BramV

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Problemen met 3G Iphone 4s iOS 7.0.4.

Hallo,

sinds enige tijd (voor mijn gevoel sinds de invoering/uitrol van 4G) heb ik bar slecht internet met mijn iPhone 4s op mijn werk. Hij geeft dan aan dat hij 3G connectie heeft, maar hij heeft alsnog geen verbinding. Pagina's laden niet en Whatsapp blijft bijvoorbeeld alleen maar verbinden. Dit duurt dan een aantal minuten en dan krijgt hij spontaan zijn connectie weer terug. Het resetten van de verbinding dmv de vliegtuigmodus werkt ook niet, het heeft gewoon echt tijd nodig. Verder heb ik er op mijn thuisadres eigenlijk geen last van gehad, het is puur op mijn werk (betreft postcode 3076 JA in Rotterdam).
Ik heb ook een aantal collaga's van mij met dezelfde klachten gehoord. Het vreemde is dat onze mensen er met de zakelijke Vodafone nummers geen last van schijnen te hebben, zelf gebruik ik op mijn zakelijk telefoon betrekkelijk weinig internet.

Wat zou hieraan te doen zijn? Ik heb reeds de telefoon terug gezet naar fabrieksinstellingen (overigens had ik er met iOS 6 ook al regelmatig last van) en de APN nagekeken.
1 Reactie 1
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi Bram, welkom op het forum. Ik durf nog niet direct te zeggen waar het aan ligt.
Het kan een gevolg zijn van de iOS update, het kan een hardware (toestel) probleem zijn maar het kan ook toevallig samenvallen met een lokaal netwerk-issue samenvallen.

Zou je me kunnen vertellen wat voor abonnement je zelf hebt en welke abonnementen+toestellen+softwareversies de zakelijke gebruikers hebben? Zijn dat ook allemaal iPhone modellen met iOS 7 of zijn dat wisselende toesteltypes?

Dan weet ik of we iets meer naar jouw toestel + het netwerk op lokatie moeten kijken, of dat er wellicht iets dieper gezocht moet worden.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic