Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes

Reactie vanuit Samsung op vragen over beveiligingslek

Hi all,

De afgelopen dagen hebben verschillende media bericht over een beveiligingslek bij een aantal Samsung-toestellen. We hebben daarover contact gehad met Samsung en hebben van hen dit antwoord gekregen:

“Samsung neemt beveiligingsbedreigingen zeer serieus. We zijn op de hoogte van de recente kwetsbaarheid waarover diverse media hebben bericht. Wij blijven er hard aan werken om steeds de meest actuele mobiele beveiliging te bieden. Samsung KNOX biedt de mogelijkheid het beveiligingsbeleid van de smartphones over-the-air te updaten om alle mogelijke kwetsbaarheden te ontzenuwen die uit dit geval kunnen voortvloeien. De uitrol van de updates van het beveiligingsbeleid start binnen enkele dagen. In aanvulling op de update van het beveiligingsbeleid zijn we in gesprek met SwiftKey om mogelijke risico's voor de toekomst te adresseren. Het volledige (Engelstalige) statement van Samsung is hier te vinden: http://global.samsungtomorrow.com/information-regarding-the-keyboard-security-issue-and-our-device-p....”
40 Reacties 40
Nachtkruipert

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Aller eerst mijn complimenten voor de snelle update van de note 3 naar lollipop. Echt geweldig.

Echter zit er aan deze versie een nadeel. Een memory leak. Hoe weet ik dat.. Mijn telefoon geheugen loopt regelmatig vol waardoor mijn telefoon traag wordt. Als ik dan kijk naar het geheugen zie ik dat soms bijna 2 gb in gebruik is.
Het enigste wat ik dan kan doen is een herstart dan gaat het weer even goed. Oke.. ik gebruik mijn telefoon veel en voor een hoop maar met de vorige versie, kit kat, had ik dit probleem niet.
Tevens als ik op sammobile kijk zie ik dat er voor de nederlandse niet provider gebonden versie een nieuwere versie beschikbaar. PDA N9005XXUGBOB6 CSC N9005PHNGBOB4

Als het goed is heeft deze de memory leak niet meer. Corricieer me als ik het verkeerd heb..

Ik zou het dan ook erg op prijs stellen als vodafone de note 3 zo snel mogelijk een update naar deze versie kan geven.

Alvast erg bedankt
Peter37

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo John,

Ik heb sinds enkele dagen deze upgrade, maar ik ondervindt het zelfde probleem, had jij het probleem al kunnen oplossen of zit je er nog steeds mee?
Anonymous
Niet van toepassing
Hey John en Peter,

Het enige wat je kunt doen is of wachten op een nieuwe update of het toestel terug zetten naar fabrieksinstellingen. Vergeet daarbij natuurlijk niet een back up te maken. Wanneer er een nieuwe update komt is nog onbekend. Dit komt omdat eerst Android daarvoor weer met een update moet komen.

Groetjes Stevied86
Nachtkruipert

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Er is al een nieuwere update van andriod beschikbaar. Zoals ik al in mijn eerste bericht aan gaf.. Samsung heeft voor de Note 3, niet provider gebonden, versie een nieuwere versie..
Dus waarom zou Vodafone dat dan niet kunnen?
stevied86En wachten tot er een nieuwere versie door google los gelaten word.. sorry maar dit vind ik echt onzin. Wanrt die is er al... Noem bijvoorbeeld android 5.0.1.. zo maar een voorbeeld.

Heb het probleem nog steeds, ook na een factory reset.
Zit dus echt in de firmaware die vodafone op dit moment heeft los gelaten.
Een nieuwere update zou echt van harte welkom zijn.

skunk2racing

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
heyhey, ik ben wel een beetje bekend met het flashen van roms (en custom roms)
je moet gewoon die PHN versie pakken !

veel minder bloatware, geen vodafone apps maar die kun je gewoon downloaden als je het nodig vindt.
je hoeft ook niet eens de rom van Sammobile uit Nederland te pakken, als er een nieuwere versie is uit Duitsland of wat dan ook kun je die ook gewoon flashen.

Maar ik zou voor de PHN gaan, je knox counter blijft gewoon op 0x0 staan.
Ik zie geen voordelen waarom je de VDF versie moet pakken.

Gewoon downloaden en flashen met odin zou ik zeggen 😉

maar of het je probleem oplost dat weet ik niet, want lollipop is nou niet echt geweldig IMO maar terug naar Kitkat dat zie ik ook niet helemaal zitten omdat Lollipop wel een stukje sneller loopt.

Hopelijk heb je hier wat aan, als je vragen hebt moet je het gewoon vragen.

grtz
Luc
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Nachtkruipert

Ik heb de vraag intern uitgezet. Ik kom er zo snel mogelijk op terug!
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
"Er is al een nieuwere update van andriod beschikbaar. Zoals ik al in mijn eerste bericht aan gaf.. Samsung heeft voor de Note 3, niet provider gebonden, versie een nieuwere versie..
Dus waarom zou Vodafone dat dan niet kunnen?"

Ik heb lange tijd gedacht dat vodafone allerlei rare toestanden uithaalde met hun netwerk omdat er best veel bugs zijn geweest die specifiek alleen vodafone.nl gebruikers trof tot recent een bug in lollipop waar ik de source van heb opgezocht. Het lijkt erop dat ze bij android/google soms denken dat de mcc/mnc van vodafone.nl er eentje is van de amerikaanse provider verizon waardoor allerlei settings specifiek voor die provider ook op vodafone.nl gebruikers worden toegepast. Als de firmware door vodafone wordt getest wordt je in ieder geval niet geconfronteerd met dit soort bugs, waar voor sommigen ook best een prijskaartje aan hing (sms werden nooit ontvangen maar wel aangerekend als naar buitenland verstuurde sms)

https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=79580

Anyway, zolang je kan downgraden (kan meestal maar niet altijd), kan je meestal wel veilig een nieuwe ROM proberen
Nachtkruipert

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
En is er al iets meer bekend over hoe en wat? Nieuwere lollipop update? Andere update om het probleem te verhelpen?
Nachtkruipert

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Maartje Is er al ites bekend? Duur lang... 😉
patjuhw

Gedreven Raadgever
  • 226Posts
  • 10Oplossingen
  • 70Likes
lees net dat Apple met dezelfde beveiligings lek kampt
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Jup dat klopt patjuhw, maar blijkbaar weten ze bij Apple nog niet hoe ze het lek moeten dichten sinds oktober :p.
patjuhw

Gedreven Raadgever
  • 226Posts
  • 10Oplossingen
  • 70Likes
SamsungExpert ja dat las ik ook haha:P

onbegrijpelijk toch eigenlijk dat samsung het lek opgelost lijkt te hebben en apple na 8 maanden nog steeds geen oplossing ervoor heeft
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Haha! patjuhw

Het is om het zo te zeggen en shame voor Apple dat ze het inderdaad niet begrijpen na 8 maanden... Apple was sterk vroeger maar tegenwoordig is dat ingeklapt (nu is het de beurt aan Google I guess :)).
patjuhw

Gedreven Raadgever
  • 226Posts
  • 10Oplossingen
  • 70Likes
en daarom ben ik dus al jaren fan van samsung 🙂 problemen worden altijd prima en snel opgelost
Anonymous
Niet van toepassing
Ik ben vanwege de gemakken en inderdaad de oplossingen ook een voorstander van Android.
Jammer dat Apple er zo lang over moet doen al vind ik het wel geniaal om op die manier het merk naar beneden te halen
patjuhw

Gedreven Raadgever
  • 226Posts
  • 10Oplossingen
  • 70Likes
bewijs maar weer eens dat apple zich niet echt druk erom maakt zolang het geld maar binnen komt van de verkochte telefoons enz 😉
Anonymous
Niet van toepassing
Jup dat is hier helaas het bewijs uit. Ben blij dat ik een echte HTC fan ben en dus ook van Android
Anonymous
Niet van toepassing
patjuhw

Gedreven Raadgever
  • 226Posts
  • 10Oplossingen
  • 70Likes
net even gekeken maar hij is nog niet beschikbaar komende dagen dus ff in de gaten houden 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic