SabineG

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verlengen kost meer geld dan nieuw abonnement

Beste Vodafone,
 
Op 2 april loopt mijn abonnement bij jullie af en deze wil ik graag verlengen. Mijn collega zit bij Hi en wil graag overstappen naar Vodafone. Wij willen allebei een Iphone 5. Maar wat is nou het gekke?
 
Zij sluit een 2-jarig nieuw abbonement af (bel + sms + web 4G Altijd) waarbij ze 12 maanden € 27,50 betaalt en daarna 12 maanden € 55. Hierbij krijgt ze de Iphone 5 GRATIS! Dit is trouwens via gsmeasy.nl 
 
Als ik hetzelfde abonnement afsluit, betaal ik € 289,- voor het toestel. Hoort het niet zo te zijn dat ik als trouwe klant hetzelfde aanbod zou moeten krijgen? Nu ben ik geneigd zelf over te stappen naar Hi, omdat het daar voor mij voordeliger is. Dat lijkt mij toch niet de bedoeling?
 
Ik hoor graag hoe dit zit, alvast bedankt.
 
Vriendelijke groet,
Sabine
 
 
2 Reacties 2
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo SabineG, welkom op het forum! Het is zo dat je als nieuwe of vaste klant bij Vodafone gebruik kunt maken van dezelfde aanbiedingen. Nieuwe klanten worden daarbij niet voorgetrokken.
Het belangrijke stukje daarbij is "bij Vodafone". Er zijn diverse andere bedrijven, zoals gsmeasy, die abonnementen van de diverse Nederlandse providers verkopen. Zij mogen uiteraard aanbiedingen doen zoals ze dat zelf willen. Vandaar dat je als je bij andere bedrijven dan direct bij ons een abonnement neemt of verlengt, je wel prijsverschillen kunt merken.
sanegodef

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is natuurlijk wel zo dat de vergoeding op retenties lager zijn vanuit Vodafone voor winkels die onafhankelijk van Vodafone verkopen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic