Romina

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sony Xperia Z1 vergrendelt wat nu ?

Hallo ,
Mijn broertje heeft vandaag zijn sim kaart in mijn telefoon gestopt en since dien kom ik mijn menu scherm niet meer in , hij geeft gelijk een scherm aan dat mijn telefoon vergrendelt is en ik een code van 6 cijfers moet intoetsten ik heb geen idee welke code dat is of hoe ik aan die code kan komen ? kan iemand mij hierbij helpen ? ik heb alle codes al geprobeerd pin code vergrendel code pukcode geen een van die codes zijn juist ? wat kan ik doen ?

ik heb mijn telefoon dringend nodig i.v.m met mijn werk
ik hoop daarom op snelle reactie's die mij veder kunnen helpen

Alvast Bedankt
11 Reacties 11
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste@Romina,

Klinkt als de code om je telefoon simlockvrij te maken. Dit hoor je alleen te krijgen wanneer er een simkaart van een ander merk in zit. Heb je er wel weer de juiste simkaart ingestopt?
Romina
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee mijn broertje heeft dezelfde telefoon als mij en ook simkaart van vodafone
ik kreeg gelijk dat scherm heb me eige simkaart er weer ingedaan maar het scherm blijft ?
hij blijft om die code vragen ..? maar ik weet niet welke code ik daarvoor nodig heb ?



NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Romina ,

Heeft je broertje deze code toevallig ook als die zjin telefoon opstart?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hey Romina, upload eventueel even een screenshot of foto'tje van wat je ziet. Misschien dat we dan beter weten of het om een toestel-code, een Mobile Protect code of iets anders gaat.
Romina
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
bij mijn broertje vraagt hij niet om deze code , ik kan geen screenshot maken ik kom helemaal niet meer in mijn telefoon

mijn telefoon geeft dit aan :

uw toestel is vergrendelt
dit toestel is vergrendelt neem contact op met de eigenaar om het toestel terug te geven dank u

voer u pincode in om het toestel te ontgrendelen

dat staan er , maar ik weet niet welke pincode en waar ik deze kan vinden ?
ik heb alles al geprobeerd mijn normale pincode mijn ontgrendel code ik heb bij vodafone mijn puk code opgevraagt maar ook die is het niet ..??
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Romina, dat klinkt als een Mobile Protect blokkade. Zie je ook geen wachtwoord resetoptie of een wachtwoord vergeten optie?
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@Romina

AAH dit klinkt als Vodafone Mobile Protect.
U kan de code opvragen via twitter / facebook / chat


Romina
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
dat probeer ik al de heletijd , ik heb ookal na vodafone gebelt maar die kunnen me de code niet geven
alleen me pukcode maar daar heb ik niks aan , en de chat kan ik niet vinden ? facebook krijg ik geen reactie ,
heeft iemand hier toevallig die code ?


davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Hier kan je zien en lezen dat de Z1 een hard reset knopje heeft, onder het sim klepje.
Misschien kan je je toestel zo terugzetten naar fabrieksinstellingen en fixen?
Ps. Je bent dan wel al je instellingen kwijt, maar ik denk dat je dat liever hebt dan een niet werkend toestel.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Romina ,

Nope, iedereen heeft in principe en andere code...
Alleen de klantenservice kan achter deze code komen.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Resetten kan gewoon via de klantenservice (specifiek Smartphone-crew), via chat en via twitter. Meld dan wel even dat het zeer waarschijnlijk om je Mobile Protect gaat zodat je bij de juiste mensen uitkomt. Dan is een factory reset ook niet nodig 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic