MrnixZ

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Tijdstip nummer overzetten

Goede morgen! Vandaag wordt mijn T-Mobile nummer overgezet naar Vodafone. Is hier een bepaald tijdstip voor wanneer dit gebeurt of moet ik wachten totdat ik geen service meer heb van T-Mobile en daarna de Vodafone simkaart kan gaan gebruiken? Kan ik dan vanaf het moment dat het nummer is overgezet ook een account aanmaken voor My Vodafone, want nu werkt dat nog niet (melding: geen vodafone nummer).Ik hoor graag van jullie :DMvg. Marnix
2 Reacties 2
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes

Hallo Marnix,

Welkom op dit Vodafone forum. Je hebt je eigen vragen eigenlijk al zelf beantwoord. Er is geen vast tijdstip voor nummer-overdracht naar een nieuwe provider. Indien je de bevestiging hebt gekregen dat het vandaag plaats gaat vinden. Dan wordt je nummer inderdaad vandaag overgezet naar het Netwerk van Vodafone.

En zodra dat gebeurt is, heb je geen signaal meer van T-Mobile. En kun je je Vodafone (micro-) Sim-kaart in je smartphone zetten.
Vlak daarna ontvang je automatisch enkele welkoms-sms-berichten van Vodafone met instellingen voor mobiel internet. Vlak daarna kun je je eigen Vodafone account aanmaken via My Vodafone. Bij mij nam die hele procedure slechts zes minuten in beslag, nadat mijn nummer was overgezet.

Nog 1 waarschuwing van mij als mobiele internet-expert: je krijgt in deze maand December een gedeeltelijke data-bundel toegewezen voor ongeveer een derde gedeelte van het data-tegoed dat in je contract staat. Dit geldt ook voor de bel- / sms-bundel.
Houd beide bundels (bel-tegoed en data-tegoed) nauwlettend in de gaten via My Vodafone. Anders ga je zo door je eerste mini-data-tegoed heen. Let dus heel goed op !!!

Succes !

Netwerker
MrnixZ
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt voor de reactie! Ik ben net overgezet naar Vodafone. Alles werkt meteen (fijn!). Ik zag dat ik idd minder data tegoed heb, maar dat is logisch ivm gedeelte van de maand. Gelukkig heb ik een Red abonnement, dus hoef ik mij geen zorgen te maken over te weinig belminuten/sms (onbeperkt). Ik ga hier iig vanuit dat dit niet gedeeltelijk is deze maand.Bedankt zover!!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic