jeroena

Gedreven Ontdekker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

[Vodafone Services] Klacht over service en garantie/reparatie.

Graag zou ik via deze weg een klacht willen indienen over de dienstverlening en contacten met Vodafone.

Ik heb op 14/2/11 een toestel met abo (iPhone 1000) aangeschaft bij de vodafone winkel in Amsterdam (Wibautstraat)
Afgelopen paar maanden viel mij op dat de "home" knop soms niet goed reageerd. Hiervoor bij ik in de winkel in Amsterdam langs geweest. De medewerker
daar heeft even gekeken en geconstateerd dat dit een bekend probleem is en ze wel opkunnen lossen. Omdat er twee jaar garantie wordt gegeven zou dit
geen probleem zijn om dit kostenloos op te lossen. Omdat ik in Berlicum (Brabant) woon heb ik gevraagd of het ook mogelijk is dit in Den Bosch te doen zodat ik niet speciaal naar Amsterdam moet (waar ik
tot voorkort werkte) om het toestel aan te bieden en weer op te halen. Ook dit was geen probleem... (wat heb ik daar een spijt van overigens)

Wat er toen is gebeurd in het kort:

ZA 9/6 Toestel ingeleverd bij VfW Den Bosch Hinthammerstaat

MA 11/6 verstuurd naar Dynafix

DI 12/6 ontvangen door Dynafix

WO 20/6 prijsopgave door Dynafix naar VfW gestuurd, hier heb ik niets van vernomen. hier heeft Dynafix kennelijk ook een week voor nodig gehad. Probleem
lijkt te zijn geweest dat het IMEI nummer niet zou kloppen van het toestel. De winkel heeft overigens aangegeven dat zij dit niet juist doorgegeven
hebben.

ZA 23/6 Naar de VfW in DenBosch gegaan om te vragen wat de status nu is. Toen is mij pas het verhaal van de prijs opgave verteld. Waarom dit niet onder
garantie zou vallen is omdat er waterschade geconstateerd is, wat ik heel vreemd vindt: A.Het toestel is niet met water in aanraking geweest. B.Toestel
heeft altijd in hoesje gezeten. C.De knop heeft niet met de connector te maken waar de waterscahde in zou zitten. Ook vindt ik ruim 200 euro voor de reparatie van een knopje van 20 euro nogal een flink bedrag, maar dat terzijde. Omdat er onduidelijkheid was over het IMEI nummer zou de medewerker van de winkel in DB (Mustafa geloof ik) maandag bellen met Dynaafix en mij op de
hoogte brengen.

MA 25/6 Niet vernomen, om ongeveer 13:00 gebeld met 1201 voor de status. Zij hebben toen met de winkel gebeld en kwamen terug met het verhaal over de
prijsopgave en waterschade. Ik heb toen aangegeven het toestel niet gerepareerd retour te willen ontvangen.

DO 28/6 Niet vernomen en daarom maar weer 1201 gebeld. Zij belden weer met de winkel en vertelde hetzelfde verhaal, ik zou nog moeten aangeven wat ik
wil naar aanleiding van de prijsopgave. Ik toen WEER aangegeven het toestel ongerepareerd retour te willen omdat ik zondag 1/7 op vakantie ga.

ZA 20/6 Niet vernomen, weer bellen, weer wordt mij verteld dat het toestel bij Dynafix is en ik moet aangeven wat ik wil!???? Omdat ik morgen op
vakantie ga heb ik dus niet het toestel terug en zal ik deze pas over een week of 3 kunnen ophalen in de winkel. Al die tijd betaal ik dus voor een
toestel wat ik niet heb. De dame (helaas heb ik haar naam niet genoteerd) vertelde mij dat het mogelijk is hiervoor compensatie te krijgen...
Ik ga nu eerst op vakantie en neem na die tijd weer contact op met de winkel. Ik zou het zeer op prijs stellen als het toestel daar dan in iedergeval op
mij ligt te wachten.
Conctreet dus twee klachten: 1. Ik voel me een beetje afgescheept met het waterschade verhaal om zo onder een garantie reparatie uit te komen. Ik kan mij niet voorstellen dat bij
normaal (zelfs voorzichtig) gebruik een toestel van net 1 jaar oud al dusdanige waterschade kan oplopen dat hierdoor het toestel defect raakt en niet
onder garantie gerepareerd kan worden?! 2. Waarom wordt de reparatie niet snel afgehandeld. Ik wordt niet (of erg laat) op de hoogte gebracht van de voortgang en ik kan niet direct met de
juiste mensen in contact komen dan indirect via 1201 of naar de winkel zelf te gaan wat mij zo een uur kost aan tijd om eventueel alleen te zeggen dat
ik het toestel ongerepareerd terug wil?!
Ik verwacht binnenkort een reactie van u. Email kan ik gewoon ontvangen op mijn vakantie adres dus ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet, Jeroen Arends
Servicenummer: *knip*
RefNummer: *knip*
1 Reactie 1
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Beste Jeroen,

wat vervelend dat het allemaal zo lastig verloopt, ik kan me voorstellen dat het voor de nodige frustratie bij je zorgt.

Als eerste verzoek ik je toch om de gegevens omtrent de reparatie onderaan je forumpost te verwijderen.

Op basis daarvan kan iedereen zonder problemen aan je persoonlijke gegevens komen, zoals je telefoonnummer en e-mailadres, en het lijkt me dat je dat niet moet willen.

Als die gegevens nodig zijn om je te helpen, zullen mensen van Vodafone je altijd vragen om dat in een privebericht aan hun te sturen, maar nooit openlijk op het forum te plaatsen.

Laat ik maar eens proberen om inhoudelijk op je verhaal in te gaan.

Dat is op zich lastig genoeg. Ja, wij zijn de ingang voor je reparatie en ja, wij zijn jouw contact voor vragen omtrent de status. Wij hebben echter geen directe invloed op de reparatie zelf. Dit is iets wat speelt tussen de reparateur(Dynafix) en de fabrikant (Apple) van je toestel.

Dat de communicatie vanuit Vodafone tot nog toe te wensen heeft overgelaten, kunnen we, afgaande op jouw verhaal, denk ik moeilijk negeren en dat spijt mij ten zeerste

Inhoudelijk kunnen wij, noch in de winkel en al helemaal niet op een forum zonder een toestel in handen te hebben, geen technisch oordeel vellen over de oorzaak van een probleem. Aan hetgeen ik hier dan ook over schrijf kun je geen definitieve conclusies verbinden. Ik heb echter wel de foto van Dynafix bekeken en kan daar inderdaad ook de vochtschade zien. Gezien de plaatsing van de connector en de grote nabijheid van de Home-knop, is het op zich aannemelijk dat er een verband zou kunnen bestaan

In de prijsopgave van Dynafix staat ook een email-adres voor inhoudelijke vragen over je reparatie (*knip*). Ik zou je willen suggereren om dat mailadres te gebruiken en in die mail een aantal zaken in 1 keer te regelen:


  • Vraag om aanvullende foto's omtrent de vochtschade
  • Vraag om uitstel voor het beantwoorden van de prijsopgave (!)
Als je dat laatste niet doet zou de situatie nog lastiger kunnen worden, dus dit is van groot belang voor jezelf om dit zsm te doen.

Wanneer je dit geregeld hebt, meldt je dan alsjeblieft weer even terug hier, dan kunnen we gaan kijken of we verder nog iets voor je kunnen betekenen. Hierbij plaats ik wel meteen de kanttekening dat we op dit forum ons voornamelijk bezig houden met technische problemen en directe oplossingen daarvoor, voor klachtenprocedures is dit platform niet bedoeld.

Geen concrete belofte dus dat we hier je probleem op lossen, wel de toezegging dat ik mijn best wil doen om te kijken of we de zaak weer vlot kunnen trekken voor je.

Ik hoop dat ik je daarmee in ieder geval een stukje gemoedsrust kan geven en wens je een prettige vakantie toe.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic