Je koopt een toestel bij bedrijf A, laat het repareren bij bedrijf B en wilt nu dat bedrijf C jou tegemoet gaat komen in de kosten?
Ik snap op zich jouw gedachte wel, maar als je bovenstaande zin leest, ben jij het dan ook met me eens dat het op z'n minst een beetje vreemd overkomt?
Mijn eerste gedachte zou zijn om toch echt eens bij het bedrijf dat jou de telefoon heeft verkocht na te vragen of zij mogelijkheden hebben om je tegemoet te komen. Zij hebben tenslotte verdient aan de verkoop, daar staat tegenover dat ze je ook service behoren te verlenen.
Hetgeen Vodafone doet is jou de netwerkdienst leveren en dat doen ze dan ook, conform het contract. De verkoper heeft echter winst gemaakt op jouw toestel en daarnaast krijgt die ook nog een vergoeding van Vodafone voor het "aanbrengen" van jou als klant.
Dan kan je vanwege een defect toestel en het langer duren van een reparatie in mijn ogen daar toch moeilijk Vodafone voor verantwoordelijk houden.
Ik begrijp zeer zeker dat je in een lastige situatie zit en hoop van harte dat je je toestel zo snel mogelijk, netjes gerepareerd, retour zult ontvangen, maar mijn advies blijft om in eerste instantie contact te zoeken met de partij die jouw leverancier is en te kijken wat daar mogelijk is.