TCDD

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Smsjes komen soms niet aan

Ik sms met iemand die geen internet heeft op de mobiel. maar sinds een tijdje komen smsjes af en toe bij diegene niet aan. Diegene heeft ook Vodafone. Volgens mijn telefoon (samsung S2) zijn ze wel verstuurd en krijg ook een ontvangstbevestiging maar ze komen bij de ander niet aan.
 
Welke instellingen kan ik checken hoe dit komt? of Kan vodafone iets zeggen? Vaak als zij haar telefoon opnieuw opstart komen ze daarna wel binnen.
3 Reacties 3
TomS

Gedreven Meedenker
  • 151Posts
  • 9Oplossingen
  • 9Likes
Hoi TCDD,

Aan je verhaal te lezen ligt het probleem bij de ontvanger van de smsjes.
Vooral de zin "Vaak als zij haar telefoon opnieuw opstart komen ze daarna wel binnen." verklaart veel.
Ik verwacht dat het probleem wordt veroorzaakt door een verouderde aanmelding op het netwerk.
Doordat ze de telefoon opnieuw opstart meldt de simkaart zich opnieuw aan op het netwerk waardoor ze de smsjes wel ontvangt.
Het beste advies in deze lijkt me dan ook om het toestel regelmatig (iedere dag of om de dag) even uit te zetten en weer aan te zetten voor een nieuwe aanmelding op het netwerk.
Hou je ons verder op de hoogte of dit de oplossing is?
TCDD
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zal ik doen maar ligt dit nou dan aan Vodafone of aan haar toestel? (sasmsung galaxy advance)
TomS

Gedreven Meedenker
  • 151Posts
  • 9Oplossingen
  • 9Likes
TCDD schreef:
Zal ik doen maar ligt dit nou dan aan Vodafone of aan haar toestel? (sasmsung galaxy advance)
Het ligt eigenlijk aan het gebruik van het toestel en de sim. Door regelmatig je telefoon even uit te zetten ( 1 keer per dag of per 2 dagen ) zal de simkaart een nieuwe aanmelding doen op het netwerk. Zet je dus nooit je telefoon uit dan zal je vaak last hebben van een verouderde aanmelding waardoor je dus problemen kan ervaren met bijvoorbeeld het ontvangen van SMSjes.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic