Er moet mij toch wat van het hart.
Ik had een sim in mijn telefoon. Al jaren klant van Vodafone (en Ziggo).
Ik had ook een Sim in mijn tablet (die daardoor duurder was)
Ik wilde mijn lieve echtgenote ook op Vodafone hebben. Ruim 2 maanden mee bezig geweest. In tussentijd kwam Red Together. Dus omgezet. En inderdaad werkt mijn tablet niet meer via 4G. grr.
Ik was hier niet over geïnformeerd. Dat neem ik niemand kwalijk. Ik had zelf beter kunnen opletten. En het ghele proces bij Vodafone is nu ook niet zo prettig dat de mensen van Vodafone mij gemakkelijk kunnen helpen. Ik kan er een boek over schrijven. Bijzonder dat zulke grote bedrijven de ondersteuning aan eigen medewerkers zo slecht regelen.
Maar goed. Ik begrijp het hele beleid rond het ontbreken van Multi-Sim in Red Together helemaal niet. Ik voel dit als korte termijn winst halen. Ten koste van lange termijn klantrelatie. Waarom? Zie onderstaand.
En ik denk dat veel andere mensen hetzelfde voelen als ik. Dus reageer alstublieft. Ook als ik het verkeerd zie.
Ik heb nu Red Together/Ziggo voor 2 jaar.
- In totaal 160GB telecom data Euro 65 in de maand (voor 2 personen)
- In totaal 200Mb internetsnelheid Euro 60 in de maand
- totaal 125 Euro
- En géén sim voor mijn tablet (die kost nog eens 15 Euro omdat die gezien wordt als een extra persoon)
Heb ik al die bandbreedte nodig?
Nee. helemaal niet. Ik kijk nog helemaal geen films op telefoon of tablet. De gedachte was ontzorgd te zijn. En daar wil ik dan best extra voor betalen. De bandbreedte nam ik op de koop toe. Ik kan dus nu extra ontzorgd worden door nog eens 15 Europ per maand te betalen.
Maar kijk: genoeg is een keer genoeg. Dat Vodafone/Ziggo geld willen verdienen, Dat is prima. Dat moet ook. Anders houden ze op te bestaan. En ook zij mogen een goede boterham eten. Maar. Door dat Multi-Sim beleid voel ik me nu gemolken. Melken mag, maar doe dat dan bij een koe. Ik voel me in ieder geval een rund als ik ook nog eens voor de Multi-Sim die extra 15 Euro per maand ga betalen. En ik voel me door dit beleid genomen. Het voelt echt heel verkeerd.
En mijn lieve echtgenote kan me dit ook liefjes vertellen: "goede koop heb je gedaan (sarcasme)". En ze heeft gelijk.
Nu heb ik extra bandbreedte. Nu meen ik dat ik 'nergens'meer naar hoef te kijken. En dan wordt ik nu belemmerd in het gebruik. Ik ervaar grote hinder door iedere keer met de tablet op een (vertrouwde) wireless te moeten inloggen. Kost me gewoon veel tijd en ongemak. Ik hoor mensen zeggen dat ik dan die 15 euro per maand moet betalen voor een extra sim. Een dienst die ik bij mijn veel goedkoper abonnement al wel had. Die toen ook door een ander gebruikt kon worden (de extra persoon) . Zoals gezegd. Genoeg is genoeg.
Ik ga niet vechten om onder het contract uit te komen. Ik neem mijn verlies. Tot over twee jaar. Dan reken ik wel af. Afrekenen met de voeten. Ik zal namelijk vanzelf zien dat ik de banbreedte helemaal niet gebruik. Temeer daar ik niet de moeite ga nemen om de tablet iedere keer te connecten. Dan ga ik over op een ander abonnement. Bij een andere provider. Waar men wel met mijn belangen rekening houdt. En dan ga ik ook over naar die ander voor internet/televisie.