Rendelw

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Status klacht?

Hallo allemaal,

Ik zal de vraag zo kort en bondig houden, ik ben al vanaf oktober bezig om iemand met verstand aan de telefoon te krijgen, via de chat wordt ik ook afgescheept dus dan maar via het forum. Wie weet kan dat helpen. Ik hoor vaak van vodafone dat dit een bijzondere situatie is maar verder wordt ik ook niet geholpen. Ik kan wel naar de geschillencommissie stappen, maar dan duurt het nog langer. Ik ben al een half jaar bezig om klant te worden. (Ik wilde van hi naar vodafone ivm aantrekkelijke buitenland bundel.)
Ik heb meer dan een maand geleden een klacht ingediend omdat ik niet geholpen wordt. Ik kreeg een e-mail met een case nummer, ik zou kunnen inloggen op my vodafone om de status ervan te bekijken.
My vodafone kan ik mij niet op inloggen omdat mijn nummer niet geregistreerd staat bij jullie. Ik PROBEER al vanaf oktober klant bij jullie te worden, maar dat ben ik dus NIET. Ik heb via de telefoon geprobeerd te vragen of er gekeken kan worden naar de status. Dan krijg ik het antwoord "u kunt morgen terugbellen naar afdeling nummerbehoud, zij kunnen in de status van de klacht kijken". De andere dag bel ik om doorverbonden te worden "Nee wij kunnen u niet doorverbinden, deze afdeling is niet telefonisch bereikbaar". Via de chat heb ik geprobeerd antwoord te krijgen, zij kunnen ook niets voor mij doen. Ze kunnen zelfs het casenummer niet vinden, ik moet nog maar "even" geduldig afwachten. Als ik in de algemene voorwaarden kijk staat er dat er antwoord moet komen met 10 werkdagen. Toen ik dit gelezen had heb ik nog een keer een case aangemaakt om erop te attenderen dat ik nog geen antwoord heb op mijn vorige case. Wederom zijn we weer 1,5 week verder en ik hoor niks. Zoals ik al zei ik probeerde over te gaan van hi naar vodafone met nummerbehoud, er is vanaf oktober tot nu 3 keer een afwijzing gedaan van hi naar vodafone. Afgelopen weekend belde ik voor de zoveelste keer en na 20 minuten in de wacht gestaan te hebben vertelden ze mij dat de simonly die ik afgesloten heb bij jullie in oktober geannuleerd is omdat hi het nummerbehoud 3x heeft afgewezen! Dit is eind januari al gebeurd en ik heb hier geen bericht van gehad. Hij kon mij niet vertellen waarom er geen annuleringsbevestiging is gestuurd en nogmaals een bevestiging sturen kon hij ook niet. Dit gaat weer via een andere afdeling. De bevestiging zou ik binnen 10 werkdagen ontvangen...........Je ziet het al aankomen we zijn weer aan het einde van deze week en ik heb nog niets ontvangen. Ik heb de voorwaarden ook nog een paar keer doorgelezen, ik kan nergens vinden dat na 3x afwijzing het gehele abo wordt geannuleerd. Ik heb weer gebeld naar vodafone en er verteld mij een meisje dat het abo al in is gegaan en niet geannuleerd is. Ze begreep het niet vervolgens 28 minuten in de wacht gestaan en uiteindelijk heb ik opgehangen.
Hi, die mij wel professioneel te woord kunnen staan zeggen dat waarschijnlijk het nummerbehoud niet doorgaat maar dat ik wel een simkaart krijg met het tijdelijke nummer van jullie en dat het abo waarschijnlijk wel gewoon ingaat. Ik moet dus op mijn hoede zijn met alles wat ik doe totdat ik de annuleringsbevestiging heb.
Mijn contract loopt in maart af bij hi, ik wil deze graag verlengen bij hen. Ik ben liever 500 euro in de maand kwijt dan dat ik klant wordt bij jullie. Maar ik heb recht op een annuleringsbevestiging en een antwoord op mijn klacht.
Mijn simpele vraag is dus uiteindelijk: bij welke afdeling en persoon moet ik zijn die mij wel een annuleringsbevestiging kan sturen?


16 Reacties 16
Anonymous
Niet van toepassing
Hi Rendelw,

Beetje wat een gedoe.
Zover ik weet is dat als je via een feedback formulier een klacht kunt indienen maar deze niet zichtbaar is voor de klantenservice. Betreft het nummerbehoud verhaal kun je contact opnemen met hi. Zij kunnen inzien wat hier de status van is. Betreft de nieuwe abo dien je hiervoor bij de afdeling verkoop voor zijn. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Laat me weten of het gelukt is.

Groetjes stevied86
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Rendelw

Je geeft nu aan dat je contract pas in maart afloopt. Je kunt vanaf 60 dagen voor de einddatum van je contract nummerbehoud aanvragen. Dit zou dus kunnen verklaren waarom dit tot nu toe nog niet is gelukt.
jjjwww

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb dezelfde vraag. Harry Oldenhoven belooft me dat ik via myvodafone de status kan inzien, maar dat kan niet. 1201 hoef je ook niet te bellen, tenzij je je verveelt. Bij ieder normaal bedrijf escaleert je case naar een niveau waarop mensen werken die enig mandaat hebben. Maandenlang de boot afhouden terwijl je als bedrijf er zelf een puinhoop van maakt is niet zo netjes. Succes! Je zal het nodig hebben...
Anonymous
Niet van toepassing
Hey @jjjwww

Balen om te lezen dat je in nu Vodafone je tegoed niet kan inzien. Kom je wel ingelogd? Zo ja wat laat hij wel zien? Welke foutmeldingen krijg je?
Je kunt het proberen om nu Vodafone te openen in een andere browser.

Laat me heel even wat weten. Wat je wel kunt doen is contact op te nemen met de klantenservice en dan de smartphone crew. Zij kunnen je verder helpen en het anders laten onderzoeken waarom het niet werkt.

Groetjes stevied86
jjjwww

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik kan inloggen, maar nergens kan ik de status van mijn klacht zien. Op geen enkele browser. Klantenservice heeft me de afgelopen 30 telefoontjes alleen maar ergernis opgeleverd en het onderzoek naar mijn kwijtgeraakte telefoon is sinds 5 februari in behandeling. Zou maximaal twee weken mogen duren. De term klantenservice dekt de lading totaal niet. Toets 1 als u tijd heeft, dan wacht u 30 minuten, verbinden we u drie keer door maar uiteraard krijgt u geen antwoord. Toets 2 als u haast heeft, dan verbreken we de verbinding. Of zoiets... En maar betalen voor iets dat ik allang heb geretourneerd.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @jjjwww , op dit moment wordt er nog gewerkt om de ingevulde klachten direct te koppelen aan jouw profiel. We ontvangen de klachten uiteraard wel. Deze worden ook behandeld. Maar je kunt de status (nog) niet inzien via My Vodafone.
Rendelw
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
zoals ik al zei.. ik ben hier al een HALF JAAR mee bezig. er is 3x nummerbehoud afgewezen. ik zoek iemand met verstand hiervan want blijkbaar is mijn order bij Vodafone geannuleerd wegens 3x afwijzing. ik heb geen annuleringsbevestiging gekregen en die hoor ik te krijgen volgens die jongen aan de telefoon, maar hij kan mij er niet nogmaals 1 sturen
ik wil gewoon simpelweg weten bij welke afdeling ik die annuleringsbevestiging kan krijgen
afdeling verkoop bel ik allang nietmeer, als ik überhaupt al over het probleem begin verwijzen zij mij naar klantenservice en de klantenservice kan mij ook niet helpen
enige wat de verkoop afdeling kan is mij een abo aansmeren
Rendelw
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ja maartje maar als ik mijn abo afkoop kan ik gaan en staan wanneer ik wil. maargoedzoals ik al vaker gemeld heb de order is geannuleerd weges 3x afwijzing. ik heb geen annuleringsbevestiging ontvangen, daar heb ik recht op. hoe kom ik daar wel aan? ik wil graag antwoorden op mijn vragen en niet andere opmerkingen
Rendelw
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@jjjwww heel veel succes.....
jjjwww

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dank! Komt goed. Na 5 weken is mijn telefoon gevonden. Hopelijk mag ik binnen een week weg bij Vodafone! Ik heb nog nooit zo'n beroerde service meegemaakt. Er kan uiteraard altijd vanalles misgaan, maar Vodafone heeft geen enkele manier om te escaleren, zelfs niet als het geklooi maanden duurt. Overigens is er geen reden gegeven voor de eindeloze vertraging, geen excuses en geen compensatie. Klasse Vodafone! Koude douche tot in de eeuwigheid en ik kom nooit meer terug. Noch privé noch zakelijk. Over en sluiten!
jjjwww

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het komt dus helemaal niet goed! Toestel is terug, maar wordt maar niet ingeboekt. Ik heb 100% garantie gekregen dat ik afgelopen donderdag omgezet zou zijn naar prepaid zodat ik kan vertrekken. De zoveelste belofte die niet is nagekomen... Wat blijkt: de annulering kan niet gedaan worden omdat het toestel niet retour geboekt is. Achterstand, storingen, ach ja, je kent het wel. Iedere keer als ik bel is er een nieuwe verrassing. Mijn twee klachten zijn ook nog steeds onvindbaar. Ik sta op het punt om alle betalingen te storneren en een nieuw nummer te nemen.
JJN74

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas kan ik me helemaal inleven in de frustraties van mijn medeklagers. Het lijkt er wel op dat Vodafone geen nieuwe klanten wil! Ook ik probeer al bijna anderhalve maand over te stappen van mijn huidige provider naar Vodafone Hybride. Maar alles wat je doet lijkt wel in een zwart gat te verdwijnen bij Vodafone. Zelfs met hulp van een chat medewerker of een Vodafone winkel. Na een eerste mail over een Case aangemaakt ivm. mijn verzoek en een linkje voor het opvragen van de status van de bestelling (nummerbehoud aanvraag) niets meer van Vodafone gehoord. Dan maar het linkje gebruiken, zoals in de mail aangegeven. Resultaat? Krijg de melding: Er is iets misgegaan - Id Ongeldige Bestel - Geen resultaten gevonden. Bellen met Vodafone: uren in de wacht. Het is om te huilen. Maar ik ben een man dus ik huil maar niet ;-). Ik loop gewoon weg en kom nooit meer terug. Heb ondertussen 2 simkaarten van Vodafone. Wil iemand die? Anders gooi ik ze in de prullenbak.
Tot ziens bij Radar of Kan Niet Waar Zijn. Want het kan niet anders of daar komt dit een keer ter sprake.
ahomberg

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ga niet bij vodafone. Heb 3 klachten geplaatst moet in mijn vodafone terrecht komen, maar deze waren niet terug te vinden, ook niet door medewerkers van vodafone zelf. Dus ook geen reactie gehad op mijn 3x ingediende klacht. JAJA krijg ik vandaag 2x een berricht dat mijn klachten gesloten zijn. Nou Jah. Waarom dien je dan een klacht in als je hier niks op hoort
thoms

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zo herkenbaar dit. Ben zelf ook al 3 weken bezig met vodafone. Word gewoon onbeschofd behandeld door de klantenadviseurs. Vraag je met wie je spreek, krijg je te horen van "dat ga ik je niet vertellen, hoe heet jij dan". Aan de klantvriendelijkheid en het oplossings gerichte naar de klant toe kan nog even aan gewerkt worden bij een organisatie als vodafone. Ben zelf werkzaam bij een klant contact center, maar dat zou mij me baan kosten als ik zo klanten te woord zou staan, zoals dit gebeurd bij vodafone. Onbegonnen actie die je uitvoerd man.Succes met dit hopeloze bedrijf. Beter bij KPN blijven mocht je daar vandaan komen of welke andere profider dan ook.
Anonymous
Niet van toepassing
Hey thoms

De medewerkers van vodafone geven alleen hun voornaam. Hun achternaam hoeven ze niet te geven ivm hun eigen privacy wat tevens ook hun goed recht is. Op die manier worden de adviseurs ook beschermd.
Ik weet natuurlijk niet wat verder jouw situatie is of wat er gebeurd is aan de telefoon.
Maar wilde dit gewoon even laten weten.

Groetjes stevied86
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hey allemaal, ik kan me voorstellen dat allemaal dit niet leuk is. Uiteraard helpen onze medewerkers graag mee om dit op te lossen. Jammer om te lezen dat jullie dit in eerste instantie niet zo ervaren hebben.
De andere forumgebruikers kunnen hierin echter niets voor jullie betekenen, zoals aangegeven in onze regels. Daarom sluit ik dit topic. Ik raad jullie aan om toch nog even de moed bij elkaar te rapen en contact op te nemen met onze klantenservice.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic