humpf

Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Samsung s6 en firmware update 6.0.1... topic closed?

Ik vraag me af waarom het eerder gemeldde probleem met 6.0.1 geen opvolging krijgt.

Hier op kantoor 2 samsung s6 toestellen die na de 6.0.1 update regelmatig roodgloeiend worden en het gewoon begeven (zo traag als dikke stront door een vergiet, niet van de schermbeveiliging te krijgen en zo af en toe spontane reboots). Energieverbruik is zeker niet minder.

Kunnen we terug?!?!?!
11 Reacties 11
humpf
topicstarter
Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Oh... ter aanvulling: NEE factory reset levert niks op en NEE cache partitie leeggooien levert ook niks op
humpf
topicstarter
Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
En ja hoor. Hij is weer 'dood'. Power-toets doet niks. Soms gaat ie over maar er is geen mogelijkheid om de telefoon aan te nemen (scherm blijft zwart). Notificatielampje knippert mooi om aan te geven dat iemand gebeld heeft maar ja... daar heb je dan weer niks aan. 30 tellen power-toets ingedrukt... geen response...

Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
humpf , welk topic over de firmwareproblemen bedoel je precies? Vaak worden topics gesloten omdat er vanuit de topicschrijver geen reactie meer is geweest. Vervelend dat je zoveel problemen ervaart na de update! Je geeft aan dat je al een factory reset geprobeerd hebt. heeft deze helemaal geen verbetering opgeleverd? Heb je het toestel al eens laten nakijken in een Vodafone winkel?
Anonymous
Niet van toepassing
Heb je al een hard reset gedaan? Zie ik namelijk nergens terug komen.
humpf
topicstarter
Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Goeie... zo geen idee meer welk bericht het precies was.

Factory reset heeft inderdaad totaal geen verbetering gebracht. Nee ben niet langs een vodafone winkel gegaan. Denk ook niet dat me dat wat gaat opleveren. Wat ik me afvraag is of Vodafone de update maakt of dat het puur Samsung is. Vanwege de Vodafoon smut die persistent op de telefoon zit vermoed ik dat Vodafone degene is die ook de firmware update verzorgt.

(Ik erger me trouwens mateloos aan de Vodafone spy-/mal-/ad-/annoy-ware junk op mijn telefoon. Doet vodafone echt niemand een plezier mee... maar dat is een andere topic.)

Het probleem is mogelijk gerelateerd aan een locatie waar een zwak wifi signaal aanwezig is... maar hoe dat te relateren is aan de 6.0.1 update is mij een raadsel. Eerder op dezelfde plek dit probleem niet ervaren.

Anonymous
Niet van toepassing
De Vodafone apps kun je uitschakelen zodat je daar geen last meer van hebt. Een gedeelte zoals de apps komen van Vodafone af. Het is namelijk zo dat google de update uitbrengt. Vervolgens gaat deze door naar bijvoorbeeld Samsung (afhankelijk van welk merk telefoon je hebt) en daarna gaat hij door naar de provider (als je een Vodafone branded toestel hebt). In jouw geval zijn dit dus 3 bedrijven die er mee te maken hebben.
Echter ben je niet de enige die over dit euvel valt betreft Wi-Fi, batterij snel leeg en gloedheet toestel. Dit is een bekend issue van Samsung. Vandaar dat ik ook aan raad om een hard reset te doen. Ook zou je eens kunnen checken bij je instellingen en dan batterij waarom hij zo snel leeg gaat. Dit kan een stukje software update zijn maar er zijn ook apps wat energie veters zijn.

humpf
topicstarter
Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb even ge-googled op hard-reset maar daar kom ik tegen dat dit hetzelfde is als de factory reset (clear all data) die ik eerder al gedaan had (http://www.hardreset.info/devices/samsung/samsung-g920f-galaxy-s6/)

Interessant is dat het probleem met mijn telefoon locatiegebonden lijkt te zijn. Of het dan te maken heeft met het 4G net, het soort WiFi, aardmagnetisch veld? geen idee... Het lijkt me sterk dat daarin net iets is veranderd met de update naar 6.0.1.

Over het uitschakelen van Vodafone toei... De Vodafone Start kent TWEE varianten op mijn telefoon. De een is uitgeschakeld (versie 4.11.1 - 10.93MB) maar de ander (versie 6.1.0 - 16.12MB) krijg ik met geen mogelijkheid het zwijgen opgelegd. Misschien ligt daar ook het probleem.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
humpf, als het probleem locatie gebonden lijkt te zijn kun je ook kijken of het helpt als je je toestel handmatig op 3G of 4G laat staan. Wissel beide eens af. Het kan namelijk gebeuren dat je toestel een netwerk waarop slecht bereik is vast houdt. In dat geval kan dit veel energie vergen van het toestel, wat dus resulteert in een warme telefoon en hoger energieverbruik. Ik ben benieuwd naar je ervaringen.
Desiree-

Raadgever
  • 397Posts
  • 12Oplossingen
  • 53Likes
humpf we zijn erg benieuwd! Heb je de tips van Marc- nog kunnen proberen? 🙂
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
We hebben al een tijd geen reactie meer gehad op dit topic. Is het probleem opgelost? We sluiten het topic over 48 uur. Je kunt er dan niet meer op reageren.
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic