Wendela26

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Samsung galaxy s3 16 GB micro sdhc memory card installeren

Beste Vodafone,
Sinds kort krijg ik een melding dat mijn geheugen bijna vol is, dus heb ik bij de Hema een 16 GB SDHC memorystick card met adapter gekocht.
Nu heb ik deze in mijn toestel geplaatst en wil ik hem in gebruik nemen omdat mijn Apps niet meer bijgewerkt worden en ik ook geen nieuwe AppLicaties meer kan installeren.

Wanneer ik naar instellingen -> opslag ga staat er nog steeds onvoldoende opslagruimte. Na wat zoekwerk denk ik dat ik hem eerst moet formatteren.

Echter wanneer ik naar beneden scroll naar sd-kaart staat er: Onvoldoende opslagruimte. Bepaalde systeemfuncties, zoals synchronisatie, werken mogelijk niet juist. Probeer ruimte vrij te maken door items (zoals apps of media inhoud) te verwijderen of los te maken.
Daaronder staat: totale ruimte 14,92 GB
Daaronder staat: Beschikbare ruimte 14,92 GB
Daaronder staat: sd kaart afmelden (koppel ad kaart los om deze veilig te verwijderen.
En als laatste staat er: Sd kaart formatteren. alle gegevens op Sd kaart worden gewist, inclusief muziek en foto's.

Nu is mijn vraag: hoe installeer ik veilig mijn sd. kaart en hoe weet ik zeker dat ik niet mijn huidige gegevens wis. Er staan al behoorlijk wat foto's enz op.

Graag advies!

Groeten Wendela26
6 Reacties 6
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi @Wendela26

Het zou ook kunnen dat je apps op het interne geheugen van je toestel staan geïnstalleerd. Waarschijnlijk is dit interne geheugen vol en dan is dit de reden dat je jouw apps niet meer kunt updaten. Kun je eens kijken of je apps standaard op je interne geheugen worden geïnstalleerd?
dennisww

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een micro sd kaart van 32 gb gekocht voor mijn s3 . Toen ik mijn oude kaart eruit haalde en de nieuwe erin deed kwam ik erachter dat mijn oude sd kaart nog helemaal leeg was en alles gewoon nog op mijn s3 stond . Ik zie bij instellingen (opslag) dat me s3 de kaart wel kan lezen want hij geeft de hoeveelheid gb aan die vrij is op mijn sd kaart . Nu heb ik vanalles geprobeert apps op het kaartje te krijgen om mijn s3 zo min mogelijk te belasten met al die apps en hij zo optimaal blijft werken maar krijg het niet voor elkaar . Is er een manier om apps die op de s3 geinstalleerd zijn te verplaatsen naar de micro sd kaart ?? Ik heb verschillende apps geprobeert maar zonder succes
dennisww

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook geeft mjn s3 aan geen externe geheugen te hebben of een externe geheugen die is nagebootst terwijl er toch een micro sd kaart van 32 gb in zit kan iemand mij vertellen hoe ik mijn sd kaart werkend krijg en ik daar de meeste apps naartoe kan verhuizen
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Niet alle Apps zijn geschikt om op een SD kaart te zetten. Misschien had je er toevallig net een paar die niet werkten? Wat voor melding krijg je als je de App erop probeert te zetten?
Wendela26
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn apps staan allemaal op het interne geheugen omdat ik tot nu toe geen micr sd card in mijn mobiel Had zitten.
Ik heb nog steeds het probleem dat mijn telefoon De sd card niet pakt en ik continu de melding krijg dat bepaalde systeemfuncties niet hoef eiken wegens een vol geheugen. Hoe kan ik mijn mobiel mijn sd card laten gebruiken? Graag Hulp!
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Wendela26,

Jij haalt twee dingen door elkaar.
Indien je naar Mijn Bestanden gaat (de pictogram met het gele folder-mapje), zie je twee dingen staan:
ExtSdCard ---> dit is het geheugen van het micro-sdhc kaartje dat wordt weergegeven.

SdCard0 ---> dit is de beschikbare geheugenruimte van je smartphone. Oftewel: toestel geheugen

Bij het updaten naar Android versienummer 4.3 worden deze geheugenruimtes hernoemd. En veel duidelijker weergegeven.

Zoals Vodafone Moderator Maartje al heeft vermeld, is jouw toestel-geheugen overvol.
Je zult dus heel wat media-bestanden (foto's, mp3-bestanden, video-bestanden, divx-bestanden) van het toestel-geheugen naar het micro-sdhc-kaartje moeten zetten.

Stop dus het geheugenkaartje voorzichtig in je smartphone. En kijk of er weer 14,92 GB aan beschikbare geheugenruimte beschikbaar komt. (Via Instellingen ---> Opslag)

Selecteer en knip vervolgens veel bestanden van het smartphone geheugen (sdCard0).
En plak deze bestanden naar het sdhc-kaartje-geheugen (extSdCard = extended sdCard = jouw micro sdhc-geheugenkaartje).

Je vrije smartphone geheugen moet zeker 450 MegaByte zijn. Dan werkt je smartphone weer prima met alle ge-installeerde apps.

Kudo's zijn altijd welkom ;-}

Succes !

Netwerker
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic