JMforever

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Probleem met internet na aansluiten BB-Blox.

Hallo,
Ik ben net nieuw op dit forum dus weet niet of ik het op de goede plek plaats..
Ik heb sinds gisteren blackberry blox op mijn telefoon aangesloten.
Op het eerste gezicht doet alles het prima, maar als ik thuis zit en mijn wifi aan heb staan werkt het op een 
of andere manier niet.
Hij geeft wel bij netwerkverbindingen boven aan mijn scherm aan dan mijn telefoon met mijn thuisnetwerk (en vodafone NL) is aangesloten, maar als ik dan naar internet ga dan zegt hij dat hij geen contact kan maken met de server.. 
Als ik mijn wifi uit en aan doet, maakt het niet veel verschil, maar als ik naar Opgeslagen netwerken ga en mijn thuisverbinding Uitschakel en daarna weer Inschakel, doet internet het weer heel eventjes maar daarna weer niet.
Ik wil wel graag ook via wifi internetten, omdat hij dan veel sneller is..
Ik heb echt geen idee waar dit aan ligt en hoe ik dit kan oplossen, bij andere wifi doet hij het wel gewoon voor zover ik weet.
 
Kan iemand mij hiermee helpen, want vind dit super vervelend en als ik alleen via vodafone NL surf is hij best langzaam.. 
 
mvg. 
10 Reacties 10
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi JMforever, welkom op het forum.

Als ik je bericht goed lees werkt je internet op het Vodafone netwerk prima maar werkt de WiFi niet goed ? Is dit correct ?
Maak je gebruik van een BlackBerry aboonementof van prepaid ?

JMforever
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja volgens mij werkt het dan goed ja.
Ik heb gewoon een prepaid simkaart met vodadone bb blox erop voor 12,50 p.m.
Dit is de eerste keer dat ik het heb aangesloten, dus nog niet echt door hoe alles precies zit.
Als ik wifi aan heb staan pakt hij wel automatisch verbinding met mn thuisnetwerk. Maar eigenlijk werkt het dus niet..
Zodra ik wifi uitzet gaat hij dus alleen via vodafone en dan doet 'ie het gewoon.
Maar met wifi dus wel sneller..

(Ps: als je ook op wifi zit, gaat dat dan ook van de MB af?)

Groetjes
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi JMforever,

Als je verbinding hebt met Wi-Fi dan gaat er niks van je MB's af, don't worry! 😉 Hou er wel rekening mee dat je telefoon soms wel kan overschakelen naar 3G als deze verbinding bijvoorbeeld sterker is, en dan gaat het wél van je MB's af. Je kunt dus het beste 3G uitschakelen als je toch verbinding maakt met Wi-Fi. Dan heb je jouw 3G verbinding toch niet nodig.

Wat betreft het Wi-Fi probleem.. Heb je ook al eens geprobeerd of je hetzelfde merkt als je verbinding maakt met een ander Wi-Fi netwerk? Dan kunnen we uitsluiten of het aan het netwerk of aan het toestel ligt.

Groeten - Kind regards

Maartje

Moderator
Smartphone Crew - Forum NL


JMforever
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oke, dat is mooi! Bedankt Maartje 🙂
Hoe kan je eigenlijk precies je 3G uitzetten dan? hihi
 
Een vriendin van mij gebruikt ook al een tijdje vodafone blackberry blox (prepaid) en zij zegt dat het onbeperkt is voor de hele maand.. Klopt dat? Ze liet me wel een smsje lezen die ze pas had ontvangen met dat het in Maart gaat veranderen en dat je dan als je blox op is gegaan je 1 euro per dag kan bijbetalen om toch internet te hebben.. Is dat zo?
 
En als je MB op is of je blox is afgelopen, doet wifi het dan wel gewoon?
 
Wat mijn wifi probleem betreft.. volgens mij heb ik er alleen last van als ik thuis ben dat hij de wifi niet pakt. Misschien omdat het netwerk overbelast is.. Ik heb echt geen idee.. Ben erachter gekomen dat de laptop er ook af en toe last van heeft. Bij mijn vriend thuis heb ik er dus geen last van.. 
 
Groetjes!
 
 
 
 
 
EricM

Stamgast
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Hoi JMforever,

Je kunt bij de netwerkinstellingen in het menu je dataverbinding met het netwerk uitzetten.Je kunt altijd gebruik maken van Wifi ook als je geen databundel meer hebt. 😄

De BlackBerry Blox voor Prepaid heeft 250MB dus niet onbeperkt. Als deze op is stap je automatisch over naar Dagtarief van € 1,00 voor een bundel van 100MB per dag als deze óók op is betaal je de rest van die dag € 0,15 per MB. Als je BlackBerry Blox op is vervallen wel de BB functies zoals Ping.

JMforever
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oké, thanks Eric!
Het is me al wat duidelijker..
 
Dus je bedoeld bij je netwerkinstellingen het vinkje achter Mobiel netwerk (dus Vodafone NL) weghalen en alleen het vinkje achter Wifi laten staan? Dan kan je toch ook niet meer bellen of gebeld worden of smsjes ontvangen? Of bedoel je iets anders?
 
Oké, dan heeft mijn vriendin het dus verkeerd en kan het dus wel opgaan, maar als je dus alleen via Wifi zit gaat er dus geen Mb af?..
 
Bedankt voor jullie hulp!!
 
Groetjes
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi JMforever,

Je moet inderdaad het vinkje achter WiFi laten staan. Dit is je internetverbinding van thuis. Je moet het volgende doen om je mobiele data uit te zetten: opties > netwerk en verbindingen > mobiel netwerk > gegevensservice uit. Dan kan er geen beltegoed meer af gaan voor mobiel internet.
JMforever
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi!

Ik heb het geprobeerd, maar dat lukt niet.. Heb gegevensservice uitgezet maar dan heb ik helemaal geen verbinding meer.. Kan geen contact maken met server ofzoiets.. Is dit de enige manier om op Wifi te zitten zonder dat je via je blox internet?
JMforever
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Iemand? ...
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
He JMforever,

Sorry je moet je gegevensservice inderdaad weer inschakelen. Ga naar je thuisscherm en scroll met je trackpad naar boven (je ziet daar de tijd staan). Klik dan op het trackpad, je ziet dan mobiele netwerk staan deze vink je uit. Selecteer dan het gewenst wifi netwerk. Werkt dit?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic