Iv00w

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Software Update Xperia SP

Update: door

Een paar dagen geleden werd er een software update voor mijn Xperia SP uitgerold. Ik weet niet of dit via Sony of Vodafone ging, maar het ging in ieder geval via een systeemmelding.

Visueel ziet het er allemaal ietsje strakker uit, verder merk ik geen verbeteringen. Mijn probleem is nu dat de telefoon aanzienlijk veel trager is. Apps die ik eerder altijd gebruikte zoals WhatsApp, Twitter, Facebook en Chrome (welk er op staat als systeemapp!) werken enorm traag, reageren maar de helft van de tijd op aanrakingen en crashen zelfs met grote regelmaat, met name Chrome.

Na enige tijd googlen vond ik dat er geen "officiele" manier is om deze update terug te draaien vanuit Sony. Mijn vraag is dus, kan dit via Vodafone, en zo ja, kost dit geld (ik heb de telefoon via een RED abonnement).

Alvast bedankt!
Een paar dagen geleden werd er een software update voor mijn Xperia SP uitgerold. Ik weet niet of dit via Sony of Vodafone ging, maar het ging in ieder geval via een systeemmelding.

Visueel ziet het er allemaal ietsje strakker uit, verder merk ik geen verbeteringen. Mijn probleem is nu dat de telefoon aanzienlijk veel trager is. Apps die ik eerder altijd gebruikte zoals WhatsApp, Twitter, Facebook en Chrome (welk er op staat als systeemapp!) werken enorm traag, reageren maar de helft van de tijd op aanrakingen en crashen zelfs met grote regelmaat, met name Chrome.

Na enige tijd googlen vond ik dat er geen "officiele" manier is om deze update terug te draaien vanuit Sony. Mijn vraag is dus, kan dit via Vodafone, en zo ja, kost dit geld (ik heb de telefoon via een RED abonnement).

Alvast bedankt!
5 Reacties 5
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Iv00w ,

heb je de telefoon al is volledig aan en uit gezet?
Via de SUS kan je de update er volledig schoon opzetten Download
Daarnaast zijn er veel apps op de telefoon die je niet gebruikt
Door naar: settings->apps->all app te gaan. kan je de ****** apps die je niet gebruikt, uitschakelen.
Dit maakt doorgaans de telefoon een stuk sneller
Je kan altijd een factory reset doen.. alleen dan ben je wel alles kwijt:

Maak eerst een backup van je bestanden


  • Ga naar het Startscherm.
  • Kies het menu-symbool.
  • Scroll naar rechts.
  • Kies Instellingen.
  • Scroll naar beneden.
  • Kies Back-up maken en resetten.
  • Kies Fabrieksinstellingen resetten.

    • Indien gewenst, vink Intern geheugen wissen aan.
    • Kies Telefoon opnieuw instellen
    • Kies Alles wissen.
    • Alle opgeslagen data en persoonlijke instellingen zijn van de Sony Xperia SP verwijderd.
    • De Sony Xperia SP start automatisch opnieuw op met de fabrieksinstellingen.
    • De Sony Xperia SP is gereset.
While the phone is turned off, press and hold the Volume Up and Volume Down buttons together. Then, while holding these, press and release the Power button (keep holding the volume buttons). The phone should turn on and a menu will appear. Press the Volume down button to navigate to the Recovery option. Press the Volume Up to select (if that doesn't work, use the Power button to select). A yellow triangle and an Android logo will appear. Press the Volume Down and Volume Up button together and a recovery menu should appear. Use the Volume buttons to move to the Wipe data/Factory reset option and then press Power to select. Again, use the Volume Down key to choose Yes and press the Power button again to select. - See more at: http://www.phonetipsandtricks.com/tips/sony-xperia-sp/hard-reset-factory-reset-27/#sthash.3i68DyHc.d...
Iv00w
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja, dit heb ik vrijwel direct gedaan. Hij is ook al een paar keer zo erg vast gelopen dat ik hem heb moeten resetten met het knopje onder de klep.

Ik heb er inderdaad een aantal apps opstaan die onnodig zijn. Daar had ik niet direct aan gedacht, omdat het voor de update prima werkte. Ik ben hem nu aan het opschonen. Via Facebook werd ik geadviseerd om een factory reset uit te voeren, mocht het nog niet optimaal werken.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@Iv00w

ik had net mijn antwoord ook wat uitgebreider gemaakt
Iv00w
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zie het, dank je. Ik ben nu naar de Sony Update Service aan het kijken, maar ik zie de Xperia SP (C5303) er niet tussen staan?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
ouder topic, topic gesloten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic