Sjorsk

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slecht internetbereik

Waarom heb ik met een red abbonement zo,n waardeloos bereik in het buitenland!
Ben nu in Frankrijk op vakantie en kan bijna niet internetten of iets openen zoals een filmpje bijv.
Dan kan je wel zogenaamd geen roamingkosten meer hebben in het buitenland, maar zorg dan wel voor een snel (lees 4g) netwerk.
En het ligt niet aan mij, want ik spreek meerdere personen die er last van hebben!
Vind het gewoon belachelijk!
Betaal een godsvermogen per maand aan kosten ivt bijv kpn.
Zal blij zijn als ik van provider kan veranderen!
1 Reactie 1
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik kan me voorstellen dat het vervelend is als er in een land traag internet is. Gelukkig zijn er meerdere providers in een land. Heb je al eens geswitcht van netwerk? Ik zal trouwens elke stap beschrijven wat je kunt doen:

Allereerst dient natuurlijk mobiele data aan te staan en raad ik aan om het toestel eens opnieuw op te starten.
* Bij Android kun je vanaf het begin scherm van boven aan naar beneden vegen. Hier zie je dan mobiele gegevens staan. Deze dienen aangevinkt te zijn. Vervolgens kun je dan via de instellingen roaming aanzetten onder: instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken
* Bij Apple kun je hiervoor naar de instellingen gaan en dan naar mobiele netwerk. Ook kun je hier roaming aanzetten.

Bij Apple zit er nog een handige optie bij de mobiele netwerk. Je kunt namelijk onderaan aangeven om de netwerkinstellingen te resetten.

Werkt het dan nog niet, dan dien je de apn te controleren in het toestel:
* Bij Android is dit onder de instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken en dan namen toegangspunten. Hier moet staan Vodafone Live of Vodafone Internet en apn live.vodafone.com Deze moet dan ook daar aangevinkt zijn.
De gegevens voor de APN zijn:
Naam: Vodafone Live
APN: live.vodafone.com
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4

* Bij Apple is dit instellingen - mobiele netwerk - opties - mobiele data netwerk
Ook hier moet staan live.vodafone.com (gebruikersnaam vodafone en wachtwoord vodafone)

Mocht het dan nog niet werken, dan raad ik je aan om een kruistest te doen. Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel.
Hiermee sluit je uit of het bij het toestel ligt of bij de simkaart etc.

Natuurlijk dient 4G aan te staan.
* Deze zet je bij Apple aan onder de instellingen - mobiel netwerk - opties - gesprekken over 4G.
* Bij Android zet je dit aan onder instellingen - meer/ meer netwerken/ verbindingen - mobiel netwerk - netwerk operators.


Daarnaast kun je altijd handmatig een ander netwerk selecteren. Het netwerk in het buitenland is niet zo sterk en stabiel als in Nederland.
Android: Dit die je onder de instellingen - mobiele gegevens - netwerkoperators. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken.
Apple: Ga naar instellingen en dan aanbieders. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken.

Krijg je een foutmelding bij het selecteren van een ander netwerk, raad ik aan om dit 5 keer achter elkaar te doen. Het kan namelijk zijn dat er een voorkeursnetwerk in het toestel staat. Hiermee haal je het voorkeursnetwerk weg.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic