byzanthy

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slecht bereik Iphone 5

Ik heb sinds begin deze maand de Iphone 5.

Voorheen had ik bij mijn vodafone abonnement i.c.m. HTC sensation op veel plekken waar ik kom redelijk tot goed 3G bereik. Op diezelfde plekken valt de iphone 5 vaak terug naar GPRS (rondje ipv 3G logo), EDGE heb ik uberhaupt nooit gehad. GPRS is in de praktijk onwerkbaar.

Als ik in de mobiele instellingen 3G aan en uit zet pakt hij het 3G signaal wel weer even op maar valt dan na enkele minuten ook weer terug naar GPRS

Ik vraag me af of dit een issue is met deze specifieke iphone, of dat er meer mensen deze problemen hebben en wil graag advies over wat nu te doen.
4 Reacties 4
MichaelIP5

Liefhebber
  • 38Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ik heb dat ook met mijn iphone 4 (ik ben in afwachting op de 5) 
Voda zegt dat het ligt aan de materialen in je huis die voor verstoring zorgen ofzo 

maar waarom krijg ik dan wel weer 3g als ik vliegtuigmodes aanzet en daarna weer uit.. dus 3g pakt hij wel maar kan hij niet vasthouden en dan krijg ik een E of dat rondje(grps?)

Had toch eigenlijk gehoopt dat je juist met de Iphone 5 beter bereik zou hebben dan met mijn huidige..

Riffraff

Liefhebber
  • 39Posts
  • 2Oplossingen
  • 27Likes
Op hoeveel streepjes bereik zitten jullie op het moment dat je ziet dat je 3g verbinding hebt, en hoeveel zijn er dat als de iPhone teruggeschakeld is naar GPRS?
byzanthy
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
3-4 streepjes bij GPRS
2 streepjes bij 3G (te forceren door 3G even uit en weer aan te zetten)
Riffraff

Liefhebber
  • 39Posts
  • 2Oplossingen
  • 27Likes
byzanthy schreef:
3-4 streepjes bij GPRS
2 streepjes bij 3G (te forceren door 3G even uit en weer aan te zetten)
Tja, dan zit je wel op het randje vwb wel of geen gebruik van 3G. Mijn ervaring met de 4, maar nu ook met de 5, is dat je minimaal 4 streepjes GPRS moet hebben voordat er overgeschakeld wordt op 3G, en dan houdt het niet echt over. Wat ik dan wel vreemd vind is dat je zegt dat je er met een andere telefoon geen last van hebt, want ook ondanks antennagate is de iPhone een toestel dat bekend staat om zijn goede en gevoelige antenne.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic