Stefanie2512

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slechte/geen dekking gemeente Heerde

Al ruim een jaar heb ik problemen met de dekking binnen mijn woonplaats Heerde. Ik dacht dat het aan mijn oude telefoon lag en daarom heb ik halverwege vorig jaar een nieuwe telefoon gekocht. Tevens heb ik mijn oude SIM-kaart laten vervangen. Echter heeft dit niet geholpen, want ook met mijn Samsung Gio heb ik dit probleem. Ik krijg regelmatig de melding ‘alleen noodoproepen (zowel s’avonds als overdag). De Vodafone winkel in Apeldoorn kon mij niet verder helpen, zij zagen geen problemen met het netwerk. Ik heb het probleem al een keer gemeld aan de helpdesk en zij gaven als suggestie om via instellingen handmatig te zoeken naar het Vodafone-netwerk. Dit heb ik al een aantal keer geprobeerd, maar ook dat werkt niet. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
3 Reacties 3
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Hoi Stefanie2512,

de dekking in Heerde wisselt per locatie. Met name in het oostelijke deel, ten oosten van de Zwolseweg, is het netwerk goed, voor zowel 2G als 3G. Ten westen is de kwaliteit grotendeels redelijk. In dit deel van Heerde zul je merken dat binnenshuis het bereik soms minder is (bijvoorbeeld door de constructie van het gebouw). Ook zal 2G daar een stabieler signaal opleveren dan 3G. Ik raad je aan om je toestel eens op 2G in te stellen, kun je het zo eens een tijdje testen? Dit doe je door de instellingen voor het mobiele netwerk aan te passen; namelijk door de netwerkmodus op 'Alleen GSM' te zetten.
Stefanie2512
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor de snelle reactie. Ik woon ten zuidwesten van de Zwolseweg in een 'nieuwbouwwijk’ uit 2007 (postcode 8181WS). Het probleem doet zich zowel binnen als buiten voor. Ik ga de voorgestelde oplossing proberen. Hopelijk helpt het, want verhuizen is wel een erg rigoureuze oplossing ;). Het duurt nog een jaar voordat mijn abonnement afloopt, maar is het probleem op te lossen door naar een andere provider over te stappen mocht de voorgestelde oplossing niet werken?
 
Alvast bedankt.
 
Groet,
 
Stefanie
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hi Stefanie,

Dat zou inderdaad wel erg rigoureus zijn haha!
Mocht je de keuze hebben om over een jaar over te stappen raad ik ja aan om eerst even een prepaid kaartje van die provider te nemen om te kijken hoe het bereik daar is.

Ik wil wel aangeven dat Vodafone continu bezig is met netwerkverbeteringen en dat dit soort situaties ook opgelost zullen worden. Ik kan alleen niet zien wanneer Heerde aan de beurt is 😞
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic