Arnout_80

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sim lock vrij maken

Ik heb van de week een Vodafone smart mini gekocht. De naam wekte het vermoeden dat ik de sim van mijn Vodafone abonnement kon gebruiken met deze telefoon. Helaas krijg ik met mijn sim de mededeling dat sim-sleuf is vergrendeld.

Waarom kan ik mijn Vodafone-sim niet in mijn Vodafone telefoon gebruiken? Is mijn sim te oud of is er iets anders aan de hand?
1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Arnout_80

Stop de simkaart uit de doos in het toestel.
Vul het volgende formulier in:
http://business.vodafone.nl/klantenservice/aanvragen_en_wijzigen/toestel_instellen/unlockcode_aanvra...
Vervolgens zullen de kosten in beeld komen.

Bekijk in context

15 Reacties 15
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Arnout_80 ,

Waar komt dit toestel vadaan?
Is hij toevallig vodafone uk gesimlocked?
Arnout_80
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je reactie.
Ik heb hem via Wehkamp.nl en de handleiding is in het Nederlands. Dus daar zal het niet aan liggen.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Misschien een hele domme vraag, maar de simkaart zit er goed in?
Want dit zou namelijk gewoon moeten werken. Tenzij het een toestel is voor prepaid kaarten

Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Hey Arnout,

Heb je toevallig een prepaid Vodafone toestel aangeschaft via Wehkamp? In dat geval werkt het inderdaad niet met een abonnement sim. Prepaid toestellen hebben een sim-/prepaid-lock.

In dat geval zul je de unlockcode moeten opvragen bij Vodafone. Let wel op dat hier binnen de eerste 10 maanden kosten voor gerekend kunnen worden.

Om hier helemaal zeker van te zijn kun je een Vodafone prepaid sim testen in je toestel (meestal wordt die bij een prepaid toestel mee geleverd).

Groeten,
Flow
Arnout_80
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De pincode van de sim wordt wel geaccepteerd. Dus dat is het ook niet.
Kan het liggen aan het feit dat de sim inmiddels 7 jaar oud is?
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Hahahaha en is die in tussen wel gebruikt?:D

Arnout_80
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Flow,

Er zit inderdaad nog een sim in de doos. Ik had niet verwacht dat er een prepaid-simlock zou bestaan. Weet je toevallig ook waar ik dan die unlockcode aan kan vragen?

Bedankt.
Arnout_80
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja netwerkfreak 🙂 Ik ben al die tijd een trouwe klant geweest.
Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Hi Arnout,

Yes: http://business.vodafone.nl/klantenservice/aanvragen_en_wijzigen/toestel_instellen/unlockcode_aanvra...

Correctie op mijn eerdere post. De code is gratis als je, je toestel langer dan 12 maanden hebt.

Groeten,
Flow
Arnout_80
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt Flow.
Kun je me ook vertellen wat de kosten zijn die daar aan verbonden zijn? Ik kan er nergens wat over vinden.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes

Wat kost het?

De unlockcode is gratis als je het toestel langer dan een jaar in je bezit hebt. Heb je het toestel korter dan een jaar, dan zijn de kosten voor de unlockcode afhankelijk van je toestel.
Arnout_80
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is een Vodafone smart mini en ik heb hem een paar dagen.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Arnout_80

Stop de simkaart uit de doos in het toestel.
Vul het volgende formulier in:
http://business.vodafone.nl/klantenservice/aanvragen_en_wijzigen/toestel_instellen/unlockcode_aanvra...
Vervolgens zullen de kosten in beeld komen.

Bekijk in context

Arnout_80
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Op dat formulier staat:
"Na het invullen van het onderstaande formulier ga je akkoord met de kosten voor de unlockcode."

Moet ik akkoord gaan met de kosten om te weten te komen wat de kosten zijn?

Ik geloof dat ik daarvoor dan beter even kan bellen.

Bedankt voor de antwoorden.


NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Arnout_80 ,

Je moet de kosten eerst betalen voordat je er mee akkoord gaat.
halverwege het formulier zouden als het goed is, de kosten in beeld moeten komen

Uitgelicht topic