mweesenaar

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verzameltopic: het opzeggen van een abonnement

Geachte lezer/ Vodafone,

Tot mijn grote verbazing en schrik las ik met toeval op de vodafonesite (ingelogd), dat je 1 maand opzegtermijn hebt voor een abonnement die na 2 jaar toch automatisch opgezegd wordt?
Het is toch vreemd en eigenlijk ook absurd dat ik (als klant) een abonnement afsluit voor 2 jaar (en dus vertrouw in de goede services van Vodafone) en dan toch min of meer een stil zwijgende verlening krijg als ik zelf niets onderneem.

Terwijl ik ervan uit ga dat mijn abonnement verloopt na deze 2 jaar. Nou goed, ik ben al van mening dat Vodafone niet klantvriendelijk is en het liefst geld ziet dus ik wil het gewoon opzeggen. Overal zie je VERLENGEN, maar nergens zie je OPZEGGEN. Weer zo'n 'leuk' trucje van Vodafone?

Kortom, het zou erg prettig zijn als ik binnen 24 uur weet hoe ik van Vodafone moet afkomen :D!

Met vriendelijke groet.
26 Reacties 26
bvbaak

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dus als ik het goed begrijp?

Ik heb een opze termijn van een maand al heb ik een contract voor 2 jaar
En dan een rekening sturen van 177 Euro
Het ging om een stom sim-only abbonement van een tientje per maand
Dat zijn dus bijna 18 maanden betalen voor iets wat ik niet meer heb
en waar jullie goedkeuring voor hebben gegeven zonder te vertellen hoe hoog de boete dan zou zijn

sorry maar ik dacht het niet
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 443Likes
Hoi bvbaak,

Ik begrijp dat het verwarrend kan zijn. Als je wilt overstappen naar een andere provider is dat mogelijk, mits je het huidige contract afkoopt + een maand opzegtermijn in acht neemt. Als wij een aanvraag binnenkrijgen van KPN om het mobiele nummer over te nemen, en er is rekening gehouden met deze 1 maand opzegtermijn keuren wij deze aanvraag in principe goed. Het lijkt er dus op alsof het contract dat je vrouw had met ons, nog niet verlopen was en daarom een afkoopsom in rekening is gebracht. Als je wilt dat we dit voor je checken, raad ik aan dat je vrouw ons even een berichtje stuurt via Facebook of Twitter. Dan kunnen we met haar meekijken wat er precies gebeurd is.
peter1231

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb gisteren een simonly abbo besteld. Word vandaag geleverd, nog niet ontvangen.

Ik heb deze extra simonly abbo genomen speciaal omdat ik op mijn vakantie (buiten eu) mobiel wilde bellen, ik dacht dat dit €8,50 kostte voor 100 mb/min/sms, maar dit blijkt €8,50 per dag te zijn.

Ik wil graag gebruik maken van binnen 14 dagen kosteloos opzeggen.

Net gebeld naar Vodafone: 32 minuten in de wacht!
Vervolgens vraagt de eerste dame allerlei gegevens en vraagt waarom ik wil opzeggen, ik geef alles netjes door, verbindt zij mij weer door :S en alweer 12 minuten in de wacht! (geen muziekje, geen informatie hoe lang nog, enkel een overgaand telefoonsignaal)

Na 12 minuten weer een andere dame aan de lijn, die weer dezelfde gegevens vraagt. En conclusie?

Ik mag niet opzeggen terwijl ik aan het bellen ben??? (wie heeft dit ooit bedacht?)

Ik moet zelf Dynalogic bellen, en maandag kan ik dan weer bellen met dezelfde Vodafone afdeling om op te zeggen. zuchttt

Is dit gebruikelijk? Komt erg amateuristisch en vooral klantonvriendelijk over.

Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
peter1231, dat is natuurlijk gebruikelijk en niet de bedoeling. Sorry hiervoor. Is het inmiddels wel al gelukt om je bestelling te annuleren?
peter1231

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste
Dank voor je antwoord. Heb daarna nog 3 keer gebeld maar het kon zogenaamd op dat moment niet opgezegd worden want de bestelling was nog niet geannuleerd terwijl ik het al 4 dagen ervoor had geweigerd en gebeld met zowel het transportbedrijf en Vodafone om te annuleren. Kreeg maandag te horen dat een collega het zou 'monitoren' maar ook nooit meer wat van gehoord. Vodafone klantenservice is niet echt klantvriendelijk imo.

Zou je alsjeblieft voor mij kunnen controleren of dit inmiddels wel is gelukt en zodat ik niet voor onaangename verrassingen kom te staan als ik weer in Holland ben?

Met vriendelijke groet
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
peter1231, ik raad je in dat geval aan om hierover even contact op te nemen met onze collega's via Facebook of Twitter. Zij kunnen dit even voor je nakijken.
peter1231

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Serkan waarom vraag je dan of het al is opgelost?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic