Franco

Stamgast
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Telefoon blijft opnieuw opstarten

Mijn nieuwe HTC ONE X start regelmatig opnieuw op.
Omdat de branded toestellen geen geluid maken tijdens het opstarten heb ik dat niet altijd in de gaten.
Ik weet dat ik bij mijn HTC Desire voorheen een instelling in het netwekrmenu moeste veranderen, omdat dit aan het vodafone netwerk ligt.
Vodafone stuurd netwerkberichten of zo iets en daar hebben de HTC telefoons last van.
Kan iemand me vertellen hoe ik dit kan oplossen?
Het is namelijk erg vervelend.
Heb ook al een nieuwe sim opgehaald bij Vodafoon, maar dat helpt ook niet.
Graag jullie advies.
5 Reacties 5
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi Franco,

Het lijkt me erg irritant als je toestel steeds opnieuw opstart.
Ik heb eens voor je rondgesnuffeld op hetr internet. Het lijkt erop dat dit probleem veroorzaakt wordt doordat er een toestel-update is uitgevoerd, terwijl het toestel aan het opladen was. Bij het uitvoeren van de update krijg je een pop-up die je hiervoor waarschuwt en dat je batterij minimaal voor 35% vol moet zijn.
Heb je hem toch aan de lader hangen, dan kan het zijn dat je toestel vreemde trekjes gaat vertonen 😞
Ik raad je aan om de vorige update terug te zetten op je toestel. Zo niet of kom je niet eens zo ver dan zal het toestel ter reparatie aangeboden moeten worden.
Laat je even weten of het gelukt is?
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Afgelopen week heb ik er ook een aantal maar last van gehad, ik vermoedde dat het misschien Vodafone Mobile defender was(ik zag in ieder geval telkens na een herstart een vreemd icoontje dat van dat defender bleek te zijn), heb het verwijderd (overigens ook alle andere Vodafone troep voor zover mogelijk) en sindsdien geen last.
mickey32

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Wellicht een beetje laat antwoord, maar had je je telefoon in je broekzak tijdens het opnieuw opstarten? Er zijn namelijk diverse verhalen te vinden van plotselinge reboots als het toestel bekneld komt te zitten in een broekzak. Heb er zelf ook wel eens last van, is vrijwel altijd als ik even buk oid. 
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
ArHu schreef:
Afgelopen week heb ik er ook een aantal maar last van gehad, ik vermoedde dat het misschien Vodafone Mobile defender was(ik zag in ieder geval telkens na een herstart een vreemd icoontje dat van dat defender bleek te zijn), heb het verwijderd (overigens ook alle andere Vodafone troep voor zover mogelijk) en sindsdien geen last.
Hoi ArHu, bedankt voor de feedback! Zijn er andere mensen die dit kunnen bevestigen?. Een reset of update kan normaal gesproken helpen bij dit soort problemen, als het echter veroorzaakt wordt door een bepaalde app, dan wil ik dit graag na laten kijken.
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
ik kan niet testen, ik draai nu een custom rom(insertcoin, sense jellybean met enkele kleine tweaks) en heb geen last meer van resets.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic