janpolet

Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verbindingsprobleem Htc Hd2

Dag allemaal,

Mooi dat dit forum er is.
Laat ik meteen maar beginnen met een "raar" probleem.

Ik ondervind helaas problemen met de HTC HD2.
Het toestel kan erg regelmatig geen data-verbinding maken.
De verbinding is dan of aan (niet werkend) en wil niet uit, of uit en wil niet aan. Na meerdere malen handmatig de verbinding aan- en uitzetten lukt het de HD2 weer om zelf de verbinding te initiëren, totdat het weer niet meer lukt.
Dit gebeurt meerdere malen per dag.
Het toestel uit- en aanzetten verhelpt het probleem ook tijdelijk. Net als resetten.

Ik heb twee NL-versies van de HD2 gehad met deze problemen en heb nu een UK-versie die het ook heeft.

Het toestel werd geleverd met de meest recente ROM-versie en alle hot fixes zijn geïnstalleerd.

Ik heb 2 (duo) simkaarten, die aan de hand van de problemen zijn vervangen. Zonder resultaat.

Ondertussen is uitgesloten dat het aan de combinatie Mail for Exchange en Gmail, via ActiveSync zou kunnen liggen, want ook tussen de intervalmomenten door of zelfs als de verbindeing niet wordt verbroken, "hangt" de verbinding na verloop van tijd. Ook wanneer ActiveSync helemaal niet wordt gebruikt gaat het mis.
Het probleem doet zich voor op meerdere lokaties, dus een probleem met één bepaalde mast is ook uitgesloten.

Mensen van BelCompany, waar dit toestel vandaan komt, hebben al vanalles geprobeerd, maar helaas zonder resultaat bij dit toestel.
Bij het testen van een NL-versie die ik heb teruggegeven werden echter geen problemen gevonden. Wel toen ik hem had, maar niet met een Vodafone simkaart van één van de medewerkers van BelCompany.

Het toestel is al een keer zonder resultaat helemaal leeggegooid en er zijn allerlei instellingen geprobeerd. Niets heeft tot nu toe geholpen.
Het plan is nu om met de hulp van een BelCompany-medewerker nogmaals helemaal opnieuw te beginnen.
Helaas is het probleem niet reproduceerbaar en kan het soms een hele werkdag duren voordat de verbinding niet meer werkt.

Ik heb gehoord dat er meer mensen zijn met soortgelijke problemen, maar heb daar geen verdere derails over.
Ook op Internet heb ik niets kunnen terugvinden over deze specifieke problemen.

Ik hoop dat er via deze weg meer duidelijkheid kan komen over de eventuele oorzaak en oplossing.

Mocht iemand iets weten, dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,

Jan Polet
100 Reacties 100
dutchpeter

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De setting via HD2 Tweak 1.2.0. lijkt bij mij zijn vruchten af te werpen.
janpolet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de tweak net geïnstalleerd.
Het zijn reg settings die in een app zijn verwerkt.
Aan de connection settings zag ik dat deze al op 1 minuut stond, door een eerder uitgevoerde tweak.
Bij mij werkt het dus helaas niet.
Bij problemen met de verbinding kan deze vaak niet worden verbroken. Wel met de hand overigens, maar niet door de tweak.
Jammer.

Next!

Groet,

Jan


De setting via HD2 Tweak 1.2.0. lijkt bij mij zijn vruchten af te werpen.

DjTheDice

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de tweak net geïnstalleerd.
Het zijn reg settings die in een app zijn verwerkt.
Aan de connection settings zag ik dat deze al op 1 minuut stond, door een eerder uitgevoerde tweak.
Bij mij werkt het dus helaas niet.
Bij problemen met de verbinding kan deze vaak niet worden verbroken. Wel met de hand overigens, maar niet door de tweak.
Jammer.

Next!

Groet,

Jan



Hallo daar allemaal!

Gisteren zag ik op de HTC site een (nieuwe) Vodafone ROM update staan, tezamen met een facebook update (waar ik ook problemen mee heb) en nog iets over java.
De datum van de ROM staat op 25-03-2010, maar ik heb hem nog niet eerder gezien terwijl ik nog regelmatig de support site van HTC in de gaten houdt.
Heeft iemand toevallig deze ROM update al gedaan ? En zo ja, heeft dit enigzins geholpen ?
Zelf heb ik geen Vodafone branded toestel en draai momenteel nog op de ROM 1.66.404.1 omdat deze nog het beste functioneert tot nu toe.

Groeten Roy
dutchpeter

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo daar allemaal!

Gisteren zag ik op de HTC site een (nieuwe) Vodafone ROM update staan, tezamen met een facebook update (waar ik ook problemen mee heb) en nog iets over java.
De datum van de ROM staat op 25-03-2010, maar ik heb hem nog niet eerder gezien terwijl ik nog regelmatig de support site van HTC in de gaten houdt.
Heeft iemand toevallig deze ROM update al gedaan ? En zo ja, heeft dit enigzins geholpen ?
Zelf heb ik geen Vodafone branded toestel en draai momenteel nog op de ROM 1.66.404.1 omdat deze nog het beste functioneert tot nu toe.

Groeten Roy



Ik heb ook de 1.66.404.1 op mijn unbranded HTC. De Vodafone versie is alleen voor branded toestellen van Vodafone. Mij jouw serienummer lukt het ook niet om deze rom te downloaden.
DjTheDice

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb ook de 1.66.404.1 op mijn unbranded HTC. De Vodafone versie is alleen voor branded toestellen van Vodafone. Mij jouw serienummer lukt het ook niet om deze rom te downloaden.



Hey Dutchpeter,

Je hebt inderdaad helemaal gelijk. De website geeft aan dat deze software niet voor mijn toestel is...
Misschien zitten hier toch wel de Vodafone oplossingen in ?
Het toestel heb ik wel samen met een nieuw Vodafone abonnement gehad.
Meestal ben ik niet kapot van de branded toestellen, dus ik ben stiekem toch wel blij dat ik een niet branded versie heb gekregen

Maar nu de oplossing nog!
De laatste dagen merk ik wel dat mijn verbinding iets is verbeterd. Ik heb de proxy server al weken niet meer aan staan en dit is nog steeds de beste oplossing voor mij.
Mijn internet werkt, mijn email werkt, het weer werkt af en toe wel en af en toe niet.
Kortom: zonder proxy werkt alles zo nu en dan. Met proxy weet ik zeker dat de helft van de functionaliteit niet werkt....

Groeten Roy
dutchpeter

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Tip tussendoor: hier een hele handige functionele app: HTC HD2 Cookies Home Tab versie 1.7.1
florisoe

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de Vodafone rom update wel al uitgevoerd.
Volgens de helpdesk moet dit de oplossing zijn.

Bij mij werkt het NIET.

Ik las op een engelstalig forum dat de htc rom update ook NIET helpt.

Inmiddels heb ik het toestel weer opgestuurd voor reparatie.
Hopen dat er nu wel wat uit gaat komen.

Vodafone leest overigens wel mee op dit forum.
Wellicht dat ze met de verzameling oplossingen die niet helpen wat kunnen doen.
dutchpeter

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de Vodafone rom update wel al uitgevoerd.
Volgens de helpdesk moet dit de oplossing zijn.

Bij mij werkt het NIET.

Ik las op een engelstalig forum dat de htc rom update ook NIET helpt.

Inmiddels heb ik het toestel weer opgestuurd voor reparatie.
Hopen dat er nu wel wat uit gaat komen.

Vodafone leest overigens wel mee op dit forum.
Wellicht dat ze met de verzameling oplossingen die niet helpen wat kunnen doen.



Ik ben erg benieuwd of de reparatie gaat helpen. Dat zou betekenen dat het hardware is. Persoonlijk geloof ik daar niet in, maar ik laat me graag verrassen. Houd je ons op de hoogte?! Als het wel de oplossing is breng ik hem meteen weg.
janpolet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Van wat ik heb begrepen heeft 'reparatie' geen zin.
Bovendien heb ik nu drie toestellen geprobeerd. Twee maal een NL-model en één maal een UK-model, die ik nog steeds heb. Alle toestellen hadden hetzelfde probleem.

Groet,

Jan


Ik ben erg benieuwd of de reparatie gaat helpen. Dat zou betekenen dat het hardware is. Persoonlijk geloof ik daar niet in, maar ik laat me graag verrassen. Houd je ons op de hoogte?! Als het wel de oplossing is breng ik hem meteen weg.

florisoe

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben er van overtuigd dat reparatie niet helpt.
Ik ben alleen bang dat er op korte termijn geen oplossing komt voor het probleem.

Omdat ik al drie keer een nieuw toestel heb gehad zonder reparatie kan Vodafone geen omruil doen.
Ik ben gewoon klaar met de hd2. Het liefst heb ik een ander toestel.

Om dit te kunnen bereiken moet het toestel drie keer voor reparatie opgestuurd zijn geweest.
Ja ja, regels zijn regels...

Ik heb het probleem zojuist op de site van Kassa aangemeld.
Misschien ook iets voor jullie om te doen...
DjTheDice

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik wacht nog even af..
Kan me niet voorstellen dat HTC het hier bij laat zitten.
Zij hebben een naam hoog te houden.
Kijk naar de updates die er inmiddals allemaal al geweest zijn. Dus de ontwikkeling staat niet stil bij hun.
Naast de HD2 heb ik ook een Touch Diamond2 in mijn bezit.
Deze presteerde in het begin ook niet naar behoren. Maar later wel de WM6.5 update gekregen en nu ben ik weer blij..
Het duurde even, maar het komt er (misschien schrale troost)
RKop28

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Allemaal,

Ook ik had nare problemen om verbonden te raken met mijn Twitter account.
Dit heb ik opgelost door mijn gegevensverbinding te "resetten" in de communicatiemanager.

GA NAAR:
Instellingen > Draadloze Bediening > Gegevensverbinding
Klik op de drop down bax en selecteer (nogmaals) Vodafone NL - Private

Alles klaar! Werkt fantastisch.

Succes.
Wezko

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde, meestal was het voldoende om de telefoon uit- en aan te zetten en dan was alles weer OK. Nu geprobeerd na 5 dagen Frankrijk waarbij de telefoon uitstond en ik daarna het apparaat leeg twee dagen had laten liggen. Kan niets meer.Ook handig 😞 :- als je de telefoon uitzet gaat alles uit en ga je in flight mode - GPS werkt dus ook niet meer. TomTom werkt dus alleen als je telefoon aanstaat- als je WIFI hebt in een hotel in Frankrijk kun je alleen je email ophalen als je telefoon aanstaat, anders geen verbinding?Hiervoor had ik een HP (redelijk slecht) maar dit apparaat dat te slim is heb ik nog nooit meegemaakt.Van mij mag hij terug.
xfactor

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Start-instellingen-verbindingen-netwerk geavanceerd.Stel in Alleen HSDPA inschakelen.Opslaan en klaar is keesBij mij geen weigeringen meer sindsdienKor
DjTheDice

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Start-instellingen-verbindingen-netwerk geavanceerd.Stel in Alleen HSDPA inschakelen.Opslaan en klaar is keesBij mij geen weigeringen meer sindsdienKor



Dan heb jij geluk. Ik woon in een wijk waar ik gprs haal en soms met goed weer en juiste wind een blokje 3G..
Met alleen HSDPA denk ik dus helemaal gee verbinding meer te hebben

Maar toch dank voor je reactie.
xfactor

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Stel het maar eens in en probeer, werkt met alle verbindingen tot en met hsdpa.Als het niet lukt zet je het zo terug, maar test het nou even....!kor
DjTheDice

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Stel het maar eens in en probeer, werkt met alle verbindingen tot en met hsdpa.Als het niet lukt zet je het zo terug, maar test het nou even....!kor



Hoi,

De instellingen had ik toch maar bekeken en ik zag inderdaad dat dit nog los stond van GPRS verbindingen etc..
Maar ik heb de setting zoals je hebt aangegeven nu inmiddels al enkele weken draaien en het heeft bij mij geen enkel effect gehad.
Zit nog steeds met dezelfde problemen helaas.

Groeten Roy
janpolet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb de "HSDPA Only"-instellingen geprobeerd. Helaas zonder succes.
Echt waardeloos dit probleem.
Heb wederom contact gezocht met BelCompany want ik ben het echt zat. Op de één of andere manier komt er maar geen reactie.

Groet,

Jan


Hoi,

De instellingen had ik toch maar bekeken en ik zag inderdaad dat dit nog los stond van GPRS verbindingen etc..
Maar ik heb de setting zoals je hebt aangegeven nu inmiddels al enkele weken draaien en het heeft bij mij geen enkel effect gehad.
Zit nog steeds met dezelfde problemen helaas.

Groeten Roy

janpolet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag allemaal,

Ik heb de HSDPA/HSUPA-instelling sinds twee dagen op 'Disable' staan en heb nog geen 'Waiting for network'-melding gezien in ActiveSync.
3G werkt gewoon. Het enige is dat de verbinding niet altijd lijkt te worden verbroken, waardoor de accu sneller leeg is.
Ik wacht het nog even af en zal mijn bevindingen melden.

Groet,

Jan


Ook ik heb de "HSDPA Only"-instellingen geprobeerd. Helaas zonder succes.
Echt waardeloos dit probleem.
Heb wederom contact gezocht met BelCompany want ik ben het echt zat. Op de één of andere manier komt er maar geen reactie.

Groet,

Jan

janpolet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag allemaal,

Weet iemand iets over de HSDPA en HSUPA compatibiliteit van Vodafone?
Sinds ik die instelling op 'Disable' heb staan heb ik geen 'Waiting for network'-melding meer gezien in ActiveSync.
H werkt nu natuurlijk niet meer, maar 3G wel.
De verbinding lijkt niet altijd te kunnen worden verbroken, maar deze lijkt wel gewoon te werken.

Wat zou overigens in de praktijk het verschil in snelheid zijn tussen 3G en H?

Als iemand iets weet, dan hoor ik het graag.

Groet,

Jan
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic