Earth

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vodafone prepaid nummer naar Vodafone abonnement kan niet ?

Goeiedag,

Ik ben sinds vandaag de trotse bezitter van een fantastich makkelijk nummer. Ik heb een prepaidkaartje gekocht van de Vodafone met een super mooi 06 nummertje.... maar nu komt het. Ik heb eens even gebeld met een pipo van Vodafone helpdesk met de vraag hoe ik dat nummer kan omwisselen. De pipo: Ik ga even aan mijn collega's vragen, heeft u even geduld ? Ik weet het antwoord dan al wel bij dat soort callcenter medewerkers, maargoed ik wacht. Pipo komt terug > Antwoordt DAT KAN NIET MENEER !.

Ik heb een RED + B abbo, en ik kan dat nieuwe super nummertje dus niet even laten porteren naar dat abbo als nieuw nummer. U moet dan een nieuw abonnement afsluiten, of wachten tot uw huidige abonnement is afgelopen en dan deze opzeggen, daarna nieuwe abbo afsluiten en dan pas mijn nieuwe super fantastische nummer meenemen naar dat nieuwe abonnement. Andere optie is NOG een abbo afsluiten. Ik vind dit maar raar. Ik kan wel bellen met Vodafone en voor 115 Euro een nummer kiezen, maar een gekocht nummer van Vodafone kan ik NIET gebruiken. Is hier dan echt géén oplossing voor ???
3 Reacties 3
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo,

Alle telecom-providers in Nederland hebben enkele jaren geleden stringente afspraken gemaakt over nummer-portering naar de Netwerken en Systemen van andere telecom-providers. Ook Vodafone. De zogenaamde porterings-protocollen.

Daarin staat onder andere dat nul-zes-nummers alleen overgezet kunnen worden naar nieuw-afgesloten abonnementen. Dat geldt ook van prepaid naar abonnement bij dezelfde telecom-provider. In jouw kwestie dus Vodafone. Het antwoord dat je van de Vodafone telefonische Klantenservice hebt gekregen, is correct.

Niet het antwoord dat je wilde horen, dat besef ik heel goed. Maar zo zijn die porterings-protocollen nou eenmaal. Daar kan ik verder ook niets aan veranderen. Dit zijn de feiten. En die zijn in beton gegoten. Het is niet anders.
Discussie, of je verontwaardiging uiten, heeft echt geen enkele zin. Echt niet.

Succes!

Netwerker


Earth
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedendag,

Bedankt voor je antwoordt. Tijd om Vodafone op te zeggen en met het nummertje naar een andere provider te gaan. Providers genoeg, mijn nummertje is eenmalig. 😄
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo@Earth,

In principe blijft het dan hetzelfde he:
- je houdt je nummer bij Vodafone
- je neemt er een ander nummer bij (bij een andere provider)
.
Volgens mij is de situatie dan identiek als wanneer je bij Vodafone een 2e nummer neemt.
Het voordeel als je bij ons blijft is dat je eventueel alles op 1 klantnummer kunt laten zetten en dus ook 1 rekening ontvangt.

Mocht deze gang van zaken werkelijk een reden zijn om Vodafone op te zeggen, dan ben ik bang dat we je niet tegen kunnen houden.
Jammer maar we zullen in dat geval je keuze moeten respecteren.

Een vriendelijke groet
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic