Ik wordt er een beetje gestoord van. Deze vakantie op mijn vakantieadres (binnen Nederland) had ik geen 3G dekking en amper GPRS (max rond de 10kbps of zo), en van het weekend op het strand in Zandvoort had ik helemaal geen data verbinding - zelfs geen GPRS.
Mijn vrouw (T-Mobile) had op beide plaatsen gewoon een prima HSPA dataverbinding.
Als ik de dekkingskaart van Vodafone bekijk (bijvoorbeeld deze) dan zou ik op zowel mijn vakantieadres als op het strand gewoon een prima dataverbinding moeten hebben, maar dat is dus absoluut niet het geval. Zowiezo vind ik dat mijn dataverbinding het afgelopen jaar sterk verslechterd is. Op slechts een aantal plaatsen haal ik snelheden die bij een HSPA verbinding horen. Over het algemeen haal ik "slechts" een paar honderd kbps.
En het ligt niet aan mijn telefoon. Zowel pp mijn vakantieadres als op het strand had ik mijn simkaart ook in de telefoon van mijn vrouw geprobeerd - dat maakte geen enkel verschil.
Is de dekking van Vodafone echt zo vreselijk achteruit gegaan (en kloppen de dekkingskaarten niet meer) of is er iets anders mis?