mhagwitjes

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Registratie nieuw zakelijk abonnement!

Beste,

Vanmiddag mijn nieuwe zakelijke abbonement ontvangen met toestel (vodafone red). Er zijn werkzaamheden geweest (Zevenaar), maar inmiddels al een aantal uren "verholpen". Een nieuwe simkaart zou al geregistreerd moeten zijn. Ondanks voorgaande kan ik niet bellen, sms-en of gebeld worden. Internetten via WIFI werkt (uiteraard) wel. Erg vervelend, omdat ik volgens contact met vodafone dezelfde dag al gebruik zou kunnen maken van mijn abbonement (morgen ook echt noodzakelijk). Dus nog vervelender, dat mijn vorige note al niet meer in mijn bezit is!
Wat moet of kan ik doen? Software up to date, meerdere malen (opnieuw) geregistreerd bij het vodafone netwerk (via settings), telefoon gereboot etc. Graag hoor ik wat ik hiermee aan moet.

Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,

M
4 Reacties 4
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes

Beste M. Hag-Witjes,
Ik heb sterk het vermoeden dat jouw SIM-kaart nog niet is ge-activeerd.
Kijk op de informatie-pagina SIM-kaart activeren van Vodafone Support, hoe je dat activeren alsnog kunt doen.
Houd alle relevante gegevens, zoals klantnummer, geboortedatum, vestigings-adres van je bedrijf en sim-kaart-nummer onder handbereik.

Weblink: https://www.vodafone.nl/support/abonnementen/simkaart-activeren.shtml

Met een geldige legitimatie-bewijs en een bankpas, waarmee je €0,01 moet pinnen, kan het activeren ook in iedere Vodafone Shop.

Succes !


Netwerker
mhagwitjes
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je reactie, maar er staat te lezen dat een nieuw ab. niet geactiveerd hoeft te worden. Gisteren een keer voor elkaar gekregen te bellen, hierna weer hetzelfde. Unregistered on network, vodafone nl not available etc. reboot, atx reset, niets werkt. auto 4g, 3g, 2g allemaal hetzelfde. Vodafone nl met de hand of auto select maakt ook niets uit.

Nu net (echt net) weer een keer voicemail kunnen bellen. toestel opnieuw gestart, hiena weer hetzelfde liedje.
Ook vreemd, want hij geeft nu geen fout aan, behalve bij bellen "not registered on network" en de bereik indicator staat helemaal vol.


Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes

Goed. Je SIM-kaart is dus ge-activeerd. Die kunnen we afvinken.
Probeer nu eens om voorzichtig je SIM-kaart te verwijderen uit je smartphone. Dit natuurlijk volgens de instructies van de gebruiksaanwijzing van je smartphone. Voorzichtig dus. Daarna de SIM-kaart weer voorzichtig terug plaatsen, ook weer volgens de handleiding.
Vervolgens je smartphone opnieuw opstarten.

Daarna is er een goede kans dat je smartphone weer volledig functioneert.

Succes !

Netwerker
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Indien de tips van @Netwerker niet hebben geholpen, raad ik je aan hierover even contact op te nemen met onze collega's via Facebook of Twitter. Zij kunnen even voor je nakijken wat er precies aan de hand is en het proberen op te lossen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic