fheerens

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Visual Voicemail

Goedendag,
 
Nu ik ben overgestapt van T-Mobile naar Vodafone valt me op dat visual voicemail bij Vodafone niet geactiveerd is. Wat een gemis! Nu moet ik elke keer een nummer bellen, dat vrouwtje aanhoren en wachten tot ik hoor wat het bericht is en wanneer het danwel niet ingesproken is. Vreselijk irritant en tergend langzaam. Waarom is deze functie uitgeschakeld? Dataverkeer? Daar verdienen jullie nu toch aan? Een functie die de iPhone al tijden bezit maar bij Vodafone nog steeds niet aanstaat... Ik heb de optie om voicemail mij te laten bellen al snel uitgezet, dat is helemaal erg, een nummer dat je direct na de gemiste oproep terug belt, vervolgens na 5 minuten weer en dan elke 10 minuten blijft proberen. Er is meestal een reden dat je de telefoon niet kunt beantwoorden, maar dan wel tijd heb voor die voicemail service? Waarom niet gewoon de Apple licentie voor visual voicemail aanschaffen?
 
Is er een Vodafone medewerker die kan uitleggen wat de reden is om deze dienst niet te activeren?
Zijn er mogelijkheden om dit alsnog te activeren? 
 
Met vriendelijke groet,
 
Frans. 
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hey DiederikvdS

Ik vind het jammer dat je er op een dergelijke manier over denkt. Ik kan ook goed begrijpen dat dit een fijne functie van het toestel is.
Echter is dit vanaf de lancering van de Iphone aangegeven.

Ook ben ik benieuwd op welke manier jij dan voor een dergelijke functie betaald? Of dit als oplichterij ziet.

Je betaald namelijk voor je verbinding met internet, bellen en smsen.

Groet,

Bekijk in context

9 Reacties 9
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hey Fheerens,

Vodafone heeft bij de opkomst van Visual Voicemail ervoor gekozen deze dienst niet te gebruiken over het netwerk. Preciezere uitleg kunnen wij als mods je helaas niet geven.

Dit is op geen andere manier over het netwerk te activeren helaas.

Groetjes,
jaapoost

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is hier ondetussen al verandering in? Ik vind het belachelijk gezien het 1 van de key-features van de iPhone is. Die leveren jullie toch gewoon. Uiteraard zal het werk zijn, zeker in een groot netwerk als Vodafone, maar de techniek rust op onderdelen die gewoon in het netwerk aanwezig zijn.
 
Je mag dit toch wel van Vodafone verwachten als ook T-Mobile dit netjes levert?
 
"Visual voicemail as implemented by the iPhone and AT&T is proprietary. The 3G data network is used to download new messages. The messages are stored on the iPhone to enable the various features such as scrubbing through the message. AT&T only has to notify the iPhone that new messages are available."
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
jaapoost schreef:
 
"Visual voicemail as implemented by the iPhone and AT&T is proprietary

Kortom, als andere partijen dat willen implementeren, zal daar flink voor betaald moeten worden. En je raadt het al, als er door Vodafone, of welke telco dan ook, voor betaald moet worden, doen ze dat dan ten koste van hun winstmarge, of berekeken ze zoiets door aan de klant?
 
Wanneer de abonnementen duurder zouden worden door zo'n functionalitet, zou iedereen het dan nog steeds willen? Ik zie op zich het nut er wel van in en vind het an sich ook een mooie feature, maar ook niet meer dan dat, ik kan best zonder. En ik kan me voorstellen dat ik niet de enige ben die daar zo over denkt.
jaapoost

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Voor mij een part gooi het op zo'n Blox. Alsof je bij Vodafone zit voor de prijs...
Iphoontje

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik ben zelf ook ooit een keer van TMobile veranderd naar Vodafone... Het enige wat ik van Tmobile mis is de visual voicemail... Dat vond ik zelf inderdaad een heerlijke makkelijke feature... Waarom hij er niet in zit, geen idee... Wie weet ooit een keer in de toekomst!  Ik blijf hopen 😉
ConnieH

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik mis visual voicemail ook. Ik ben naar Vodafone overgestapt voor het 'betere' netwerk. Dat valt in de praktijk tegen: op de plekken waar ik bij T-Mobile geen bereik had heb ik nu ook nog steeds geen bereik. Jammer dat ik nog bijna twee jaar aan Vodafone vastzi. Ik kan niet wachten om weer terug te gaan naar T-Mobile!
DiederikvdS

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dus als ik het goed begrijp betaal ik nu een gelijk bedrag aan wat T-mobile in rekening brengt, maar steekt Vodafone daar meer van in z'n zak. Walgelijk. Ik voel me nu behoorlijk genaaid en zal dat ook van de daken schreeuwen aan iedereen die het maar horen kan.
Nou heb ik een state-of-the-art iPhone, biedt Vodafone maar een deel van de functies aan die erop zitten. Dat is gewoon oplichterij in mijn ogen. Wat heb ik nu nog meer dat ik niet krijg terwijl ik er wel voor betaal?
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
DiederikvdS schreef:
Dus als ik het goed begrijp betaal ik nu een gelijk bedrag aan wat T-mobile in rekening brengt, maar steekt Vodafone daar meer van in z'n zak. Walgelijk. Ik voel me nu behoorlijk genaaid en zal dat ook van de daken schreeuwen aan iedereen die het maar horen kan.
Nou heb ik een state-of-the-art iPhone, biedt Vodafone maar een deel van de functies aan die erop zitten. Dat is gewoon oplichterij in mijn ogen. Wat heb ik nu nog meer dat ik niet krijg terwijl ik er wel voor betaal?
Wat jij niet krijgt terwijl je er wel voor betaald?
 
Ehm, het eerst dat me te binnen schiet zou zijn een slecht netwerk. Dat is namelijk waar je bij T-mob voor betaalt maar wat je bij Vodafone niet krijgt. 😉
 
Maar ja, wat maakt dat nu uit. Beter een netwerk zonder bereik maar met visual voicemail die je dan dus niet ontvangen kunt, dan een stabiel netwerk.....tenminste, die prioriteit lijk jij uit te stralen.
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hey DiederikvdS

Ik vind het jammer dat je er op een dergelijke manier over denkt. Ik kan ook goed begrijpen dat dit een fijne functie van het toestel is.
Echter is dit vanaf de lancering van de Iphone aangegeven.

Ook ben ik benieuwd op welke manier jij dan voor een dergelijke functie betaald? Of dit als oplichterij ziet.

Je betaald namelijk voor je verbinding met internet, bellen en smsen.

Groet,
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic