Petra1965

Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Veel problemen met Vodafone en waarschijnlijk abonnements misbruik

Hallo,
 
Toen ik net mijn online telefoonrekening zag brak het zweet me uit....141 euro, nog erger werd het toen ik las dat het om 2 abonnementen ging waarvan ik het 2e nummer (abonnement) zag wat ik totaal niet herken.
Verder spamt Vodafone met orders in mijn mailbox.
 
Ik zal bij het begin beginnen omdat ik denk dat het daardoor komt.
In december besloot ik een abonnement voor mijn zoon te nemen bij Vodafone, dit omdat ik tevreden ben over Vodafone na al jaren klant te zijn.
Ik kreeg alleen deze mail:
 
Geachte heer/mevrouw,Wij hebben uw contract in goede orde ontvangen. Het contract hebben wij in behandeling genomen en uw bestelling is inmiddels doorgestuurd naar ons distributiecentrum. Uw bestelling zal spoedig worden aangeboden op het afleveradres, zoals vermeld op uw contract.Mocht er zich onverhoopt vertraging in de uitlevering voordoen, zullen wij u hierover nader berichten.Wij bedanken u voor de bestelling en wensen u er veel plezier mee. Met vriendelijke groet,Vodafone Telesales MAAR GEEN ORDERBEVESTIGING Hierom heb ik contact opgenomen met Vodafone en de medewerker kon geen order vinden, dus toen online een bestelling geplaatst, ook nu kreeg ik alleen bovenstaande mail maar geen orderbevstiging. Omdat het weekend was heb ik contact opgenomen hieromtrent met Vodafone Facebook forum, zij zouden het nakijken maar ook hun konden geen order van mij vinden. Dit alles heeft een week geduurd en we hadden nog niets gehoord, geen orderbevestiging NIKS. Ik heb mijn zoon toen naar een Vodafonewinkel gestuurd en via daar een abonnenment aan laten sluiten icm een samsung S3.Probleem opgelost...althans dat dacht ik! Tussen kerst en Oud en Nieuw word ik gebeld door een een distributiebedrijf met de vraag wanneer ze de telefoon konden leveren...HUH???? Vodafone had toch geen lopende orders van mij? Ik heb hun ook alles uitgelegd en dat ze de telefoon terug konden sturen naar Vodafone.  Ik weer Vodafone gebeld, nu hadden ze wel een order, alles uitgelegd en gezegd dat ik die bestelling wilde annuleren omdat ik via de winkel een abo had afgesloten, de bestelling zou geannuleerd worden en ik kon als ze de telefoon kwamen bezorgen gewoon aan de deur weigeren, wat ik in principe dus gedaan heb door de telefoon tijdens het maken van de bezorgafspraak te weigeren. Er komt nog meer ellende. Ik ben nu al zo'n 6 keer gebeld door het distributie bedrijf om een telefoon te bezorgen, al die keren heb ik hun hetzelfde uit kunnen leggen. De laatste 2 weken krijg ik bijna iedere dag een email van Vodafone, dezelfde als hier boven schuingedrukt staat, maar steeds geen orderbevestiging.Terwijl ik al die keren geen orders heb geplaatst! Vandaag open ik mijn online rekening en zie een rekening met 2 abonnementen, waarvan een mijn nummer en een nummer dat me totaal niet bekend voorkomt.Ik schrok me lam, een vette telefoonrekening waarvan van mijn eigen nummer maar 38 euro was.Ik contact opgenomen met Vodafone.ALLES weer uitgelegd, dat t nummer niet van mij is, de mails die ik krijg, de telefoontjes van het distributie bedrijf.De medewerker vertelde me dat het onbekende nummer sinds 2011 op mijn naam staat....hoe kan het dan dat ik daar niks van weet? Nooit geen rekening van gehad heb of een aanmaning? Ik heb al jaren hetzelfde nummer en ben al jaren klant van Vodafone en nog NOOIT heeft dit nummer op mijn rekening gestaan, ik heb dat abonnement NIET afgesloten.Nog mooier wordt het als de medewerker mij verteld dat dit nummer 4 januari 2013 verlengd is geworden, maar er staan wel AANSLUITkosten op die betreffende rekening. Ook kan ik alleen maar de bellijst op de rekening zien dat gebeld is met t nummer dat WEL van mij is. Tevens is sinds vandaag  mijn huidige nummer  afgesloten terwijl al mijn rekeningen betaald zijn, ik heb hier ook geen mail of sms van gekregen dat ik afgesloten zou worden wat ik normaal wel krijg, Krijg ik dat er ook nog bij.Vervolgens verteld  de medewerker het systeem overhoop ligt en niet kan zien wat er aan de hand is en dat ik morgen maar ff terug moet bellen endan wenst hij me ook nog een fijne avond verder.Nou dat gaat dus niet meer lukken want ik ben nu dus ten einde raad.Ik heb zelf maar EEN abonnement bij Vodafone en zeker GEEN 2 abo's en heb al helemaal niet dat onbekende nummer verlengd. Wat ik heel typisch vind is dat het abonnement van het onbekende nummer precies hetzelfde is als wat ik voor mijn zoon geannuleerd heb. Hier maakt iemand misbruik of bij Vodafone is een grove fout opgetreden.Ik betaal dan komende maand ook alleen maar de rekening van het nummer dat voor mij wel bekend is en ik hoop dat Vodafone uitzoekt wat er aan de hand is.Verder zou ik graag zien dat mijn telefoon weer wordt aangesloten want ik heb geen achterstand (gek dat dat wel kan als het systeem overhoop ligt) en zie dan ook de reden van afsluiting niet. VODAFONE HELP!!! Met vriendelijke groet, Petra           
1 Reactie 1
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Beste Petra,

Wat ontzettend naar dat je nu aan een abonnement vast lijkt te zitten dat je had willen annuleren.
Aangezien het distributiecentrum nog steeds contact opneemt gaat daar iets mis.
Ik raad je aan om nogmaals met mijn Facebook collega's contact op te nemen. Zij kunnen aan de hand van je gegevens contact opnemen met interne afdelingen en zorgen dat het pakketje bij het distributiecentrum geannuleerd wordt en teruggehaald wordt naar Vodafone. Dan wordt ook het abonnement teruggedraaid en eventuele kosten teruggedraaid.

Aangezien het forum bedoeld is voor gebruikers door gebruikers kan ik je via het forum helaas niet met persoonlijke klachten helpen. Mijn Facebook collega's zijn directe collega's van mij en die staan natuurlijk 24/7 voor je klaar.


E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic