martie112

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Rekening van 113,33 Euro door whatsapp!?!?

Beste,
 
Ik schrok me dood!!!! ik had het toevallig van een vriend op facebook gehoord. Hij zij dat vodafone Whatsapp berichten als SMS-Berichten rekende. Dus ik denk even kijken of dat mij ook overkomen is, en ja een rekening van 133,33 Euro... Dat is toch niet normaal??? Opgelicht voel ik me. Bedankt voor het verpesten van mijn kans op een leuke stage in het buitenland! Ik hoop dat hier is goed naar word gekeken, en ga zelf ook zeker een melding maken bij de consumentenbond.
 
Groet
 
Martijn 
3 Reacties 3
martie112
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
iemand een idee???
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Als je met Whatsapp een bericht stuurt naar iemand die geen Whatsapp heeft, dan stuurt het programma gewoon een SMS-bericht naar die persoon, gewoon tegen het reguliere tarief dus. Vodafone rekent verder uiteraard geen geld voor het sturen van normale Whatsapp-berichten.
 
Je hebt dus gewoon normale SMS-berichten zitten sturen via het Whatsapp-programma en die zijn in rekening gebracht. Bij het installeren van Whatsapp krijg je ook de melding dat het programma SMS-berichten kan sturen, dus als je op had gelet dan had je het kunnen weten.
 
Eventueel zou je de klantenservice kunnen bellen en je situatie kunnen uitleggen, wellicht zijn ze coulant. Houd er verder wel rekening mee dat het je eigen schuld is 😕
Clarica

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
App's zijn al 100derde keren in consumenten programma's geweest /gaap
had ipv een telefoon te kopen een keer een aflevering van Kassa gekeken of uberhaupt een abbonement op de consumentenbond genomen!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic