quin

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sim en Net locks

Beste vodafone team,

Hoe zit het bij jullie met SIM Locks of Net Locks bij nieuwe contracten? Is het mogelijk om de apparaten ondertussen gratis te laten deblokkeren? Worden apparaten überhaupt nog met Lock verkocht?
Indien apparaten gratis gedeblokkeerd kunnen worden: welke apparaten zijn dit?
Ook voor oudere apparaten (b.v. iPhone 3GS, 4, 4S)? Welke voorwaarden zijn nodig om apparaten van jullie te deblokkeren?
Ik zie uw antwoord tegemoet.

Met vriendelijke groet,
3 Reacties 3
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi quin, heel algemeen gesproken werkt het als volgt:

- toestellen verkocht bij een abonnement zijn altijd simlockvrij. Dat zijn ze ook al heel lang, hoewel ik het uiteraard niet kan garanderen voor elk toestel

- elk prepaid-toestel in Nederland heeft een simlock. Een simlock kun je door de oorspronkelijke verkoper laten verwijderen, in ons geval via deze pagina: https://www.vodafone.nl/support/toestel/pukcode-en-simlock.shtml. Je krijgt daar twee opties, één via My Vodafone voor als je klant bij ons bent en één met een webformulier als je dat niet (meer) bent.
Een jaar na aankoop is de code gratis, binnen het eerste jaar kost het je een extra bedrag. De hoogte van dat bedrag hangt af van het type toestel.

De simpelste manier om te testen of een toestel een simlock heeft is er een sim van een andere provider in plaatsen. Accepteert het toestel die sim, dan is het simlock-vrij 🙂

Beantwoord dat je vragen?
MY

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag Bas T,
ik heb bijna dezelfde vraag. Ik heb een iphone 4S met abonnement voor 2 jaar van Vodafone. Na die 2 jaar wil ik vrij kunnen kiezen. Weggaan of blijven.
Je oplossing, probeer een simkaart van een andere provider: dan moet je dus eerst een micro simkaart van een andere provider aanschaffen....
Of begrijp ik het niet goed.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
Je kunt ook een simkaart 'lenen' van iemand of in een telefoonwinkel testen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic