadine het woord SIM-kaart voor het eerst in haar leven te horen kreeg, wat ik opmerkelijk vind voor een VODAFONE medewerkster. Om er maar van af te zijn raadde ze me aan de 'opwaarderingsservice' te bellen en gaf me een gratis nr. Terwijl ik haar uit probeerde te leggen dat het niet om een opwaardering ging maar om een activeren had ik intussen het nr al gedraaid. Ik kreeg een jongenman aan de lijn die zodra ik mijn probleem voor de 6e keer die dag probeerde uit te leggen me in de reden viel met de tekst: sorry maar u spreekt nu met de opwaarderen, ik kan u hier niet mee helpen dan moet u even de klantenservice bellen...

Nadine hing nog rustig in het chatgesprek dus ik meldde haar gelijk dat de man aan de lijn me niet kon helpen.
Ze typte rustig terug dat hji dit wel kon.

Uiteraard vertelde ik dit direct aan de persoon aan de lijn en hij vroeg aan mij wie dit zei en welk nr ik had gebeld.
Ik vertelde hem dat zijn online collega Nadine vol bleef houden dat hij mij zou kunnen helpen waarna ik hem het nr gaf dat ik gedraaid had: 0800-8005

Dit nr bestond niet volgens de jongeman....Vreemd, zei ik, aangezien ik u aan de lijn krijg wanneer ik dit nr draai. Maar nee hij wist niets van het bestaan van het nr af en raakte geirriteerd. Wellicht begrijpt u mijn verbazing aangezien ik het idee heb dat als er iemand op dat moment geirriteerd zou moeten zijn ik dat was.


Kortom ik ben de hele dag door een stel schoolkinderen van het kastje naar de muur gestuurd. De laatste poging naar de klantenservice op een minder aardige toon mocht niet baten. Ook deze dame wist niet wat ze moest doen maar zou me terug laten bellen door iemand die dit wel wist. Dit telefoontje blijft uiteraard uit.


Buiten de kosten van het bellen naar de klantenservice is hier veel kostbare tijd in gaan zitten en heb ik nog steeds geen werkende SIM-kaart. Ik had het erg op prijs gesteld mn oude nr te behouden maar na dit alles ga ik met liefde naar een nieuwe provider.




4 Reacties 4
GerritS1976

Gedreven Raadgever
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
Wanneer je nog geen Vodafone abo of prepaid hebt, REN! nu het nog kan. Vodafone is ZWAAR af te raden op alle fronten. Er zijn erg vaak technische problemen en de klantenservice is absoluut nutteloos, onbeschoft en onwetend.
Dit is jou mening, en een aantal zullen je mening vast wel steunen. Er zijn echter nog veel meer klanten die daarintegen vol lof over Vodafone praten. Helaas echter zijn er bij een groot bedrijf als Vodafone veel medewerkers die lang niet alles weten en vaak afhankelijk zijn van anderen. Op een Zaterdag is het vaak ontzettend druk en ontbreekt de mogelijkheid overleg te plegen met collega's.

Buiten dat de medewerkers in de gemiddelde Vodafone winkel het IQ hebben van een borrelnoot, zijn ook de medewerkers van de klantenservice alom onwetend. Wanneer je een nieuwe simkaart of nieuwe telefoon hebt/ of er moet ook maar de kleinste aanpassing in enige blox gedaan worden kunt u rekenen op een tijdrovend process waarin alles 20x mis gaat. Niks verloopt soepel of werkt in 1x op de juiste manier bij Vodafone.
Als het nodig is een BLOX aan te passen, kun je hiervoor inloggen op My.Vodafone en diensten activeren of deactiveren. Hiervoor heb je geen medewerkers nodig omdat dit veelal een geautomatiseerd proces is.

Om een klein voorbeeld te noemen: ik heb vandaag een nieuwe simkaart opgehaald voor in een nieuwe telefoon. Ik wilde graag mijn nr behouden en er was mij verteld dat dit mogelijk was.
Nummerbehouden is wanneer je verhuist van de ene telecom aanbieder naar een ander. Het geen jij wilde was een vervangende simkaart voor een nieuw toestel.

De heren in de Vodafone winkel keken echter of ze water zagen branden toen ik hen om een nieuwe SIM met behoud van eigen nr, vroeg.
Begrijpelijk. Al jaar en dag heet het een vervangende simkaart (bijvoorbeeld sim naar microsim etc.). Het is dus best vreemd om een klant na zoveel jaar weer met een vreemde uitleg voor je neus te hebben staan. Wat bedoelt de klant dan in zo'n geval? Als medewerker sta je dan inderdaad even vreemd te kijken wat de klant precies bedoelt om deze zo goed mogelijk te kunnen helpen.


..................

Wat je even zou moeten doen is bellen naar Vodafone klantenservice. Hen uitleggen wat vandaag is voorgevallen. Als het goed is heb je de oude en nieuwe simkaart zodat je hen kunt voorzien van de simkaart nummers. Als het goed is zou klantenservice in dat geval je nummer (postpaid / prepaid) kunnen koppelen aan de nieuwe simkaart.

Lukt dit niet? Dan zul je komende week toch even langs de winkel moeten gaan. Normaliter kan men dit in de winkel per direct doorvoeren.
RH84
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hahahaha sorry? uw advies is 'even bellen met de Vodafone klantenservice?' Of u heeft mn vorige bericht niet gelezen of niet begrepen maar de Vodafone klantenservice is niet capabel genoeg om dit probleem te verhelpen is vandaag gebleken.
Bedankt voor de tip. Vodafone is echt een grap.

Het forum staat vol met klachten, wellicht een idee hier iets mee te doen?
RH84
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit is jou mening, en een aantal zullen je mening vast wel steunen. Er zijn echter nog veel meer klanten die daarintegen vol lof over Vodafone praten. Helaas echter zijn er bij een groot bedrijf als Vodafone veel medewerkers die lang niet alles weten en vaak afhankelijk zijn van anderen. Op een Zaterdag is het vaak ontzettend druk en ontbreekt de mogelijkheid overleg te plegen met collega's.
Het is aan Vodafone klanten op een correcte en juiste manier te helpen, ook wanneer het erg druk is. Hier heeft de klant geen boodschap aan en is geen excuus. Wanneer het druk is bij de slager is het ook niet acceptabel dat hij een rot stuk vlees mee geeft 'omdat het druk was'. Juist een groot bedrijf als Vodafone zou dit moeten aan kunnen?
De Vodafone klanten die vol lof over Vodafone praten zijn iig niet op dit forum te vinden...


Als het nodig is een BLOX aan te passen, kun je hiervoor inloggen op My.Vodafone en diensten activeren of deactiveren. Hiervoor heb je geen medewerkers nodig omdat dit veelal een geautomatiseerd proces is.
Het komt zelden voor dat een activering van de blox probleemloos verloopt waardoor naderhand toch contact met de klantenservice nodig is.



Nummerbehouden is wanneer je verhuist van de ene telecom aanbieder naar een ander. Het geen jij wilde was een vervangende simkaart voor een nieuw toestel. Ja, met mn oude nummer dus met andere woorden 'mijn nummer behouden'......

Begrijpelijk. Al jaar en dag heet het een vervangende simkaart (bijvoorbeeld sim naar microsim etc.). Het is dus best vreemd om een klant na zoveel jaar weer met een vreemde uitleg voor je neus te hebben staan. Wat bedoelt de klant dan in zo'n geval? Als medewerker sta je dan inderdaad even vreemd te kijken wat de klant precies bedoelt om deze zo goed mogelijk te kunnen helpen.
'Ik heb een nieuwe simkaart nodig omdat mijn telefoon gestolen is, dit was een prepaid sim. Ik heb het process verbaal bij me en mijn nr was: 06..........' Lastig?



..................

GerritS1976

Gedreven Raadgever
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
Het is aan Vodafone klanten op een correcte en juiste manier te helpen, ook wanneer het erg druk is. Hier heeft de klant geen boodschap aan en is geen excuus. Wanneer het druk is bij de slager is het ook niet acceptabel dat hij een rot stuk vlees mee geeft 'omdat het druk was'. Juist een groot bedrijf als Vodafone zou dit moeten aan kunnen?
De Vodafone klanten die vol lof over Vodafone praten zijn iig niet op dit forum te vinden...
Dankje, over Vodafone mobiel ben ik n.l. zeer te spreken. Problemen worden geregeld opgelost en als het niet lukt wordt het na het indienen van een klacht als nog opgelost met een nette compensatie voor de eventueel geleden schade. Het bestaat dus wel degelijk.

Dus als een medewerker van Vodafone met jou bezig is, en een collega komt informeren omdat deze de informatie of het probleem niet zelfstandig kan oplossen, vind jij het geen probleem om even te wachten tot de medewerker die jou wilt helpen eerst even een collega die een andere klant helpt, te helpen? Dat vind jij onacceptabel maar voor klanten is alles onacceptabel en moet voor hen als individu alle tijd worden vrijgemaakt zelfs als collega's met andere klanten bezig zijn en hun advies/hulp hierin nodig is. Zo werkt het niet bij bedrijven!

Het komt zelden voor dat een activering van de blox probleemloos verloopt waardoor naderhand toch contact met de klantenservice nodig is.
Kun je dit onderbouwen met cijfers waaruit je dit opmaakt? Er zijn vele duizenden klanten en tot op heden zijn het aantal klachten (ook al is iedere klacht er één teveel) een fractie van wat Vodafone aan klanten heeft. Het zijn vaak dezelfde personen die klagen op diverse fora dat is heel wat anders dan dat iets niet probleemloos verloopt.

Dan nog geldt voor Blox dat er enkele minuten tot uren benodigd is om de wijziging door te voeren "aldus de internetsite van Vodafone in het verleden meermaals heeft getoond" alleen kunnen veel klanten dit geduld niet opbrengen en gaan ze na enkele minuten aan de bel hangen waardoor de medewerker ook veranderingen aanbrengt in BLOX en juist dan gaat het mis.

Ja, met mn oude nummer dus met andere woorden 'mijn nummer behouden'....
Nummer behouden doe je bij een verhuizing van telecom provider A naar telecom provider B zoals ik reeds aangaf. Heb je de stappen op deze pagina al bekeken en opgevolgd ?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic