Jarin

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Problemen met data in buitenland - OnePlus One

Tijdens mijn reizen naar Engeland en Oostenrijk (en overigens op weg hier naar toe) kon ik geen data krijgen, - terwijl ik dit in Nederland wel kreeg - hoewel mijn dataroaming aanstond. In Oostenrijk zijn we toen een avond gaan testen wat er mis was, onder meer door de simkaarten te verwisselen en alle instellingen te checken. Voor deze tests heb ik een identiek toestel gebruikt, maar de uitkomsten waren nogal.. onverwacht. Toen ik namelijk de simkaarten wisselde, had ik met de simkaart van het andere toestel wel gewoon data. De andere telefoon had met de simkaart van het 'probleemtoestel' echter ook gewoon data. Alle instellingen waren precies hetzelfde, zelfs het abbonement is precies hetzelfde.. Wij staan dus voor een raadsel wat er mis kan zijn..
3 Reacties 3
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Jarin, mogelijk zit er nog een verschil in de APN-instellingen. Je toestel herkent normaal de simkaart en de bijbehorende instellingen, maar mogelijk gaat het met de combinatie niet goed. Ik raad je aan om als APN zowel office.vodafone.nl als live.vodafone.com te proberen. Als gebruikersnaam en wachtwoord kun je vodafone gebruiken.
Anonymous
Niet van toepassing
Is het opgelost Jarin?
Jarin
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steven- schreef:
Is het opgelost @Jarin?
Geen idee eerlijk gezegd, heb nog geen kans gehad om naar het buitenland te gaan..
Ga binnenkort eventjes proberen!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic