imagine

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Signaal terugschroeven om SignaalPlus kastje te verkopen

Sinds de invoering van het SignaalPlus kastje heb ik binnenhuis niet of nauwelijks bereik meer.
Ruim 1,5 jaar met geen enkel probleem 3G in huis gehad.
 
Dus mijn verdenking is dat Vodafone het signaal van de zendmasten omlaag heeft geschroeft om hun eigen kastje te promoten???
 
Wellicht niet geheel onterecht!
4 Reacties 4
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
imagine, SignaalPlus is een oplossing voor het verbeteren van het bereik binnenshuis, tegen slechts eenmalige kosten voor de aanschaf van de femtocel. Er is voor Vodafone geen reden om het bereik in jouw huis opzettelijk te verlagen. Immers zijn er ook voor Vodafone kosten voor het beheer en onderhoud van het femtocel-netwerk. Het is dus puur een oplossing wanneer het bereik bij jou binnenshuis om wat voor reden dan ook niet goed doordringt.
Vodafone investeert juist de komende jaren extra veel in het verbeteren van het netwerk. Zie ook dit filmpje op YouTube voor wat meer achtergrondinfo: www.youtube.com/watch?v=rXeZ-OjMGKI.
Almeerderbuiten

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou heb inmiddels zo'n kastje binnen......
 
heer Sido Moderator van Smartphone Crew - Forum NL,
 
 
Er zijn heel wat hoge flats gebouwd de laatste jaren in almere buiten gebied 1339be hierdoor slechtere 3G verbinding,dan weer H+ dan weer 3G terwijl je zit te bellen is dat met  storend geluid.
 
Dus alleen had vodafone hierop meer masten plaatsen of die wel voldoende aanwezig zijn na 16 jaar in uitbreidend  almere buiten .
 
Wordt er wel eens in de wijken gemeten of er wel voldoende signaals is in die wijken waar bekend is dat daar hoge flats komen?
 
Dus een SignaalPlus aangeschaft eigen vindt ik dat Vodafone gewoon in probleem gebieden leveren tegen  50% korting.
 
Maar daarop ga ik niet wachten en ben bang dat dit de komende jaar niet gaat gebeuren......
 
Met vol moed sluit ik hem aan registreer hem.  geen enkel 3G verboinding
 
Alleen power lampje knippert en netwerk knippert.
 
Gereset hierna uiteindelijk een verbetering   power rood wel konstant aan gekregen netwerk gaat wit  gloeiend   uit en aan.
 
De hele ochtend zitten proberen.,ip gereserveerd voor het modempje echter geen resultaat.
 
Bel ik 1201 tegen ,50 c p/min....na 10 minuten spreek ik iemand die dood leuk zegt dat klopt na mijn vraag dat er storing is.....
 
Waarom is vodafone zo onhandig geweest dit niet via website netjes te vermelden?
 
Kost mij weer 5 euro's kassa dacht ik  maar bleek ! na reactie van mijn bericht   uw medewerker  gelukkig 45 euro cent per gesprek....pff...maar ondanks dit vindt ik mijn ongerief terecht.
 
De medewerker moeste mijn postcode gebied weten..checkte of ik in hun geregistreede persoon was dhr W... en andere gegevens nodig te hebben werd even in de wacht gezet volgens medewerker en plots werd verbinding verbroken ...
 
Ja terugbellen zou als service vanuiT Vodafone gepast zijn  dus niet.....
 
Echter na 20 minuten besluit ik me maar aan te melden bij het Forum.
 
Om dit ongerief landelijk maar bekend te maken ........
 
 Nou helpdesk 1201 Vodafone Bedankt voor de niet geleverde  service trouwens voor het niet naar mijn uw bekende 06 nummer die op uw computerscherm  stond  of is die inmiddels alleen voor grotere afnemers als gigantische  bedrijven die met kortingen honderden nummers afnemen ?
 
 
 
 
 
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Dat je storing ervaart is inderdad lastig, de collega's zullen er ongetwijfeld met man en macht aan werken om het op te lossen.
 
Ik wil je wel even geruststellen wat betreft de kosten die je hebt gemaakt: Aan het begin van het gesprek wordt vermeld dat het gesprek 45 cent per gesprek kost. Dus ongeacht hoe lang het de collega aan de telefoon kost om jouw probleem aan te pakken, het blijft bij die 45 cent.
 
Ik hoop dat daarmee de angel er weer een beetje uit is.
Almeerderbuiten

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
bedankt voor de reactie....Nou dan heb ik liever zo'n een angel in de wijk in vorm van een
extra mast in almere buiten postcodegebied 1339BE om dekkingsbeied te verbeteren.
 
hahah
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic